MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Kip wrap met beetje sla aangezien ik aan het cutten ben. 💁‍♂

image.jpg
Komt dat uit greg doucettes 'kookboek'? Zoveel volume:popcorn:

Daar heb je wel heel veel thermometers vpor nodig!
Nee, kheb ze gewoon stuk voor stuk gemeten :roflol:.

De supermarkt hier doet oa vlees en vleeswaren voor 50% tegen de THT-datum. Helemaal niet zo erg voor riblappen, kippendijfilet, drumsticks, bouten en eeswaren voor de volgende dag voor op brood.
Ja toch is prima, en weggooien is zonde dus ben hier dan ook voorstander van. Kzou dit niet met visproducten doen. Sterker nog, ik zou gewoon helemaal geen vis van de supermarkt kopen.

En het is natuurlijk goed voor het klimaat, dat is misschien nog wel het belangrijkste. Zo kunnen we eerder van het Russisch gas af :o. Ik kreeg net zelfs nog een whatsappie van Greta waarin ze mij persoonlijk bedankte.

Nee, kheb ze gewoon stuk voor stuk gemeten :roflol:.

Ja toch is prima, en weggooien is zonde dus ben hier dan ook voorstander van. Kzou dit niet met visproducten doen. Sterker nog, ik zou gewoon helemaal geen vis van de supermarkt kopen.

En het is natuurlijk goed voor het klimaat, dat is misschien nog wel het belangrijkste. Zo kunnen we eerder van het Russisch gas af :o. Ik kreeg net zelfs nog een whatsappie van Greta waarin ze mij persoonlijk bedankte.
Als jij laatst wat minder hamburgers te veel had gemaakt had je zoveel gecompenseerd dat je er privé nooit meer rekening mee had hoeven houden.

Uiteraard, waarom denk je dat die thermometer rechts zit?
"Roeren gaat altijd rechtsom' is de ondertitel van je kookserie.

Sterker nog, ik zou gewoon helemaal geen vis van de supermarkt kopen.
Dit! Zalmmoten of -filet vind ik nog wel te doen, pangasius kan makkelijk zijn, maar haring of kabeljauw is zoveel minder dan bij de visboer of op de markt, dat moet je niet willen.

Ze hadden bij c1000 een tijdje een gekweekte meervalachtige oid, dat was duurzaam en lekker stevig vlees. Ik ben de naam even kwijt.
Ik kreeg net zelfs nog een whatsappie van Greta waarin ze mij persoonlijk bedankte.
Hopelijk wel via een datacenter op groene stroom ten koste van goede landbouwgrond!

Als jij laatst wat minder hamburgers te veel had gemaakt had je zoveel gecompenseerd dat je er privé nooit meer rekening mee had hoeven houden.
Ik krijg een opdracht en die voer ik uit. Het zijn ook niet mijn hamburgers, ik maak ze alleen. Technisch gezien gooi ik dus niks weg.

Als jij 20 hamburgers besteld bij de McDonalds, en er vervolgens 15 weggooit wie verspilt er dan eten, jij of de McDonalds? ;)

Dit! Zalmmoten of -filet vind ik nog wel te doen, pangasius kan makkelijk zijn, maar haring of kabeljauw is zoveel minder dan bij de visboer of op de markt, dat moet je niet willen.
Als ik vis eet koop ik bij de winkel alleen zalm, misschien kabeljauw maar de rest vind ik altijd zo sketchy eruit zien.

Ik krijg een opdracht en die voer ik uit. Het zijn ook niet mijn hamburgers, ik maak ze alleen. Technisch gezien gooi ik dus niks weg.

Als jij 20 hamburgers besteld bij de McDonalds, en er vervolgens 15 weggooit wie verspilt er dan eten, jij of de McDonalds? ;)
Die beredenering erken ik niet.

I know :D. Die therometer zit trouwens rechts omdat je anders op de kop moet aflezen of tegen de achterkant aankijkt ;).
Een samenzwering van het militair-industrieel complex om de linkshandigen of mensen zonder rechterhand te onderdrukken! Die thermometers zijn ook fallusvormige objecten die eruitzien als een gestrekte rechterarm!

Het ging vanmorgen bij Welmoed, Nicky en Lisette over "mensen met een poes", ik vermoedde dat dit een variant was op "zwanger persoon" oid, maar het ging over mensen die een kat hadden en dat die iig in de avond in lockdown moeten vanwege de jongen van de met name weidevogels

@apfelstrudel, in een opwelling heb ik groots zwarte peperkorrels ingekocht. Blijft dat lang goed als je het netjes bewaard, of gaat de smaak achteruit?
9FF9AA85-0834-4684-BF74-F51270F3C034.jpeg

@apfelstrudel, in een opwelling heb ik groots zwarte peperkorrels ingekocht. Blijft dat lang goed als je het netjes bewaard, of gaat de smaak achteruit?
9FF9AA85-0834-4684-BF74-F51270F3C034.jpeg
Blijft in ieder geval langer goed dan gemalen peper. Gewoon koel, droog en uit het zonlicht bewaren.
Moet wel 4 jaar houdbaar zijn als je het bewaard zoals @Sterling zegt.

En die 4 jaar is meer van toepassing op de smaak. Gemalen kruiden verliezen eerder smaak. Na 10 jaar zal het ook nog wel veilig zijn om te eten aangezien het droge stof is. Ik koop zelf altijd grote zakken peperkorrels. Gewoon zelf malen (ik gebruik een vijzel).

Terug
Naar boven