Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Ja ik bedoel dus niet dat je liegt :roflol:.

Over smaak valt niet te twisten. Zullen er genoeg zijn die vega producten lekker vinden dan vlees.
Eens. Vegaproducten kunnen ook oprecht heel lekker zijn. Ik heb er alleen een klein probleem mee als ze vleesalternatieven gaan proberen na te maken. Een vegan carbonara of vegan roomijs bijv. Leuk dat je het probeert, maar die romige smaak kun je gewoon niet krijgen met plantaardige producten. En omdat het dus een namaakproduct is, vergelijk ik het met het origineel en concludeer ik dus dat het minder lekker is. Losstaande vegan en vegetarische gerechten (die dus niets proberen te imiteren) kunnen echter heerlijk zijn. Juist omdat ze op zichzelf staan en je ze niet vergelijkt.

Vegan carborana :roflol:

Ingrediënten carbonara:
Vlees (guanciale)
Ei
Kaas

Hoe dan :roflol:

En omdat het dus een namaakproduct is, vergelijk ik het met het origineel en concludeer ik dus dat het minder lekker is. Losstaande vegan en vegetarische gerechten (die dus niets proberen te imiteren) kunnen echter heerlijk zijn. Juist omdat ze op zichzelf staan en je ze niet vergelijkt.
Precies dit

• Like
Waarderingen: Pren
Dat is een verhouding 2 op 1, omega 6 tov omega 3.
Je krijgt dan dus veel te veel omega 6 binnen.

1 op 1 is de gewenste verhouding, maar is moeilijk te doen aangezien tegenwoordig overal een berg omega 6 in zit in de vorm van plantaardige olie.
En zelfde verhouding dus als het vet van grasgevoerde runderen. Bij goedkoper rundvlees is die verhouding 6:1 en hoger.

Moet je als trendsetter dan ook ineens terughoudender worden?
Probeer je er nu met Ali B's eer vandoor te gaan?

Over carborana trouwens, al die kant en klare carborana met vlees is ook geen carborana. Er zitten ingrediënten in als melk, peterselie, knoflook, ui. Allemaal lekker hoor en vooral makkelijk, maar geen carborana. Het is dan gewoon een bechamel met een vleugje marketing. Keuringsdienst van waarde had hier een leuke aflevering over.

Mijn persoonlijke probleem met soja producten is dat ik eigenlijk zelden tot nooit kant en klare producten koop. Ook niet met vlees. Ik maak vrijwel altijd elke dag alles zelf, 'vers'. Voor mij zijn sojaproducten dan helaas geen oplossing als alternatief. Ik maak wel vaak vega gerechten, maar dan zonder vleesvervangers. De Indiase keuken heeft heel veel heerlijke vegetarische gerechten met erwten zoals bijv. chana dahl.

Ik ben dan ook echt benieuwd naar de textuur, smaak en de verschillende mogelijke bereidingswijzen (als die er zijn) van een soja zalmfilet.

Laatst bewerkt:
Ik heb oprecht nog nooit een vegetariër of vegan horen zeggen dat ze gestopt zijn met vlees eten omdat ze het niet lusten. Dat is het punt ook helemaal niet. Ik vind vlees en vis lekker, ik eet het niet meer omdat ik niet aan die industrie wil bijdragen. Als er dan een alternatief is die hetzelfde smaakt maar zonder zo'n industrie te steunen is dat alleen maar goed. Snap niet wat er zo moeilijk aan te begrijpen is tbh :o
awMnXVW_700b.jpg
Ik vind jouw uitleg al eens stuk verduidelijken voor mezelf maar vind het nog altijd raar dat er een 'vegetarische kippenburger' bestaat, want dat is gewoon geen kippenburger. Met jouw uitleg zou ik dan eerder voor een groenten/soja/whatever-burger gaan met kipsmaak of misschien nog iets anders. Uiteindelijk boeit het me niet heel veel wat ik eet en eet ik zelf ook vaak zo'n dingen, zitten tegenwoordig inderdaad al heel veel lekkere dingen tussen! Maar mijn autistische kant blijft 'vegetarisch vlees' een rare uitspraak vinden :D

Maar mijn autistische kant blijft 'vegetarisch vlees' een rare uitspraak vinden :D
Dan ben je wel fan van de vegetarische slager?:trollface:

Ik vind jouw uitleg al eens stuk verduidelijken voor mezelf maar vind het nog altijd raar dat er een 'vegetarische kippenburger' bestaat, want dat is gewoon geen kippenburger. Met jouw uitleg zou ik dan eerder voor een groenten/soja/whatever-burger gaan met kipsmaak of misschien nog iets anders. Uiteindelijk boeit het me niet heel veel wat ik eet en eet ik zelf ook vaak zo'n dingen, zitten tegenwoordig inderdaad al heel veel lekkere dingen tussen! Maar mijn autistische kant blijft 'vegetarisch vlees' een rare uitspraak vinden :D
Dat ze het dezelfde naam geven heeft meer te maken met het gemakkelijker te maken voor de mensen, en dan voornamelijk voor de personen die wel gewoon nog vlees eten maar af en toe een vervanger zoeken.
Als je een recept of een gerecht met kip vegetarisch wilt maken dan is het makkelijker om een vegetarisch product te zoeken dat ook naar kip vernoemd is (zoals vegetarische kipstukjes) dan naar groenten/soja stukjes. Van een vegetarische curryworst weet je dan dat het naar curryworst hoort te proeven, vegan tonijnsalade naar tonijn, enzovoort. Als ze dat allemaal naar groenten of soja zouden moeten vernoemen wordt het wel heel leuk om wat te moeten vinden :o
Als mensen liever hebben dat het sojastukjes of erwteneiwitstukjes met kipsmaak heet mogen ze dat voor mij ook zo noemen, het is maar een term die we eraan geven :p

Heb het begin gemist denk ik. 😌

Wat vind je dan van zeevruchten?
Lekker.
Dan ben je wel fan van de vegetarische slager?:trollface:
Tbh, lichtjes triggered :p
Dat ze het dezelfde naam geven heeft meer te maken met het gemakkelijker te maken voor de mensen, en dan voornamelijk voor de personen die wel gewoon nog vlees eten maar af en toe een vervanger zoeken.
Als je een recept of een gerecht met kip vegetarisch wilt maken dan is het makkelijker om een vegetarisch product te zoeken dat ook naar kip vernoemd is (zoals vegetarische kipstukjes) dan naar groenten/soja stukjes. Van een vegetarische curryworst weet je dan dat het naar curryworst hoort te proeven, vegan tonijnsalade naar tonijn, enzovoort. Als ze dat allemaal naar groenten of soja zouden moeten vernoemen wordt het wel heel leuk om wat te moeten vinden :o
Als mensen liever hebben dat het sojastukjes of erwteneiwitstukjes met kipsmaak heet mogen ze dat voor mij ook zo noemen, het is maar een term die we eraan geven :p
Snap het langs de ene kant wel, maar toch... :D

Andijviestamppot met wannabe spekjes en rookworst :D
IMG_20220208_173907__01.jpg

Edit: die Garden Gourmet rookworst smaakt echt nergens naar. En qua macro's bevalt ie me ook niet.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven