MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Hoe bak jij je steak?


  • Totaal stemmers
    56

Bezoekers in dit topic

  • Vergeef me maar heb kangoeroe biefstuk op de bbq gegooid maar niet een foto gemaakt:( Was wel lekker! Iemand tips voor recepten voor de volgende keer?
     
    Voortaan alles eten met stokjes zodat je lang over doet.
    Haha dat werkt wel hoor, eet je veel langzamer. Ik had eigenlijk wel verwacht prop vol te zitten maar dat valt eigenlijk vies tegen 🤣
    Wordt honger lijen tot morgen....
     
    Haha dat werkt wel hoor, eet je veel langzamer. Ik had eigenlijk wel verwacht prop vol te zitten maar dat valt eigenlijk vies tegen 🤣
    Wordt honger lijen tot morgen....
    Geen last van! (Vlees eter):trollface:
     
    Oh jezus zie net dat dat 1200 kcal is, daar zit toch amper eiwit in? Ano_281122
     
    Oh jezus zie net dat dat 1200 kcal is, daar zit toch amper eiwit in? Ano_281122
    Als ik m'n tofu niet vergeten was dan was ie 1200-1300kcal geweest met 76g eiwit. Als je bijvoorbeeld 1 kipfilet wat gemarineerd had met wat sojasaus ofzo was ie 1200kcal met 80g eiwit geweest. Nu was ie iets van 45. Omdat ik de eiwitbron vergeten was, sojabonen bevatten wel redelijk wat eiwitten (20g eiwit voor die 200g hoeveelheid), maar eigenlijk hoorde er nog 30-40g eiwit meer in maar die was ik vergeten bij de Appie. Hoe ik hm nu gegeten heb is ie 1000-1100.
     
    Als ik m'n tofu niet vergeten was dan was ie 1200-1300kcal geweest met 76g eiwit. Als je bijvoorbeeld 1 kipfilet wat gemarineerd had met wat sojasaus ofzo was ie 1200kcal met 80g eiwit geweest. Nu was ie iets van 45. Omdat ik de eiwitbron vergeten was, sojabonen bevatten wel redelijk wat eiwitten (20g eiwit voor die 200g hoeveelheid), maar eigenlijk hoorde er nog 30-40g eiwit meer in maar die was ik vergeten bij de Appie.
    Ohh oke, wel heftig in de cut zo weinig eiwit in 1200 kcal.
     
    Ohh oke, wel heftig in de cut zo weinig eiwit in 1200 kcal.
    Had m'n ontbijt overgeslagen. Middageten was 2 meerzaden broodjes met 2 wannabe hamburgers + 2 gebakken eieren. Heb vanavond nog een pot magere kwark. 2500 kcal totaal. Kom alsnog aan m'n 160g eiwit vandaag hoor :)

    En hoezo weinig eiwit? 1200 kcal avondeten met 80g eiwit vind ik niet "weinig" hoor...
     
    Had m'n ontbijt overgeslagen. Middageten was 2 meerzaden broodjes met 2 wannabe hamburgers + 2 gebakken eieren. Heb vanavond nog een pot magere kwark. 2500 kcal totaal. Kom alsnog aan m'n 160g eiwit vandaag hoor :)

    En hoezo weinig eiwit? 1200 kcal avondeten met 80g eiwit vind ik niet "weinig" hoor...
    Oh had niet gezien dat er 80g in zit, had het meer over verzadig zijn van eiwitten :)
     
    Oh had niet gezien dat er 80g in zit, had het meer over verzadig zijn van eiwitten :)
    Hahaha. Lezen maatje :)
    M'n originele plan was 1200-1300kcal. 76g eiwit.
    Was m'n tofu (eiwitbron) vergeten bij de Appie.
    Dus werd het 1000 kcal met 45g eiwit.
     
    Hahaha. Lezen maatje :)
    M'n originele plan was 1200-1300kcal. 76g eiwit.
    Was m'n tofu (eiwitbron) vergeten bij de Appie.
    Dus werd het 1000 kcal met 45g eiwit.
    Ik dacht dat het 1200 was zonder tofu, foutje..
     
