Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Ondanks de bulk blijf ik toch bij mijn groente bakjes overdag.

Om toch aan mijn vetten te komen 2 eieren gemengd met pindakaas. Wil laag in eiwitten blijven en toch vetten binnen krijgen.

Weet iemand producten hoog in vetten en laag in eiwit?
Moest ook meteen aan avocado denken. Ik gruwel ervan en moet het eten. :o maar er zijn mensen die het heerlijk vinden.
Denk ook gewoon eens aan gerookt spek. Verzadigd vet is niet perse ongezond en je hebt ook verzadigd vet en cholesterol nodig. En het geeft ook lekker wat smaak. Of een plakje bacon ergens bij. Zalig bakbacon met een eitje. :o
Anders eens tahin proberen. sesampasta. Is eens een lekkere afwisseling qua smaak.
Wat vetter maar ook wat eiwit en kh ... edamameboontjes.
Maar op zich is een keer "echte" mayo nemen ipv 0% saus ook geen probleem. Is immers ook alleen ei en olie. Dus eigenlijk niet eens ongezond.

Weet iemand hoe je de smaak van tonijn een beetje lekkerder kan maken, het liefst een beetje gezond ?
Zoveel opties en er zijn er al veel genoemd.
appel/uitje/curry en evt wat mayo/yoghurt
Augurk/uitje en sausje
Probeer eens een sausje met mayo of yoghurt en kerrie poeder. Dan de tonijn met wat uienringen en tomaat en die dressing erop.
Wat komkommer/tomaat en ui en een scheutje ketjap (extra lekker een theelepel sesamolie... lekker oosters)
Sweet chili of hot chilisaus
Maak er een leuke snack van. Bovenstaande kan je een "salade" van maken en dan in lofblaadjes scheppen. Ziet er leuk uit en is nog lekker ook.
Tonijn met wat bietjes en huttenkase (ziet er niet uit maar wel lekker :o )
en zo zijn er nog veeeeeel meer :)

Moest ook meteen aan avocado denken. Ik gruwel ervan en moet het eten. :o maar er zijn mensen die het heerlijk vinden.
Denk ook gewoon eens aan gerookt spek. Verzadigd vet is niet perse ongezond en je hebt ook verzadigd vet en cholesterol nodig. En het geeft ook lekker wat smaak. Of een plakje bacon ergens bij. Zalig bakbacon met een eitje. :o
Anders eens tahin proberen. sesampasta. Is eens een lekkere afwisseling qua smaak.
Wat vetter maar ook wat eiwit en kh ... edamameboontjes.
Maar op zich is een keer "echte" mayo nemen ipv 0% saus ook geen probleem. Is immers ook alleen ei en olie. Dus eigenlijk niet eens ongezond.

Zoveel opties en er zijn er al veel genoemd.
appel/uitje/curry en evt wat mayo/yoghurt
Augurk/uitje en sausje
Probeer eens een sausje met mayo of yoghurt en kerrie poeder. Dan de tonijn met wat uienringen en tomaat en die dressing erop.
Wat komkommer/tomaat en ui en een scheutje ketjap (extra lekker een theelepel sesamolie... lekker oosters)
Sweet chili of hot chilisaus
Maak er een leuke snack van. Bovenstaande kan je een "salade" van maken en dan in lofblaadjes scheppen. Ziet er leuk uit en is nog lekker ook.
Tonijn met wat bietjes en huttenkase (ziet er niet uit maar wel lekker :o )
en zo zijn er nog veeeeeel meer :)

Dank voor alle tips !
Ik eet het nu met een eetlepel mayo en curry of chili op brood.
Met een uitje doe ik er nog langer over om het weg te krijgen, en ik eet het al op het moment dat ik mij mentaal het sterkste voel:D
Die tip met pindakaas, ga ik eerst proberen, en dan de frisse varianten :thumb:

15954350346948058879605647959045.jpg

100gr oats scoopie mango whey beetje melk

Ondanks de bulk blijf ik toch bij mijn groente bakjes overdag.

Om toch aan mijn vetten te komen 2 eieren gemengd met pindakaas. Wil laag in eiwitten blijven en toch vetten binnen krijgen.

Weet iemand producten hoog in vetten en laag in eiwit?

C5941734-227C-424D-B308-A235DA170502.jpeg
Avocado
Houmous (zelfgemaakte is niet zo vet, supermarkt houmous daarentegen..)
Bana ganoush
Muhammara
Alles met veel noten.
chocopasta (alleen dit is echt ongezonde shit)
Mayonaise
Roomijs
Briochebrood, croissants.
Patisserie sowieso, taartjes, cake, gebak.

cake van amandelmeel is top en ook echt lekker.

Rijstepap gemeal prept (wat is het voltooid deelwoord van meal preppen?). Met behulp van @Nononsense, dat moet even vermeld worden. Eerste poging is redelijk geslaagd. Voor de volgende keer ga ik het anders aanpakken.
En wat kan ik weer genieten van brood. :cheer:

1595451708504.jpeg

1595451768187.jpeg

Update: heel leuk zo’n broodrooster. Maar nu zit er gesmolten kaas in vast. :o

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven