AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Is 20 gram per dag te veel.
Ik vraag dit voor mezelf.
Wat is je vraag? :p

Dat kan ik je niet zeggen, het is hoger dan de 6 gram die het Voedingscentrum als maximum hanteer, maar in de wetenschap is men het niet eens. 20 Gram is behoorlijk boven gemiddeld, maar jij eet ook veel, al heb ik geen idee of dat uitmaakt, ook zal jij voor voldoende vocht in je lichaam zorgen.

Zelf heb ik een (deels) op gevoel gebaseerde afkeer van hyperbewerkt voedsel en het zout wat ik daarmee binnenkrijg en probeer ik het gebruik daarvan te beperken, maar gebruik ik zelf (soms: ruim) zout bij het koken, daarentegen beperkt bij het eten (bv wel in kookwater van aardappelen en pasta, niet op de aardappelen op het bord).

Laatst bewerkt:
Wat is je vraag? :p

Dat kan ik je niet zeggen, het is hoger dan de 6 gram die het Voedingscentrum als maximum hanteer, maar in de wetenschap is men het niet eens. 20 Gram is behoorlijk boven gemiddeld, maar jij eet ook veel, al heb ik geen idee of dat uitmaakt, ook zal jij voor voldoende vocht in je lichaam zorgen.

Zelf heb ik een op gevoel gebaseerde afkeer van hyperbewerkt voedsel en het zout wat ik daarmee binnenkrijg en probeer ik het gebruik daarvan te beperken, maar gebruik ik zelf (soms: ruim) zout bij het koken, daarentegen beperkt bij het eten (bv wel in kookwater van aardappelen en pasta, niet op de aardappelen op het bord).
Ik voeg nooit separaat zout toe en alle kruidenmixen en kruiden zijn zoutloos. Ik eet beperkt kant-en-klaar voedsel. Wat ik wel eet:
- Blikje tonijn en cup-a-soup of bouillon PWO. Dat is zo'n 3 gram, maar geeft een goeie pomp.
- Sambal, ketjap en soms sausjes (XXL light sauce of een kant-en-klare maaltijdsaus)
- Als ik cut, eet ik minder en cleaner en zit ik veel lager.
- Vissaus of oestersaus
Als ik oosters/Aziatisch roerbak, vind ik ketjap , sambal en vissaus echt top. Voor echte pittigheid gebruik ik madame Jeanette /adjuma/habanero, dat is zoutloos .

Het gaat gewoon rap om aan 20 gram te komen. Vleesbeleg en kaas tikt ook aan.

Ik voeg nooit separaat zout toe en alle kruidenmixen en kruiden zijn zoutloos. Ik eet beperkt kant-en-klaar voedsel. Wat ik wel eet:
- Blikje tonijn en cup-a-soup of bouillon PWO. Dat is zo'n 3 gram, maar geeft een goeie pomp.
- Sambal, ketjap en soms sausjes (XXL light sauce of een kant-en-klare maaltijdsaus)
- Als ik cut, eet ik minder en cleaner en zit ik veel lager.
- Vissaus of oestersaus
Als ik oosters/Aziatisch roerbak, vind ik ketjap , sambal en vissaus echt top. Voor echte pittigheid gebruik ik madame Jeanette /adjuma/habanero, dat is zoutloos .

Het gaat gewoon rap om aan 20 gram te komen. Vleesbeleg en kaas tikt ook aan.
Dit maakt me wel nieuwsgierig naar m'n eigen zoutinname, misschien eens monitoren, eerst googlen hoe dat zit met zout in kookwater.

Dit maakt me wel nieuwsgierig naar m'n eigen zoutinname, misschien eens monitoren, eerst googlen hoe dat zit met zout in kookwater.
Electro-acupunctuur, weet je gelijk wat je nog meer tekort komt, naast natrium zijn zink en kalium ook belangrijk.

02B34E56-44BF-46EB-89A3-1EFC6D3D7E64.jpeg

Is dat lekker? Haha nog nooit gehad en lijkt mij echt een super rare combi
Augurk bedoel je dan? Ik vind van wel, ik heb tot voor kort nooit augurken gehad maar ik fl**ker het nu door bijna elke vlees maaltijd heen, serieus lekker. Prima macro's deze maaltijd overigens ook.
1603981124435.png

Terug
Naar boven