XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Knoflooksaus heb je niet veel van nodig, als de look goed sterk is. Ik vermoedde al dat de hoeveelheid macro technisch was bepaald, maar het dubbele was wel lekker geweest denk ik? :roflol:
Had vooral wat geduldiger mogen zijn met de aardappels, als ze wat zachter zijn vind ik ze lekkerder.
Maar klopt @Japio, iets meer knoflooksaus had ik wel kunnen waarderen :roflol:

weinig dingen zo goor als shoarma van de suup imo.

300 is nog weinig, eerder 500. Is niet normaal sauzen

Niet voor niks zijn er zoveel light sauzen. Alleen jammer dat er altijd zoveel zoetstof of zelfs suiker in zit. Altijd t*fus zoet die light varianten. :o
Zullen de meeste wel lekker vinden, maar ik ga dan liever voor de real deal. Dan maar wat minder..

Niet voor niks zijn er zoveel light sauzen. Alleen jammer dat er altijd zoveel zoetstof of zelfs suiker in zit. Altijd t*fus zoet die light varianten. :o
Zullen de meeste wel lekker vinden, maar ik ga dan liever voor de real deal. Dan maar wat minder..
Precies, dat vond ik ook met PB2. Tijd geprobeerd op brood te doen toen ik begon met cutten.
Maanden lang iedere dag geprobeerd en had er iedere dag een hekel aan.

Dan liever ander broodbeleg of echte pindakaas. Maar poederpindakaas + water is het niet voor mij.

Precies, dat vond ik ook met PB2. Tijd geprobeerd op brood te doen toen ik begon met cutten.
Maanden lang iedere dag geprobeerd en had er iedere dag een hekel aan.

Dan liever ander broodbeleg of echte pindakaas. Maar poederpindakaas + water is het niet voor mij.
PB2 is kei duur en lijkt mij ook niets, heb in de cut altijd gewoone pindakaas genomen. Harstikke lekker

Krieltjes met wannabe shoarma & spekjes en een beetje knoflooksaus. Op aanraden van @MikeBlok eens wat meer aardappels terug aan het brengen :)
581 kcal. 31g eiwit.
IMG_20220210_121850__01.jpg
Die wannabe spekjes, zijn die goed te doen?

Die wannabe spekjes, zijn die goed te doen?
Die ik altijd pak van Vivera zijn goed te doen. Maar je kunt ze in mijn ogen niet 1-op-1 vergelijken met varkens spek.
Ze zijn ongelofelijk zout (bijna 6g per pakje). Dus ergens in een gerecht verwerkt vind ik ze best prima.
Dus in boerenkool/andijviestamp zijn ze lekker. Zo met aardappels of in een ovenschotel o.i.d. ook wel.

Maar als je ze bakt met bijvoorbeeld een paar eieren vind ik ze niet lekker. Zijn ze te sterk voor, te "rokerig" en veeeeeel te zout.

@ryan r
De macro's zijn, vooral voor een vleesvervanger, overigens wel top. Behalve het zout dan, dat is wat excessief.
1 pakje Vivera Spekjes = 175g. Dus maar 150 kcal voor 30g eiwit.

Het enige wat ik raar vind is dat er staat: 1,4g koolhydraten en 4,6g vezels. Vezels zijn toch koolhydraten? Of bedenkt mijn hoofd nou iets raars?
2022-02-10 13_31_37-Vivera Spekjes bestellen _ ah.nl.png

Vezels zijn toch koolhydraten? Of bedenkt mijn hoofd nou iets raars?

Vezels zijn inderdaad een soort slecht opneembare koolhydraten. Sommige leveren een beetje energie (de fermenteerbare) en sommige geen (de niet fermenteerbare).

Sommige producenten rekenen ze als koolhydraten, sommige noemen ze appart. Soms staan ze onder koolhydraten vermeld zoals suiker -> waarvan suikers -> waarvan polyolen.
Is niet verplicht, dus ze mogen creatief omgaan met de wijze van vermelden.

Terug
Naar boven