Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Biologisch wordt geen pesticiden gebruikt. Wel duur though.. Maar wat mij betreft in het geval van groente en fruit wel een goede investering. Qua smaak ook echt een vooruitgang t.o.v. de bulk blauwe bessen uit de vriezer.
Kwas toevallig laatst in de ekoplaza. Die winkel maakt geen grappen. Wat een prijzen.

Ik gebruik altijd deze lijst, maar zie alleen bosbessen ertussen staan

Flinke lijst, maar goed dat ik maar heel af en toe groente eet.

Nee hoor.
Veel mensen weten dit niet hoor. Zo een bio label is echt onzin.
En voor de kleine zelfstandige is het gewoon geldverlies.

Demeter logo is iets strikter maar nog steeds niet wat het hoort te zijn.

Veel mensen weten dit niet hoor. Zo een bio label is echt onzin.
En voor de kleine zelfstandige is het gewoon geldverlies.

Demeter logo is iets strikter maar nog steeds niet wat het hoort te zijn.

Wat bedoel je precies met onzin? Dat het nooit helemaal pesticide-vrij is?

Flinke lijst, maar goed dat ik maar heel af en toe groente eet.

Je kan ook heel diehard alleen de dingen kopen die onderaan staan: avocado, ananas, uien, papaja, diepvrieserwten...Of voor de gigaperfectionist: alleen die producten maar óók biologisch

Je kan ook heel diehard alleen de dingen kopen die onderaan staan: avocado, ananas, uien, papaja, diepvrieserwten...Of voor de gigaperfectionist: alleen die producten maar óók biologisch
Avocado is top. Diepvrieserwten zijn al helemaal top. Belachelijk goedkoop, zeer schnell klaar, makkelijk, lekker, gezond. Lekker door de noodles, rijst, puree of los.

Word gewoon vleesetariër. Al die groenten die zo slecht behandeld worden tijdens hun groeiperiode. En dan nog eens brutaal geslacht worden. Nergens goed voor.

Wordt gewoon vleesetariër. Al die groenten die zo slecht behandeld worden tijdens hun groeiperiode. En dan nog eens brutaal geslacht worden. Nergens goed voor.
Helaas is wat er in vlees wordt gespoten en het voer dat ze krijgen minstens zo erg wat betreft hormoonverstorende stoffen.

Eigenlijk zijn ze in Somalië zo dom nog niet. Zij snappen hoe je het beste zo min mogelijk schadelijke stoffen binnenkrijgt.

De business van mijn vader handelt al meer dan 25 jaar in o.a. pesticiden voor in de land- en tuinbouw. Als jullie eens wisten met wat voor shit er allemaal gespoten wordt :p niet fijn.

In Nederland en België is het allemaal extreem gereguleerd en heb je als boer / tuinder heel weinig speelruimte. Maar meer richting het zuiden, Frankrijk / Italie / Spanje, wordt er heel veel geklooit en ook veel gespoten met stoffen die in NL/BE al lang verboden zijn. In Rusland is het al helemaal erg. Maar okay, wij leven er van en ik eet toch amper groente en fruit want dat is niet hardcore.

Terug
Naar boven