Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

16395823041793905282691592194013.jpg

Dit is de helft van een mega pan: maar 750 cal en 64 gr protein (voor de hele pan)
200gr Mager gehakt
250gr kidneybonen
125gr champignons
150gr paprika
100gr mais
1 rode peper
Mexicaanse kruidenmix

Echt heel effectief in een cut 💪

Tuinerwten 300gr
Zoete aardappel 200gr
Culinair varkenshaas 150gr

Bijlagen

• 20211215_205601.jpg
    20211215_205601.jpg
    219,7 KB · Weergaven: 72
2 kilo kip gedryrubbed met een dry rub. Daarna low en slow in de oven voor 30 min en daarna nog 5 minuten gegrild. Nee, dat is niet de volledige 2 kilo kip op de foto ;)

Bijlagen

• WhatsApp Image 2021-12-15 at 9.01.47 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2021-12-15 at 9.01.47 PM.jpeg
    115,2 KB · Weergaven: 66
  • WhatsApp Image 2021-12-15 at 9.02.03 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2021-12-15 at 9.02.03 PM.jpeg
    133,7 KB · Weergaven: 69
2 kilo kip gedryrubbed met een dry rub. Daarna low en slow in de oven voor 30 min en daarna nog 5 minuten gegrild. Nee, dat is niet de volledige 2 kilo kip op de foto ;)
Hoeveel calorieen voegt zo'n dry rub toe? Want je gebruikt alleen kruiden toch? Geen olie/ marinade etc?

Hoeveel calorieen voegt zo'n dry rub toe? Want je gebruikt alleen kruiden toch? Geen olie/ marinade etc?
Juist, ik ben op dry rub over gegaan omdat de marinades die ik gebruikte voor 1 kilo kop, 600 kcal toevoegde! Dat vond ik in principe geen probleem, maar dat betekende wel dat ik veel minder andere dingen kon eten.
De echte knaller in deze rub is de suiker. 25 gram wit en 10 gram bruin. Dus 35 gram suiker in totaal. Maar met die rub, kan ik wel 3 kilo kip bewerken. En als ik wat zuiniger doe misschien wel 4 kilo. Dus in dat geval vind ik het acceptabel. Het liefst eet ik natuurlijk zo min mogelijk suiker, dus als ik deze rub gebruik, doe ik geen suiker meer in mijn koffie. Ik wil ook niet helemaal spartaans leven en 0 suiker eten.
Als je geintereseerd ben zal ik hem eens uitrekenen voor je.

Verder zit er geen olie in oid. De kip gaar ik dus in de oven ook zonder olie. Je kan een klein beetje toevoegen om hem sappiger te houden wanneer je hem in de oven knalt, maar hoeft niet. Gisteren wel gedaan, vandaag niet, en vond het even lekker.

Edit: de suiker kan je denk ik ook weglaten als je wilt. Dat zit er eigenlijk vooral in, omdat die rub bedoelt is voor de bbq of om te 'smoken'. De suiker zorgt dan voor een krokant laagje (karameliseren)

Maar ik merk daar in de oven niet zoveel van, dus denk dat je hem ook weg kan laten.

Laatst bewerkt:
Dit was de marinade die ik eerst gebruikte. Hier maakte ik dan sate van. Maar die voegde dus 600!!! kcal toe op 1 kilo kip. De grote boosdoener was de ketjap en de sambal badjak.

Als ik sambal badjak zou vervangen, zou die op ongeveer 475kcal uitkomen, maar dat vind ik nog steeds te veel, dus daarom over gegaan op dry rub.

Bijlagen

• WhatsApp Image 2021-12-15 at 9.04.58 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2021-12-15 at 9.04.58 PM.jpeg
    139,2 KB · Weergaven: 54
IMG-20211215-WA0039.jpeg

Zelf roti gemaakt, kousenband/sperziebonen waren op
Iemand toevallig een idee hoe ik het pittiger kan maken zonder de smaak te verkrachten?
Sambal vond ik iig geen goede combo
Misschien chili flakes oid

IMG-20211215-WA0039.jpeg

Iemand toevallig een idee hoe ik het pittiger kan maken zonder de smaak te verkrachten?
Ik weet niet hoe hongerig je bent, maar als je me een paar uur de tijd geeft schiet me wel iets te binnen.

Juist, ik ben op dry rub over gegaan omdat de marinades die ik gebruikte voor 1 kilo kop, 600 kcal toevoegde! Dat vond ik in principe geen probleem, maar dat betekende wel dat ik veel minder andere dingen kon eten.
De echte knaller in deze rub is de suiker. 25 gram wit en 10 gram bruin. Dus 35 gram suiker in totaal. Maar met die rub, kan ik wel 3 kilo kip bewerken. En als ik wat zuiniger doe misschien wel 4 kilo. Dus in dat geval vind ik het acceptabel. Het liefst eet ik natuurlijk zo min mogelijk suiker, dus als ik deze rub gebruik, doe ik geen suiker meer in mijn koffie. Ik wil ook niet helemaal spartaans leven en 0 suiker eten.
Als je geintereseerd ben zal ik hem eens uitrekenen voor je.

