MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Stamppot boerenkool met makreelfilet
20201110_181815.jpg

Oh de chocomel cheat, ja die ken ik :D

Woon je alleen of met een gezin ? In je eentje snap ik het maar hier is dat dat voor max 2 dagen
Dat valt toch wel mee?
avondmaaltijd voor 1 persoon:1 kipfilet + halve zak kriel en wat boontjes per maaltijd --> 4 maaltijden
1 bak kwark voor het slapen gaan. --> 3 avond tussendoor
(en chocomelk voor de kids :D )
alleen die bananen zouden bij mij blijven liggen. Vind bananen echt niet lekker :o

edit.. @Joyeux dat ik je quote stond zin 2 er nog niet :roflol:

Mexican style. Helaas was m'n komijn op, maar had nog wel Mexicaanse kruidenmixen met komijn. Helaas verkopen ze bij de Lidl standaard maar een beperkt aantal kruiden.
IMG_20201110_222333.jpg

Edit: kom er net achter dat bij de berg kruiden die ik uit Griekenland had meegenomen nog een zakje komijn zit. :woot:

Mexican style. Helaas was m'n komijn op, maar had nog wel Mexicaanse kruidenmixen met komijn. Helaas verkopen ze bij de Lidl standaard maar een beperkt aantal kruiden.
IMG_20201110_222333.jpg

Edit: kom er net achter dat bij de berg kruiden die ik uit Griekenland had meegenomen nog een zakje komijn zit. :woot:
Komijn (Cuminum cyminum) is een plant uit de schermbloemenfamilie (Apiaceae). De plant wordt toegepast als specerij met een lichte nootsmaak, afkomstig van een plant met fijne smalle blaadjes die op venkel lijken. De plant zelf heeft dunne stengels die tot 30 cm hoog kunnen worden en lila of witte bloemen hebben. Botanisch gezien zijn de "zaden" eigenlijk een (tweedelige) splitvrucht, net als bij karwij en andere schermbloemen.

Komijn is afkomstig uit Iran, Syrië, India en Turkije. De plant groeit het best in een zanderige, gedraineerde bodem en in een gebied met een warm klimaat, zoals aan de kust van de Middellandse Zee, waar het kruid aangetroffen kan worden. Een warm klimaat is echter geen vereiste.

Het ziet er niet naar uit dat het je Mexican Style zou verkloten.

IMG_20201110_222333.jpg

Geen idee waar je woont, maar meestal staat er op de markt wel zon kruidenkraam. Grote kans dat als je die mix daarheen meeneemt, zon verkoper je wel zon mix kan samenstellen

Terug
Naar boven