AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Couscous wortel salade met falafel, kip, rozijntjes, geroosterde amandelschilfers en dressing obv honing, mosterd en notenolie.

IMG_20200630_184804.jpg

Warme griesmeelpap met rozijnen, cacaonibs en de light bosvruchtenjam van XXL. Ook een klein beetje vanillesuiker er doorheen :meal: :meal: :meal: :meal:

@marina1975 :
Ik heb gisteren griesmeel door de blender gedaan met whey en wat fruit en dit was basically geheel smaakloos. Voegde erg weinig toe tegenover havermout.

Maar opgewarmd daarintegen, lawd have mercy dat is lekker :heart::heart::heart:

Bijlagen

• 20200630_204752.jpg
    20200630_204752.jpg
    165,8 KB · Weergaven: 137
Warme griesmeelpap met rozijnen, cacaonibs en de light bosvruchtenjam van XXL. Ook een klein beetje vanillesuiker er doorheen :meal: :meal: :meal: :meal:

@marina1975 :
Ik heb gisteren griesmeel door de blender gedaan met whey en wat fruit en dit was basically geheel smaakloos. Voegde erg weinig toe tegenover havermout.

Griesmeelpap🥰🥰🥰🥰

De vriend van m'n moeder is van de Hollandse pot. Van m'n moeder begrepen dat er bij beide wel een pondje af mag. Dus Onit bedacht een variant.

Zie hier een hutspot met knolselderij i.p.v. aardappels. Met stukjes kalkoen spek. Het verschil werd niet eens geproefd. Leuk compliment!

Ik had voor mijzelf de hutspot op smaak gebracht met Sriracha en daarbij kip in shoarma kruiden. Normaliter een gehaktbal, maar die bewaar ik voor morgen. Morgen weer een trainingsdag!

1593542376242.jpeg
Hé top dat je ze zo een beetje helpt met tips en trucs. Ziet er behoorlijk goed uit!

• Heart
Waarderingen: Onit

@marina1975 :

Hahaha.. Nice!!
Weer een ontdekking rijker! :D

Griesmeel van zichzelf heeft eigenlijk geen smaak. Maar met opwarmen komt het "stijfsel" vrij en wordt de smaak van de overige componenten zeg maar veel intenser. Vooral vanille met griesmeel doet het erg goed.
En je moet er ook rekening mee houden dat wanneer je rozijnen opwarmt de smaak van de rozijnen ook echt in de "pap" trekt.
Dat merk je ook met bijvoorbeeld overnight oats oid dat wanneer de je rozijnen eraan toevoegd dat de smaak de volgende dag door de hele mix zit.

Lekkere variatie erop is om wat gewelde/gedroogde abrikozen erdoorheen te doen. Of wat gedroogde ananas (op de markt te krijgen)
En bij sommige supermarkten heb je ook zakjes gedroogd fruitmix (net zoals rozijnen).
Er is zoveel mee te varieren. Als je de jam weglaat en er wat kaneel of koekkruiden/speculaaskruiden doorheen doet heb je ook een totaal andere smaakervaring. :)

Hahaha.. Nice!!
Weer een ontdekking rijker! :D

Griesmeel van zichzelf heeft eigenlijk geen smaak. Maar met opwarmen komt het "stijfsel" vrij en wordt de smaak van de overige componenten zeg maar veel intenser. Vooral vanille met griesmeel doet het erg goed.
En je moet er ook rekening mee houden dat wanneer je rozijnen opwarmt de smaak van de rozijnen ook echt in de "pap" trekt.
Dat merk je ook met bijvoorbeeld overnight oats oid dat wanneer de je rozijnen eraan toevoegd dat de smaak de volgende dag door de hele mix zit.

Lekkere variatie erop is om wat gewelde/gedroogde abrikozen erdoorheen te doen. Of wat gedroogde ananas (op de markt te krijgen)
En bij sommige supermarkten heb je ook zakjes gedroogd fruitmix (net zoals rozijnen).
Er is zoveel mee te varieren. Als je de jam weglaat en er wat kaneel of koekkruiden/speculaaskruiden doorheen doet heb je ook een totaal andere smaakervaring. :)
Goed om te weten! Heb nu de rozijnen er achteraf gewoon bij gevoegd, maar ga t zeker eens proberen om tijdens het koken er al bij te doen. Gedroogd fruit is ook zeker een goeie!

Ik ga het morgen alseerst proberen met wat whey erdoorheen (warm), om zo proberen toch wat minder suikers toe te hoeven voegen. Niks mis met de suiker maar t voegt wel veel kcal toe op die manier ten koste van m'n max carbs per dag :roflol:

Goed om te weten! Heb nu de rozijnen er achteraf gewoon bij gevoegd, maar ga t zeker eens proberen om tijdens het koken er al bij te doen. Gedroogd fruit is ook zeker een goeie!

Ik ga het morgen alseerst proberen met wat whey erdoorheen (warm), om zo proberen toch wat minder suikers toe te hoeven voegen. Niks mis met de suiker maar t voegt wel veel kcal toe op die manier ten koste van m'n max carbs per dag :roflol:
Deze zijn ook lekker en in de aanbieding nu. Let wel op trouwens nu je het over suiker hebt. Als je het meeverwamt is de smaak veel intenser en heb je dus ook minder nodig ;)

De whey op het laatste er pas doorheen roeren. Dus niet als het te heet is. Wordt lekkerder.
Ben benieuwd naar de smaaktest morgen. :D

Deze zijn ook lekker en in de aanbieding nu. Let wel op trouwens nu je het over suiker hebt. Als je het meeverwamt is de smaak veel intenser en heb je dus ook minder nodig ;)

De whey op het laatste er pas doorheen roeren. Dus niet als het te heet is. Wordt lekkerder.
Ben benieuwd naar de smaaktest morgen. :D
Als ik een keer gedroogd fruit haal dan kan ik er echt niet van af blijven en is alles dezelfde dag nog op :p

De whey als laatst toevoegen ga ik proberen! Ik wil niet dat het te dik wordt dus zal even moeten spelen met hoeveel melk vs hoeveel poeder etc.

Weer een basic maaltijd voor het trainen:

400gr zoete aardapel
150gr extra mager rundergehakt(ballen)
150gr sperziebonen
Ketchup & curry

Bijlagen

• 95BDD70C-2757-41FA-9BFF-D7A7F510B629.jpeg
    95BDD70C-2757-41FA-9BFF-D7A7F510B629.jpeg
    160,4 KB · Weergaven: 140
Beetje cheat-day vandaag... laatste dag dat vriendin blijft slapen dus nog wat peruaanse dingen besteld zoals bembos, de “peruaanse mac”. Dan heb je door wat een rotzooi andere fast food ketens voorschotelen :roflol: flame grilled echt vlees, met normale kaas en spek die niet onderdoet voor goede burgertenten
976C9B79-7E11-46CF-9E67-C9C2BD129386.jpeg

Terug
Naar boven