XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Ik las pas geleden dat de toeneemde mate van de ziekte van parkinson gerelateerd wordt aan het eten van groente/fruit dat besproeid is met chemische bedrijdingsmiddelen.
Zou kunnen, maar dat maakt de biologische variant niet perse de betere keuze.

Goede manier om een onvriendelijke stagebegeleider de pijp uit te helpen.

Pak een stuk of 20 appels, haal de pitjes eruit. Plet deze in een vijzel en doe dit in een pannetje met 100ml water. Verhit dit een uurtje, filter de pitjes eruit door een zeef en kook de vloeistof in tot 30 ml.

Gooi dit in iemands koffie en het is einde oefening in minuten.

Gebruik wel biologische appels, anders zijn ze bespoten met pesticiden en dat is slecht voor je.
Maat, denk je dat ik die kerel ben uit een rekensom? @MetalNDeadlifts gaat naar een winkel en koopt 20 appels, hij gebruikt 15 om zijn stagebegeleider plat te leggen. Hoeveel heeft hij nog om zelf op te eten?

De pitjes zijn dus slecht?

Ik las pas geleden dat de toeneemde mate van de ziekte van parkinson gerelateerd wordt aan het eten van groente/fruit dat besproeid is met chemische bedrijdingsmiddelen.
Jup, daarom koop en eet ik tegenwoordig alleen nog fruit met schil.

Vooral veel meloenen, kiwi golds (veel lekkerder dan de groene, wel prijzig), mango's. Soms wel wat blauwe bessen maar liever zoveel mogelijk met schil. Appels en zachtfruit al een tijd mee gestopt.

Op google zijn tabellen te vinden welke gewassen vele worden bespoten met pesticiden/herbiciden/fungiciden. Die kan je, mijn optiek, beter vermijden (of iig minder vaak nuttigen).

Maat, denk je dat ik die kerel ben uit een rekensom? @MetalNDeadlifts gaat naar een winkel en koopt 20 appels, hij gebruikt 15 om zijn stagebegeleider plat te leggen. Hoeveel heeft hij nog om zelf op te eten?

De pitjes zijn dus slecht?
Ja bevatten amygdaline. Een cyanide verbinding. Vandaar de bittere smaak. Dat geldt trouwens voor vrijwel alle pitten in alle soorten fruit.

Maar een paar kunnen geen kwaad, zolang je ze niet stelselmatig nuttigd.

Ja bevatten amygdaline. Een cyanide verbinding. Vandaar de bittere smaak. Dat geldt trouwens voor vrijwel alle pitten in alle soorten fruit.

Maar een paar kunnen geen kwaad, zolang je ze niet stelselmatig nuttigd.
Vreet praktisch elke dag 'n appel, zal de volgende keer de pitjes wel overslaan.

150g ramen noodles. 50g five spices woksaus. Garden gourmet filet pieces mediterraans (had beter Aziatisch kunnen pakken). 300g chinese groenten. Wat extra chili poeder. De gene die die saus 2 pepertjes heeft gegeven vind denk ik zelfs een paprika pittig.

1000kcal. 55g eiwit. 134g koolhydraten. 26g vet.

IMG_20220512_174017.jpg

Vooral veel meloenen, kiwi golds (veel lekkerder dan de groene, wel prijzig), mango's. Soms wel wat blauwe bessen maar liever zoveel mogelijk met schil. Appels en zachtfruit al een tijd mee gestopt.

Op google zijn tabellen te vinden welke gewassen vele worden bespoten met pesticiden/herbiciden/fungiciden. Die kan je, mijn optiek, beter vermijden (of iig minder vaak nuttigen).
Ik eet eigenlijk alleen blauwe bessen uit de vriezer, hoe hoog staan die op het lijstje?

Ik hoop dan wel dat het biologische kiwi’s zijn.

En hoe zit het met wassen? Ik was ze wel vooraf, nog ff goed met de hand wrijven. Zullen vast niet de beste wateroplosbare middelen zijn.

Verder ben ik ook wel benieuwd in hoeverre het een effect heeft. Verdubbel je je kans, verviervoudig je het?

Ik eet eigenlijk alleen blauwe bessen uit de vriezer, hoe hoog staan die op het lijstje?
Geen idee. Kzal s kieken

Heb wel alvast deze link gevonden

Ik gef die kleine van ons steeds vers geperste mandarijn. Nu maar mee stoppen (of kijken of biologisch een optie is).
Fucking troep overal in voeding. Schandalig eigenlijk. Niet zo vreemd dat de helft tegenwoordig kanker krijgt. En dat zoveel mensen genderdysforie hebben door al die hormoonverstorende stofjes.

Laatst bewerkt:
Geen idee. Kzal s kieken

Heb wel alvast deze link gevonden

Ik gef die kleine van ons steeds vers geperste mandarijn. Nu maar mee stoppen (of kijken of biologisch een optie is).
Fucking troep overal in voeding. Schandalig eigenlijk.
Eigenlijk moeten we gewoon stoppen met fruit en groeten en gewoon voor shoarma gaan.:thumbup:

Biologisch wordt geen pesticiden gebruikt. Wel duur though.. Maar wat mij betreft in het geval van groente en fruit wel een goede investering. Qua smaak ook echt een vooruitgang t.o.v. de bulk blauwe bessen uit de vriezer.

Biologisch wordt geen pesticiden gebruikt. Wel duur though.. Maar wat mij betreft in het geval van groente en fruit wel een goede investering. Qua smaak ook echt een vooruitgang t.o.v. de bulk blauwe bessen uit de vriezer.
Ik vind blauwe bessen sowieso al duur. Gooi ze door de oats of cream of rice dus de bevroren variant is perfect.

Ik gebruik altijd deze lijst, maar zie alleen bosbessen ertussen staan

Terug
Naar boven