    Zelf is het me eigenlijk nooit gelukt om iets fatsoenlijks te maken met zo'n blok.
    Heb het wel eens ooit geprobeerd door het eerst te snijden, dan in een doek te wikkelen, wat zwaar spul erop en dan de hele ochtend laten staan zodat ie helemaal droog is. Daarna gesneden, in een ziplock zak gedaan met wat olijfolie, sojasaus en wat random kruiden het de hele middag laten marineren. Maar uiteindelijk vond ik toch altijd maar meh. Misschien dat apfelstrudel hier wat tips voor heeft? :)
    Aangezien die kant-en-klare tofu van de Appie nou ook niet zo geweldig is...
     
    Laatst bewerkt:
    Zelf is met eigenlijk nooit gelukt om iets fatsoenlijks te maken met zo'n blok.
    Heb het wel eens ooit geprobeerd door het eerst te snijden, dan in een doek te wikkelen, wat zwaar spul erop en dan de hele ochtend laten staan zodat ie helemaal droog is. Daarna gesneden, in een ziplock zak gedaan met wat olijfolie, sojasaus en wat random kruiden het de hele middag laten marineren. Maar uiteindelijk vond ik toch altijd maar meh. Misschien dat apfelstrudel hier wat tips voor heeft? :)
    Aangezien die kant-en-klare tofu van de Appie nou ook niet zo geweldig is...
    Beste wat je ermee kunt doen is in de prullenbak gooien
     
    Zelf is met eigenlijk nooit gelukt om iets fatsoenlijks te maken met zo'n blok.
    Heb het wel eens ooit geprobeerd door het eerst te snijden, dan in een doek te wikkelen, wat zwaar spul erop en dan de hele ochtend laten staan zodat ie helemaal droog is. Daarna gesneden, in een ziplock zak gedaan met wat olijfolie, sojasaus en wat random kruiden het de hele middag laten marineren. Maar uiteindelijk vond ik toch altijd maar meh. Misschien dat apfelstrudel hier wat tips voor heeft? :)
    Aangezien die kant-en-klare tofu van de Appie nou ook niet zo geweldig is...
    Vind het wel jammer dat vega niet zo gezond en lekker is als vlees (weet niet of het duurder of goedkoper is) anders had ik ook wel over gegaan. Maar ja, vlees is zo tyfus lekker.
     
    Zelf is met eigenlijk nooit gelukt om iets fatsoenlijks te maken met zo'n blok.
    Heb het wel eens ooit geprobeerd door het eerst te snijden, dan in een doek te wikkelen, wat zwaar spul erop en dan de hele ochtend laten staan zodat ie helemaal droog is. Daarna gesneden, in een ziplock zak gedaan met wat olijfolie, sojasaus en wat random kruiden het de hele middag laten marineren. Maar uiteindelijk vond ik toch altijd maar meh. Misschien dat apfelstrudel hier wat tips voor heeft? :)
    Aangezien die kant-en-klare tofu van de Appie nou ook niet zo geweldig is...
    oa deze tofu of van toko kun je doorsnijden en het vocht in bakje doen, en de overgebleven helft er in leggen. Zo kun je dat afgedekt wel paar dagen gekoeld bewaren. Het te gebruiken deel kun je evt. deppen met oa stuk keukenrol.

     
    Tofu droogdeppen en in blokjes of reepjes snijden.
    Mengsel maken van kruiden met maïsmeel (vb wat peper/zout en kerrie of paprika of een kruidenmengsel zoals bruschetta mix of Griekse kruiden)
    Tofu hierdoorheen wentelen en frituren.
    Oké... niet de meest dieet proof methode... :o
    Maar als je goed frituurt in hete olie en t daarna op wat keukenpapier uit laat lekken kan t best een keer.

    Of doe eens gek. Gewoon in maïsmeel frituren en dan na bakken wat vanille eiwitpoeder erover strooien. Lekker met gebakken verse ananas erbij :)
     
    Back
    Naar boven