ryan r
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 4.778
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 82kg
- Vetpercentage
- 11%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Hoeveel calorieen voegt zo'n dry rub toe? Want je gebruikt alleen kruiden toch? Geen olie/ marinade etc?2 kilo kip gedryrubbed met een dry rub. Daarna low en slow in de oven voor 30 min en daarna nog 5 minuten gegrild. Nee, dat is niet de volledige 2 kilo kip op de foto![]()
Juist, ik ben op dry rub over gegaan omdat de marinades die ik gebruikte voor 1 kilo kop, 600 kcal toevoegde! Dat vond ik in principe geen probleem, maar dat betekende wel dat ik veel minder andere dingen kon eten.Hoeveel calorieen voegt zo'n dry rub toe? Want je gebruikt alleen kruiden toch? Geen olie/ marinade etc?
Ik weet niet hoe hongerig je bent, maar als je me een paar uur de tijd geeft schiet me wel iets te binnen.![]()
Zelf roti gemaakt, kousenband/sperziebonen waren op
Iemand toevallig een idee hoe ik het pittiger kan maken zonder de smaak te verkrachten?
Sambal vond ik iig geen goede combo
Misschien chili flakes oid
Ja als je het uit zou willen rekenen en aanraders hebt qua merk etc, graag!!Juist, ik ben op dry rub over gegaan omdat de marinades die ik gebruikte voor 1 kilo kop, 600 kcal toevoegde! Dat vond ik in principe geen probleem, maar dat betekende wel dat ik veel minder andere dingen kon eten.
De echte knaller in deze rub is de suiker. 25 gram wit en 10 gram bruin. Dus 35 gram suiker in totaal. Maar met die rub, kan ik wel 3 kilo kip bewerken. En als ik wat zuiniger doe misschien wel 4 kilo. Dus in dat geval vind ik het acceptabel. Het liefst eet ik natuurlijk zo min mogelijk suiker, dus als ik deze rub gebruik, doe ik geen suiker meer in mijn koffie. Ik wil ook niet helemaal spartaans leven en 0 suiker eten.
Als je geintereseerd ben zal ik hem eens uitrekenen voor je.
Verder zit er geen olie in oid. De kip gaar ik dus in de oven ook zonder olie. Je kan een klein beetje toevoegen om hem sappiger te houden wanneer je hem in de oven knalt, maar hoeft niet. Gisteren wel gedaan, vandaag niet, en vond het even lekker.
Edit: de suiker kan je denk ik ook weglaten als je wilt. Dat zit er eigenlijk vooral in, omdat die rub bedoelt is voor de bbq of om te 'smoken'. De suiker zorgt dan voor een krokant laagje (karameliseren)
Maar ik merk daar in de oven niet zoveel van, dus denk dat je hem ook weg kan laten.
Buiten de cut rijst erbij of wrap eromheen?![]()
Dit is de helft van een mega pan: maar 750 cal en 64 gr protein (voor de hele pan)
200gr Mager gehakt
250gr kidneybonen
125gr champignons
150gr paprika
100gr mais
1 rode peper
Mexicaanse kruidenmix
Echt heel effectief in een cut 💪
@apfelstrudel had laatst een recept waar je een Madame Jeanet mee laat stoven, misschien geen hele berg sambal aan de zijkant.![]()
Iemand toevallig een idee hoe ik het pittiger kan maken zonder de smaak te verkrachten?
No worries, ik ging dat sowieso al voor mijzelf doenJa als je het uit zou willen rekenen en aanraders hebt qua merk etc, graag!!
Maar zal het hier posten.![]()
Paar madame jeanette idd tijdje mee laten stoven. In zijn geheel. Steeltje niet verwijderen. Dan op tijd eruit vissen voordat ie te pittig wordt.@apfelstrudel had laatst een recept waar je een Madame Jeanet mee laat stoven, misschien geen hele berg sambal aan de zijkant.
Kijk hier kan ik wat mee, thanks voor de tipsPaar madame jeanette idd tijdje mee laten stoven. In zijn geheel. Steeltje niet verwijderen. Dan op tijd eruit vissen voordat ie te pittig wordt.
Of er lekker in laten zitten als je pittiger wilt.
Wat je ook kan doen is een stukje madame jeanette fijnsnijden. Dan wat van je 'jus/saus' uit de pan nemen en daar de madame jeanette in knallen en dat nog ff 5 mins koken. Dan kan je die jus gebruiken ipv sambal.
Oja en gebruik wat aardappelzetmeel om je saus in te laten dikken. Theelepel aardappelzetmeel oplossen in circa 100 ml KOUD water. Dit toevoegen aan je gerecht, ff roeren en dan nog 1 min laten koken om je saus in te dikken.

Een goede badjak complementeerd het opzich wel. Of een madame jeanette sambal.Kijk hier kan ik wat mee, thanks voor de tips
Die sambal smaakte echt totaal niet icm de roti namelijk![]()
Ja ik had helaas alleen nog oelek staan, wordt weer eens tijd dat ik weer ff langs de markt ga of wat bestelEen goede badjak complementeerd het opzich wel. Of een madame jeanette sambal.
Heb het meteen maar even gedaan ook voor mezelf:Ja als je het uit zou willen rekenen en aanraders hebt qua merk etc, graag!!
Dan gaan we richting de 10/15kcal extra per portie. Zeker als je er wat extra oregano en tijm in sodemieterd. Die zitten op 0,3 kcal per gram geloof ik.Dat had ik niet verwacht.Ca. 350 kcal per 100 gr.AH Paprika mild gemalen bestellen | Albert Heijn
Op zoek naar AH Paprika mild gemalen? Dit product vind je in het grote assortiment van Albert Heijn. Bestel direct online!www.ah.nl