XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Ja maar echt. Ik moet echt saus hebben :roflol: Bij patat ook, als m'n saus op is en er is nog patat over dan laat ik de rest staan :roflol:
mn moeder gooide vroegha ook overal appelmoes op, anders at ik geen groente :roflol: nu hebben we smooty's met groente en fruit, is hetzelfde hahah

Ik gebruik rond de 100kcal saus bij het avondeten dus dat valt reuze mee.
Wel 2 sauzen:p

20200630_162648.jpg

Hoe hoe hoe? Die saus ziet hnggg 🤩

Zal vast al gevraagd zijn, maar receptje voor de saus? :)
Hahaha nee dit is geen aardappelpuree.
Dit is karnemelksaus met spekjes.
200ml karnemelk, z'n 25gram bloem goed roeren zodat je geen klontjes meer hebt.
Dan op het vuur verwarmen, maar blijven roeren!!! Vooral goed over de bodem e.d
Ondertussen de spekjes bakken en aan het einde de spekjes er doorheen gooien en klaar.

Er onder ligt fijn gesneden andijvie met gekookte aardappelen.

Hahaha nee dit is geen aardappelpuree.
Dit is karnemelksaus met spekjes.
200ml karnemelk, z'n 25gram bloem goed roeren zodat je geen klontjes meer hebt.
Dan op het vuur verwarmen, maar blijven roeren!!! Vooral goed over de bodem e.d
Ondertussen de spekjes bakken en aan het einde de spekjes er doorheen gooien en klaar.

Er onder ligt fijn gesneden andijvie met gekookte aardappelen.
Oh sorry ik dacht was aardappelpuree haha

Zilvervliesrijst met verse koriander en bieten,ui, knoflook en fallafel (bieten,ui,knoflook gekruid met komijn sojasaus en korianderpoeder)

Bijlagen

• IMG_20200630_181014.jpg
    IMG_20200630_181014.jpg
    192,8 KB · Weergaven: 129
De vriend van m'n moeder is van de Hollandse pot. Van m'n moeder begrepen dat er bij beide wel een pondje af mag. Dus Onit bedacht een variant.

Zie hier een hutspot met knolselderij i.p.v. aardappels. Met stukjes kalkoen spek. Het verschil werd niet eens geproefd. Leuk compliment!

Ik had voor mijzelf de hutspot op smaak gebracht met Sriracha en daarbij kip in shoarma kruiden. Normaliter een gehaktbal, maar die bewaar ik voor morgen. Morgen weer een trainingsdag!

1593542376242.jpeg

Terug
Naar boven