AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Je vergeet de echte Bourgondiërs, bij wie het verschil tussen bakken en frituren niet duidelijk is. :)

Frying GIF by MasterChefAU
Ik vind echt dat teveel boter/olie vlees verpest, ik dacht altijd meer boter is meer smaak maar dat heeft dus ook een grens..

Iemand een 'recept' voor durum roll/turkse pizza?

Iemand een 'recept' voor durum roll/turkse pizza?
Gehakt rul bakken met köfte kruiden, fijngesneden uitje erdoor bakken, wat tommatenpuree erdoor.
Uitsmeren op een tortilla. Even onder de gril. Wat ijsbergsla, ui, tomaat erop en knoflooksaus of sambalsaus. Oprollen en eten.
Extra vlees erin kan uiteraard ook.

Of je haalt een doos kant en klare lahmacun (diepvries bij de super)
Hoef je ze alleen te vullen :D

Gehakt rul bakken met köfte kruiden, fijngesneden uitje erdoor bakken, wat tommatenpuree erdoor.
Uitsmeren op een tortilla. Even onder de gril. Wat ijsbergsla, ui, tomaat erop en knoflooksaus of sambalsaus. Oprollen en eten.
Extra vlees erin kan uiteraard ook.

Of je haalt een doos kant en klare lahmacun (diepvries bij de super)
Hoef je ze alleen te vullen :D
Bestaat er iets als een köfte kruiden mix dan?

Verwarm je oven voor op 180 graden celcius onder-bovenwarmte.

Verwarm je pan op hoog vuur, voeg wat olie of boter toe. Ram je kip in de pan. Laat garen tot 1 kant mooi gekleurd is (1,5 min). Draai 1 keer om. Weer 1,5 min. De binnenkant moet nog rauw zijn, je geeft dus alleen de buitenkant kort een kleurtje. Dus niet tot ie zwart is ;). Gewoon kort in de pan.

Breng de kip over in een ovenschaal (of op een bord) en ram een 5 mins in je oven. Controleer of ie gaar is van binnen. Klaar. Juicy kip.

Ovenstand dus boven-onder warmte. Als je luchtcirculatie doet droogt je kip uit.

• Wow
Waarderingen: AK
Olie gebruiken. Ziet eruit of je bakt in een droge pan :o

Oh ja... fornuis effe schoonmaken :D
Pak xxl spray en eigenlijk wel voldoende.

Dit fornuis is zo hoerig dat het al vies word als je er naar kijkt, hoogglans zwart is mooi in de showroom, niet in praktijk.

Dit fornuis is zo hoerig dat het al vies word als je er naar kijkt, hoogglans zwart is mooi in de showroom, niet in praktijk.
Probeer eens gewoon een lepel olie. Wat meer vet misschien maar dan heb je geen schroeikip: :D

Hoogglans is echt niet mooi. Kitcherig en je ziet er alles op ... maar veel mensen vallen op bling bling :rolleyes:

Heb in elke kast doekjes, zelfs in de auto, dat fornuis dingetje heb ik ook last van ik probeer het ook te laten, heb een tik op dit punt, ik hoef maar iets te zien liggen en grijp alweer naar de doekjes, het is een halve ziekte geworden. Het vreet energie wat ik beter in de gym kan steken.

• Wow
Waarderingen: AK
Heb in elke kast doekjes, zelfs in de auto, dat fornuis dingetje heb ik ook last van ik probeer het ook te laten, heb een tik op dit punt, ik hoef maar iets te zien liggen en grijp alweer naar de doekjes, het is een halve ziekte geworden. Het vreet energie wat ik beter in de gym kan steken.
Zoek een vriendin, probleem opgelost.

Terug
Naar boven