apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Ik heb het alleen bij zacht en medium eitjes waarvan het eigeel net wel-net niet gestold is.Nog nooit dat probleem gehad? Maar ja mijn eigeel is wel droog.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb het alleen bij zacht en medium eitjes waarvan het eigeel net wel-net niet gestold is.Nog nooit dat probleem gehad? Maar ja mijn eigeel is wel droog.

Ga ik morgen doen.Pro tip, stoom je eieren.
Water in de vorm van stoom bevat veel meer energie dan in vloeibare vorm, het garen gaat sneller en gelijkmatiger.
Gewoon stoompan kopen, eitjes in die bak stoppen, water aan de kook, bak met eieren in de pan, deksel erop. Circa 6,5 minuutjes (afhankelijk van de grootte natuurlijk), bam, perfecte eitjes.
Normaal heeft eiwit een lagere stollingstemperatuur dan het eigeel (60 graden vs 65 graden), waardoor eiwit eerder stolt dan het eigeel. Als het eieren zijn van oude(re) kippen bevat het albumen (veel) meer water waardoor het eiwit opeens minder snel stolt dan het eigeel.
Ik heb dat soms, dat er een deel van het eiwit nog snotterig is terwijl de rest dat niet is. Is dat niet die luchtbel die er in een ei zit? Die isoleert de temperatuur?
M'n oma gebruikte altijd een eierprikker.

Jij bent echt de eierkook guru van DBB.Pro tip, stoom je eieren.
Water in de vorm van stoom bevat veel meer energie dan in vloeibare vorm, het garen gaat sneller en gelijkmatiger.
Gewoon stoompan kopen, eitjes in die bak stoppen, water aan de kook, bak met eieren in de pan, deksel erop. Circa 6,5 minuutjes (afhankelijk van de grootte natuurlijk), bam, perfecte eitjes.
Zo'n pan is ook top voor in de cut je groente te stomen of dim sum te maken. Hakau
![]()
Dat moet lukken. Ik kom hier morgen op terugEerst twee minuutjes in de magnetron, dan pellen, dan afstomen. Kan niet misgaan.![]()
Vraag ook ff wat het schilderen binnen kost?
Ja binnen is niet nodig eerst. Wel even iets kitten. Als alles volgens plan loopt zit er eind dit jaar begin volgend jaar een nieuwe vloer plus keuken in.
Nee hoor. Been gewoon te lui om alles op mijn gemak door te lezen@Kathlinoo is de enige die de vraag begreep. Of begrijpend kan lezen. Maar fantastische adviezen allemaal!!![]()

O je kan prima komen bbqen.

Over paar maand als de tuin ready is dik doun in toen 😋
Die varkenshaasjes zeker niet bij je slager gehaald.![]()
-Varkenshaasje op hoog vuur gebakken en afgemaakt in de oven.
-Roux gemaakt en daar een champignon/thijm/peperroomsausje mee gemaakt, wat kipfond toegevoegd.
-Tomaatjes met wat homemade knoflook/chiliolijfolie gegrild in de oven.
-Haricots verts 5 mins gestoomd en daarna geroerbakt met wat gesnipperde rode uitjes, afgeblust met sojasaus, oestersaus en honing.
-En een paar krieltjes. Die donkere saus is balsamico die ik wat heb ingekookt zodat ie stroperig wordt.