Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Volgens google is de dichtheid van mayo ongeveer 10% lager dan dat van water. 100 ml mayo is dus ongeveer 90 gram.
De dichtheid van light mayo zal ongeveer hetzelfde zijn als dat van water.
Maar verschilt dit niet per mayo?
Moet eerlijk bekennen dat ik kruiden en sausjes etc niet eens meetel in mijn macro’s in mijn off season. In een prep is het een ander verhaal natuurlijk. Normaal kun je wel stellen dat 100 ml=100 gram. Dit kun je checken door een lege fles en volle fles te wegen en het gewicht te vergelijken met het aantal ml.
Dat is een goede tip, thanks!

Even je bord op de keukenweegschaal zetten, dan de weegschaal op 0, en dan met die tube je mayo erop afwegen is makkelijker toch?

Even je bord op de keukenweegschaal zetten, dan de weegschaal op 0, en dan met die tube je mayo erop afwegen is makkelijker toch?
Ja dat doe ik wel maar als je de voedingswaarde in ml weet dan heb je de voedingswaarde in gram niet. Daar gaf Wovano antwoord op ;)

Ja dat doe ik wel maar als je de voedingswaarde in ml weet dan heb je de voedingswaarde in gram niet. Daar gaf Wovano antwoord op ;)
Mijn reactie ging niet over de vraag hoe grammen en ml om te rekenen, maar dat het mij handiger lijkt om de de mayo op je bord te wegen dan wat er uit de fles/pot verdwenen is.

7ACFF635-98AC-421E-8098-B7E7BA6AA036.jpeg

🙃

ik heb een weegschaal die gram en ml weegt (en nog een paar).
maar die gram en ml komt hetzelfde uit, dus je kan gewoon gram aanhouden.

Volgens mij kun jij echt super lekker koken.. het ziet er altijd geweldig uit iig! drool: super leuk ook in die pannetjes zo xD
Dankjewel! Wat leuk om te lezen! Ik vind het zelf altijd wel erg lekker..maar dat zegt niet zo veel misschien, ik lust alles :roflol:

Maar verschilt dit niet per mayo?

Dat is een goede tip, thanks!
Ja dit zal best verschillen per mayo, echter zal dit zo weinig zijn dat het niet significant is voor de hoeveelheid mayonaise die je eet. Tenzij je elke dag 100g mayonaise naar binnenwerkt, maar dan zou ik mij eerder om andere dingen druk maken ;).

Laatst bewerkt:
Die van mij kun je ook de eenheid wijzigen, en is er wel degelijk een verschil tussen mL en gram.
Hoeveel gram een ml is hangt af van de stof. Vet, water, alcohol, cornflakes, fietsbanden (dan noem je het dichtheid). Vet is per ml lichter dan water, daarom drijft het. Oftwel per gram neemt het iets meer volume in. Maargoed, uiteindelijk is de meetfout en de fouten in etikettering echt groter dan dat ene kleine beetje mayo. Op het etiket staat gemiddelde voedingswaarde, niet absolute voedingswaarde.

Die van mij kun je ook de eenheid wijzigen, en is er wel degelijk een verschil tussen mL en gram.
Gram is een eenheid van massa en (m)L van volume. Water heeft bij kampertemperatuur en een druk van 1 bar een dichtheid van 997 kg/m³. Als die weegschaal daarvan uitgaat (bij mij i.i.g.) komt gram en mL op ongeveer hetzelfde neer. Als het bij jou wel afwijkt, heb je waarschijnlijk de mogelijkheid op te geven welke stof het betreft; het zou kunnen dat die weegschaal de dichtheid van een aantal stoffen (rijst, meel, water, melk etc.) heeft voorgeprogrammeerd.

Ik ben benieuwd wat bij jou weegschaal dan het verschil is.

Ja dit zal best verschillen per mayo, echter zal dit zo weinig zijn dat het niet significant is voor de hoeveelheid mayonaise die je eet. Tenzij je elke dag 100g mayonaise naar binnenwerkt, maar dan zou ik mij eerder om andere dingen druk maken ;).
Op het moment doe ik de koelkastdeur open om te kwijlen wanneer ik de mayo zie, dus dat laatste zit wel snor ;)

Gram is een eenheid van massa en (m)L van volume. Water heeft bij kampertemperatuur en een druk van 1 bar een dichtheid van 997 kg/m³. Als die weegschaal daarvan uitgaat (bij mij i.i.g.) komt gram en mL op ongeveer hetzelfde neer. Als het bij jou wel afwijkt, heb je waarschijnlijk de mogelijkheid op te geven welke stof het betreft; het zou kunnen dat die weegschaal de dichtheid van een aantal stoffen (rijst, meel, water, melk etc.) heeft voorgeprogrammeerd.

Ik ben benieuwd wat bij jou weegschaal dan het verschil is.
Evenals dat sommige maatbekers de grammen van bepaalde stoffen, de usual suspects die je al noemt, weergeven.

• Like
Waarderingen: BB_
Terug
Naar boven