MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Hoe lang zou ik 260 gram in de airfryer laten?

Dankje voor de tip, komende week eens proberen
In de pan gaat ook prima. Maar je moet het niet te gaar maken. Hoe het bijna niet kan mislukken:

Kabeljauwfilet (met huid is makkelijker omdraaien) in het pan leggen met boter, cookingspray of wat je ook gebruikt, helemaal zonder vet lukt niet.

Kruiden met zout, peper of wat je lekker vindt. Kabeljauw is lekker genoeg van zichzelf.

Je bakt hem aan 1 zijde tot de bovenkant nog net glazig is. Je kunt aan de zijkant goed zien hoe de vis van onderaf gaart. Pan van het vuur halen visje omdraaien en na een minuutje serveren. Als het goed is, is de vis haar maar nog zacht en sappig van binnen. Vind je hem te gaar, volgende keer iets eerder flippen. Meest gemaakte fout bij vis is te ver gaar maken.

Als je met vel bakt wordt die mooi krokant maar als je dat niet opeet heb je nauwelijks vet uit de pan.

Ja, dat wordt al zeker 10 jaar gezegd, maar niet ondersteund door een toxicologisch onderzoek. Bij vette vis wel.

Net als dat mensen ervan gruwelen dat die vis zijn eigen uitwerpselen eet. Dat doet een herbivoor wel vaker, zoals bijvoorbeeld het konijn.
Totdat je op de plek in Vietnam bent geweest waar die vissen in de rivierbeddingen gekweekt worden en nagaat wat er allemaal gedumpt wordt in die rivier. Overigens eet ik het ook gewoon, als het in de supermarkt ligt z je er heus niet dood van gaan.

Ik eet zelf geen witvis maar de lekkerste manier lijkt mij om gewoon een stirfry te maken met rijst indien je er carbs naast eet.
Ik heb een airfryer, maar die eigenlijk bijna alles in de wok , heel soms oven.

in aluminiumfolie inpakken, droogt ie niet uit
Goed idee zeg.

V.w.g. kruiden vind ik Italiaanse kruiden (basilicum, tijm, rozemarijn, oregano) of Provençaalse kruiden wel lekker op vis. Of zoiets als peterselie, dille, peper, zout.

Totdat je op de plek in Vietnam bent geweest waar die vissen in de rivierbeddingen gekweekt worden en nagaat wat er allemaal gedumpt wordt in die rivier. Overigens eet ik het ook gewoon, als het in de supermarkt ligt z je er heus niet dood van gaan.

Ik heb een airfryer, maar die eigenlijk bijna alles in de wok , heel soms oven.

Goed idee zeg.
Ik vind tilapia ook echt smerig. Panga is net iets minder erg. Maar verder. Doe mij maar vis uit zee.

Beetje inwrijven met olijfolie en flink wat kipkruiden er op.
Helaas dat zijn extra kcal en die mag ik juist niet.:p
In de pan gaat ook prima. Maar je moet het niet te gaar maken. Hoe het bijna niet kan mislukken:

Kabeljauwfilet (met huid is makkelijker omdraaien) in het pan leggen met boter, cookingspray of wat je ook gebruikt, helemaal zonder vet lukt niet.

Kruiden met zout, peper of wat je lekker vindt. Kabeljauw is lekker genoeg van zichzelf.

Je bakt hem aan 1 zijde tot de bovenkant nog net glazig is. Je kunt aan de zijkant goed zien hoe de vis van onderaf gaart. Pan van het vuur halen visje omdraaien en na een minuutje serveren. Als het goed is, is de vis haar maar nog zacht en sappig van binnen. Vind je hem te gaar, volgende keer iets eerder flippen. Meest gemaakte fout bij vis is te ver gaar maken.

Als je met vel bakt wordt die mooi krokant maar als je dat niet opeet heb je nauwelijks vet uit de pan.
Thanks voor de tip

Helaas dat zijn extra kcal en die mag ik juist niet.:p

Thanks voor de tip
Mag je wel bakken met cooking spray? Neem aan dat dat wel kan ?

Fish tacos zijn ook echt lekker trouwens. Weinig slechte macro’s, op de tortilla’s na. De rest us groenten.

V.w.g. kruiden vind ik Italiaanse kruiden (basilicum, tijm, rozemarijn, oregano) of Provençaalse kruiden wel lekker op vis. Of zoiets als peterselie, dille, peper, zout.
Fish tacos: witvis (ik neem kabeljauw) kruiden met knoflook poeder, gerookte paprikapoeder, oregano, peper, zout en als je van heet houdt cayenne naar smaak. Die bakken, a la pulled pork kapot trekken.

Tortillas vul je met de vis, sla, avocado, verse koriander of wat je aan rauwkost wilt- geraspte wortel, radijs, paprika etc.

Sausje maak je van skyr/Griekse yoghurt (vetpercentage naar wens) met limoensap, rasp van de schil en wat gemalen komijn.

Als je protein tortillas loopt en lowfat yoghurt pakt is het behoorlijk kcal vriendelijk.

Cayenne peper en kurkuma, heeft nog positieve effecten ook.

Fish tacos: witvis (ik neem kabeljauw) kruiden met knoflook poeder, gerookte paprikapoeder, oregano, peper, zout en als je van heet houdt cayenne naar smaak. Die bakken, a la pulled pork kapot trekken.

Tortillas vul je met de vis, sla, avocado, verse koriander of wat je aan rauwkost wilt- geraspte wortel, radijs, paprika etc.

Sausje maak je van skyr/Griekse yoghurt (vetpercentage naar wens) met limoensap, rasp van de schil en wat gemalen komijn.

Als je protein tortillas loopt en lowfat yoghurt pakt is het behoorlijk kcal vriendelijk.
Pulled fish tacos..... moet hier eens vaker kijken voor tips :)
En zoiets moet in vietnamese rijstvel rolletjes (hoe heten die dingen?) ook wel werken, dan is het helemaal KH arm.

IMG_20210919_223240.jpg

40gr eiwit

Chicken biryani

20210914_193251.jpg

De gemarineerde kip gebakken samen met de uien. Dit wordt dan gemengd met wat yoghurt en extra kruiden. Dan doe je hier de rauwe rijst over (niet mengen) voeg wat water toe en kookt em dan nog 8 mins en vervolgens 15 mins laten stomen zonder vuur.

Het resultaat
IMG-20210918-WA0009.jpg

Heel veel smaak

Ziet er heerlijk uit. Was de rijst gaar geworden zo?

Ik zit 5 weken voor mijn wedstrijd ;)

In off season zou ik niet eens voor witte vis kiezen tbh op welke manier dan ook het bereid zou zijn.
Daarom ook de smiley, het was een grapje.

Maar je zou natuurlijk wel zo'n cooking spray kunnen gebruiken en gewoon in de pan kunnen bakken, dan heb je geen extra kcals.

Pulled fish tacos..... moet hier eens vaker kijken voor tips :)
En zoiets moet in vietnamese rijstvel rolletjes (hoe heten die dingen?) ook wel werken, dan is het helemaal KH arm.
Zou wel moeten kunnen, wordt het we een ander gerecht van. Je kunt ook protein tortillas kopen, dan heb je ook een meer macro-vriendelijke maaltijd. En natuurlijk: 1 grote tortilla kun je vullen met een idiote hoeveelheid vis en groenten :)

Terug
Naar boven