MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Koriander van de markt, zakken vol :roflol:
IMG_20201209_180913_412.jpg
Portie voor de grote en voor de kleine?

Musclemeat kip cordon bleu, aardappeltjes met rozemarijn zeezout en 5 tomaatjes voor de vorm
IMG_20201209_215141_760.jpg

Oh ik ben meer van de Zaanse mayo. Maar hoe bereken je hoeveel je op je bord hebt? Ik bedoel, je kan het afwegen maar de voedingswaarden staan in ml en niet in gr op de verpakking
Moet eerlijk bekennen dat ik kruiden en sausjes etc niet eens meetel in mijn macro’s in mijn off season. In een prep is het een ander verhaal natuurlijk. Normaal kun je wel stellen dat 100 ml=100 gram. Dit kun je checken door een lege fles en volle fles te wegen en het gewicht te vergelijken met het aantal ml.
Beter dan light mayonaise? Erg zoet ook?
Redelijk zoet wel ja, maar er kan geen mayo in de buurt komen qua kcal met goede smaak.

Je kan in je cut toch ook wel een redelijke schatting maken, Vooral als je iets pakt van 100 kcal.
Die 10/20 kcal boeien dan ook geen f**k

Oh ik ben meer van de Zaanse mayo. Maar hoe bereken je hoeveel je op je bord hebt? Ik bedoel, je kan het afwegen maar de voedingswaarden staan in ml en niet in gr op de verpakking
Volgens google is de dichtheid van mayo ongeveer 10% lager dan dat van water. 100 ml mayo is dus ongeveer 90 gram.
De dichtheid van light mayo zal ongeveer hetzelfde zijn als dat van water.

Terug
Naar boven