AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

20211214_072819.jpg

Nu nog 2 uur rijzen en dan 45 minuten bakken.
16486688-06B2-4722-A20B-683C94935F54.jpeg
Is ook een aanrader om te doen met zelfgemaakt pizzadeeg of Grieks pitadeeg.

Pitadeeg is echt top. Super makkelijk ook. Hoeft maar 40 mins te rijzen. Bakken in de pan ipv oven.
Aanrader

Deze dude heeft meer goede recepten.

Is ook een aanrader om te doen met zelfgemaakt pizzadeeg of Grieks pitadeeg.

Pitadeeg is echt top. Super makkelijk ook. Hoeft maar 15 mins te rijzen. Bakken in de pan ipv oven.
Aanrader

Deze dude heeft meer goede recepten.

Ik zal het eens proberen, ik bakte best vaak naan met een bakmix van Niamh, maar mijn Jumbo verkoopt dat niet meer. :(

Ik zal het eens proberen, ik bakte best vaak naan met een bakmix van Niamh, maar mijn Jumbo verkoopt dat niet meer. :(
Maakte je dan gewone naan of voegde je dingen toe voor bijv. garlic of peshwari naan?

Die bakmixen zijn makkelijk te vervangen. Gewoon een Indiase toko binnenlopen en zeggen dat je bloem zoekt om naan mee te maken.
Kheb zelf nog nooit naan gemaakt.

Die Griekse pita's heb ik wel al tientalle keren gemaakt, daarvan weet ik dat ze goed zijn :). Gaan perfect samen met souvlaki (van varkenshaas) en wat tzatiki. Ook te vinden op zijn youtube kanaal.

Deze is nextlevel, beter dan de meeste die je op straat vindt in Griekenland. Helemaal als je het op de bbq bereidt.

Gewoon kaal

Ik kom nooit meer in een grote stad, vroeger deed ik dat soort dingen wel.
Je zou voor de gein eens naar een aziatische groothandel moeten gaan. Dan kan je losgaan qua boodschappen. Amazing oriental is top. Je hebt wel een pasje nodig maar de barcode van de mijne kan ik je gewoon sturen.

Je zou voor de gein eens naar een aziatische groothandel moeten gaan. Dan kan je losgaan qua boodschappen. Amazing oriental is top. Je hebt wel een pasje nodig maar de barcode van de mijne kan ik je gewoon sturen.
Ik kwam daar vroeger ook, als je die bij Delft bedoelt. In Rotterdam zit er ook eentje waar je zonder pas naar binnen kan.

Ik kwam daar vroeger ook, als je die bij Delft bedoelt. In Rotterdam zit er ook eentje waar je zonder pas naar binnen kan.
Ik ga altijd naar die in Amsterdam Z-O (naast de Makro, Sligro en Superstore). Kvoel me daar altijd als een kind in een snoepwinkel. Sommigen heb je idd geen pas nodig.

Het is wel een lekker brood en nu met mijn thuisquarantaine en een te kort aan brood in huis is het de tijd en moeite ook wel waard, anders niet echt. Misschien dat pistolets er van bakken een betere optie is.
42175530-1A15-408F-832D-CD121E3C96FC.jpeg
6B668330-E62F-4FFE-B30D-58C87077B701.jpeg

Het is wel een lekker brood en nu met mijn thuisquarantaine en een te kort aan brood in huis is het de tijd en moeite ook wel waard, anders niet echt. Misschien dat pistolets er van bakken een betere optie is.
42175530-1A15-408F-832D-CD121E3C96FC.jpeg
6B668330-E62F-4FFE-B30D-58C87077B701.jpeg

Als je je verveelt en wat makkelijk wilt koken heeft onderstaande Youtuber nog wel wat leuke eenvoudige gerechten.

Terug
Naar boven