Verder zit er geen olie in oid. De kip gaar ik dus in de oven ook zonder olie. Je kan een klein beetje toevoegen om hem sappiger te houden wanneer je hem in de oven knalt, maar hoeft niet. Gisteren wel gedaan, vandaag niet, en vond het even lekker.

Edit: de suiker kan je denk ik ook weglaten als je wilt. Dat zit er eigenlijk vooral in, omdat die rub bedoelt is voor de bbq of om te 'smoken'. De suiker zorgt dan voor een krokant laagje (karameliseren)

Maar ik merk daar in de oven niet zoveel van, dus denk dat je hem ook weg kan laten.
Ja als je het uit zou willen rekenen en aanraders hebt qua merk etc, graag!!

16395823041793905282691592194013.jpg

Dit is de helft van een mega pan: maar 750 cal en 64 gr protein (voor de hele pan)
200gr Mager gehakt
250gr kidneybonen
125gr champignons
150gr paprika
100gr mais
1 rode peper
Mexicaanse kruidenmix

Echt heel effectief in een cut 💪
Buiten de cut rijst erbij of wrap eromheen?

IMG-20211215-WA0039.jpeg

@apfelstrudel had laatst een recept waar je een Madame Jeanet mee laat stoven, misschien geen hele berg sambal aan de zijkant.

IMG-20211215-WA0039.jpeg

@apfelstrudel had laatst een recept waar je een Madame Jeanet mee laat stoven, misschien geen hele berg sambal aan de zijkant.
Paar madame jeanette idd tijdje mee laten stoven. In zijn geheel. Steeltje niet verwijderen. Dan op tijd eruit vissen voordat ie te pittig wordt.

Of er lekker in laten zitten als je pittiger wilt.

Wat je ook kan doen is een stukje madame jeanette fijnsnijden. Dan wat van je 'jus/saus' uit de pan nemen en daar de madame jeanette in knallen en dat nog ff 5 mins koken. Dan kan je die jus gebruiken ipv sambal.

Oja en gebruik wat aardappelzetmeel om je saus in te laten dikken. Theelepel aardappelzetmeel oplossen in circa 100 ml KOUD water. Dit toevoegen aan je gerecht, ff roeren en dan nog 1 min laten koken om je saus in te dikken.

Als je geen aardappelzetmeel hebt kan je ook een aardappel of 2 uit je pan vissen met wat jus. Deze fijnprakken en dan terug de pan in gooien. Dan dikt ie ook in.

Paar madame jeanette idd tijdje mee laten stoven. In zijn geheel. Steeltje niet verwijderen. Dan op tijd eruit vissen voordat ie te pittig wordt.

Of er lekker in laten zitten als je pittiger wilt.

Wat je ook kan doen is een stukje madame jeanette fijnsnijden. Dan wat van je 'jus/saus' uit de pan nemen en daar de madame jeanette in knallen en dat nog ff 5 mins koken. Dan kan je die jus gebruiken ipv sambal.

Oja en gebruik wat aardappelzetmeel om je saus in te laten dikken. Theelepel aardappelzetmeel oplossen in circa 100 ml KOUD water. Dit toevoegen aan je gerecht, ff roeren en dan nog 1 min laten koken om je saus in te dikken.
Kijk hier kan ik wat mee, thanks voor de tips
Die sambal smaakte echt totaal niet icm de roti namelijk :p

Ja als je het uit zou willen rekenen en aanraders hebt qua merk etc, graag!!
Heb het meteen maar even gedaan ook voor mezelf:

30gram lemonpeper totaal = totaal 30 kcal
20 gram paprikapoeder mild = 70 kcal totaal
10 gram gerookte paprikapoeder = 35 kcal totaal
10 gram zout geen
25 gram suiker = 100 kcal (4 kcal per gram)
10 gram bruin = 40 kcal (4 kcal per gram)
18 gram knoflookpoeder = 60kcal
10 gram uipoeder = 25kcal
2tl oregano verwaarloosbaar
2tl tijm verwaarloosbaar

Totaal 360 kcal, gedeeld door 3 kilo kip = 120 kcal per kilo kip = 30kcal extra per portie van 250 gram kip. En die zullen wss allemaal koolhydraten zijn.

Haal je de suiker er dus uit of halveer je de suiker, wordt het in mijn ogen verwaarloosbaar. Dan kom je uit op ergens rond de 15/25 kcal extra per portie.

Zoals ik al zei als je genoegen neemt met 'minder lekker' kan je er ook wel 3,5 tot 4 kilo misschien mee marineren ;) Dan gaan we richting de 10/15kcal extra per portie. Zeker als je er wat extra oregano en tijm in sodemieterd. Die zitten op 0,3 kcal per gram geloof ik.

Terug
Naar boven