Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Dju jij bent de uitzondering die de regel bevestigt. Een vriend van mij kwam ooit met de hypothese dat geen enkele man van koriander houdt. Een kleine peiling onder mijn mannelijke familie-, vrienden- en kennissenkring leek die hypothese te bevestigen. Tot jouw bericht daar een kwarier geleden verandering in bracht... Ik hoop dat het gesmaakt heeft!
Ik hoor dat er mensen zijn die het naar zeep vinden smaken, maar ik vind het heerlijk. Ik sommige landen/keukens is het echt niet erg te denken, dus misschien is het ook iets van gewenning.

Ik hoor dat er mensen zijn die het naar zeep vinden smaken, maar ik vind het heerlijk. Ik sommige landen/keukens is het echt niet erg te denken, dus misschien is het ook iets van gewenning.
Nee, het is genetisch iirc, sommige mensen ruiken ook niets bijzonders aan de urine na het eten van asperges, die geur is er wel.

Misschien is het inderdaad een kwestie van wennen. Toen ik het jaren geleden voor het eerst at op de eerste dag van een vakantie in Mexico vond ik het niet erg lekker. Gaandeweg de vakantie vorderde, begon ik het steeds smakelijker te vinden. Nu vind ik het bij bepaalde gerechten onmisbaar.

• Like
Waarderingen: BB_
Dat is toch genetisch of je die fosfolipiden kan proeven? of vinden jullie dat juist lekker dat het naar zeep smaakt? :dunno:

Ik eet en lust vrijwel alles. Koriander is 1 van de weinige dingen die ik echt niet lekker vind.

Al moet ik wel zeggen dat het scheelt of t fijn gesneden is of dat er hele stronken in zitten. Toch voeg ik het meestal wel in mindere mate toe wanneer ik een recept volg waar het in staat.

Koriander niet lekker vinden heeft een link met genetica. Ik proef het wel, maar vind het niet storend. Houd wel van het parfummige wat erbij hoort, maar voor sommigen smaakt het echt als een stuk zeep.

Dat is dus niet een kwestie van ‘niet lekker’ vinden maar er daadwerkelijk heel gevoelig voor zijn. Er zijn trouwens ook mensen die extreem gevoelig zijn voor bitter. En mensen die visgeur nauwelijks ruiken 🤢

Eenpansgerchten fotograferen blijft lastig. Maar de smaak van de kip jambalaya is goed

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    190,7 KB · Weergaven: 64
Goede vis ruik je niet.....

Om even terug te komen op smaak.
Pepermunt smaakt bij mij naar zeep...is opgekomen na een lange antibiotica kuur. :(

Maar koriander smaakt niet naar zeep! :)
Verse vis niet nee.

Maar vislucht is trimethylamine en ik kan je verzekeren dat je dat vrij snel ruikt. Het komt minder snel vrij in een zure omgeving. Vandaar dat een partje citroen of een beslag met karnemelk het minder vissig doet smaken. Want die trimethylamine ruik je snel, je proeft hem nog eerder.

Koriander niet lekker vinden heeft een link met genetica. Ik proef het wel, maar vind het niet storend. Houd wel van het parfummige wat erbij hoort, maar voor sommigen smaakt het echt als een stuk zeep.
Ik meen me te herinneren dat het ook uitmaakt of je koriander verwarmt of niet, daarom wordt geadviseerd om koriander pas op het laatst toe te voegen. Maar dat weet ik niet zeker, heb het zelf nooit uitgeprobeerd....

Verse vis niet nee.

Maar vislucht is trimethylamine en ik kan je verzekeren dat je dat vrij snel ruikt. Het komt minder snel vrij in een zure omgeving. Vandaar dat een partje citroen of een beslag met karnemelk het minder vissig doet smaken. Want die trimethylamine ruik je snel, je proeft hem nog eerder.
Ik heb heel veel vis gegeten maar nooit een vislucht.
Gewoon kruiden en kort grillen of in een pakketje in de oven met verse dille, tomaat, ui, knoflook,olijfolie en zeezout en ja dan wel citroen.

Als je t proeft bak je te lang of te heet. (Of je hebt oude vis... )
En vis in beslag :eek: echt no go... dan eet je geen vis meer imo :o

Liefst heb ik m uit de oven en dan in zijn geheel. Dan eet je vis :D

Nu ben ik benieuwd hoe Koriander werkelijk smaakt zonder dat je zeep proeft.

LOL ik dacht dat dat in een eetgelegenheid was. Zo keurig gedekt en mooi geserveerd.

• Like
Waarderingen: BB_
Vraag aan de mensen die een zeepsmaak proeven bij koriander, hebben jullie iets soortgelijks met mango die naar vis smaakt?

Terug
Naar boven