AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

IMG_20220720_183520.jpg

Mijn favo cutting meal

Wat is je doel Lies? Wil je droger worden of zwaarder of een combinatie?

Wat eet je nu en wat zijn je overige stats?
Zonder gekkigheid kan ik je wel helpen met een goed schema maar zonder input kan ik niks.
Ik wil meer spiergroei en dus ook minder vet maar spieren groeien sloom (al train ik ook nog niet heel lang, jaar of 1,5 nu).

Vreet ongeveer 2000 calorieën per dag met de verdeling 25% hiervan eiwit (2g per kilo lichaamsgewicht, weet niet precies wat ik weeg, rond de 60 denk ik dus ongeveer 120 g eiwit per dag), maar struggle dus met vet/koolhy verdeling, staat nu op 22 versus 53 procent :roflol: wat inhoudt ongeveer 50 gram versus 260 gram.

Kan natuurlijk nooit precies op de percentage af gelijk uitkomen maar vraag me af of ik goed zit zo.

Ik wil meer spiergroei en dus ook minder vet maar spieren groeien sloom (al train ik ook nog niet heel lang, jaar of 1,5 nu).

Vreet ongeveer 2000 calorieën per dag met de verdeling 25% hiervan eiwit (2g per kilo lichaamsgewicht, weet niet precies wat ik weeg, rond de 60 denk ik dus ongeveer 120 g eiwit per dag), maar struggle dus met vet/koolhy verdeling, staat nu op 22 versus 53 procent :roflol: wat inhoudt ongeveer 50 gram versus 260 gram.

Kan natuurlijk nooit precies op de percentage af gelijk uitkomen maar vraag me af of ik goed zit zo.
Ok ik ga je helpen maak maar een log en schrijf je trainings en voedingsschema zoals je het nu doet volledig uit.
Ook graag duidelijk specificeren hoe je nu traint en welke delen je groter wil en welke niet.
Gevoelsmatig zou ik sowieso iets lager in je koolhydraten gaan maar ik weet nu ook niet hoe ze verdeelt zijn over de dag.
Geen grapjes meer ik ga je nu echt serieus helpen met je reactie in het andere topic heb je mijn respect verdient.

• Love
Waarderingen: LJ

Even voor de duidelijkheid voor de rest:
Op 2000kcal
Vet 22% = 49g
Kh 53% = 265g
Ei 25% = 125g

Procenten zijn helemaal kut.

• Love
Dus je houdt wel aan dat het ongeveer 1g per kilo is, dus geen 20% van je calorie behoefte?
waarom ?
Met 20% kom je wel heel laag uit, zeker als je straks weer wat gaat zakken in je kcal. Vetten heb je ook nodig, hormonale balans enzo. @Wengstertje is daar wat beter in thuis

Wat is sloom?

Ok ik ga je helpen maak maar een log en schrijf je trainings en voedingsschema zoals je het nu doet volledig uit.
Ook graag duidelijk specificeren hoe je nu traint en welke delen je groter wil en welke niet.
Gevoelsmatig zou ik sowieso iets lager in je koolhydraten gaan maar ik weet nu ook niet hoe ze verdeelt zijn over de dag.
Geen grapjes meer ik ga je nu echt serieus helpen met je reactie in het andere topic heb je mijn respect verdient.
Thanks Henk alleen ik weet niet of ik een log wil doen... maar zou wel handig zijn... zal erover denken.

Met 20% kom je wel heel laag uit, zeker als je straks weer wat gaat zakken in je kcal. Vetten heb je ook nodig, hormonale balans enzo. @Wengstertje is daar wat beter in thuis

Wat is sloom?
Na 1,5 jaar weinig verschil in booty vind ik, gaat traag.. dingen kunnen verbeterd worden waar ik nog geen kennis van heb..

Dus je houdt wel aan dat het ongeveer 1g per kilo is, dus geen 20% van je calorie behoefte?
waarom ?
Vet heeft je lichaam nodig voor meerder functies o.a: jou hormoonhuishouding, gezondheid/bescherming vd organen, helpt bij cel groei, houd je cholesterol op peil, helpt jou lichaam meer vitamines/mineralen uit voeding te halen etc

Zou zelf minimaal 1x bw aan vetten pd eten. Meer indien je moeite hebt met volume aangezien vetten meer kcal bevatten per gr toz koolhydraten/eiwitten. Uiteraard je vetten minderen voor een x periode kan geen kwaad, maar zou dit niet voor maanden doen en uitsluitend voor bepaalden doelen zoals fotoshoot/wedstrijd.

Na 1,5 jaar weinig verschil in booty vind ik, gaat traag.. dingen kunnen verbeterd worden waar ik nog geen kennis van heb..
Je meet het niet? Mooiste zou zijn als je je gewicht en vetpercentage kan bijhouden. Dan kan je ook zien wat het doet, en aan de hand daarvan nog beter op jezelf afstemmen.

Weet niet of je een logje hebt (ik kijk bijna nooit in logjes 😬). Maar als je een logje hebt dan zijn er genoeg mensen die met je willen meedenken ☺️

:lies:

Al zie je eruit als 24, je lichaam reageert niet meer als 24, het gaat minder snel tov iemand die jonger is.

Aandeel vet kan je bekijken op basis van lichaamsgewicht of percentage van je totaal, maar vooral voor vrouwen die al niet zo zwaar wegen wil je ook niet te laag uitkomen. @ak heeft dit al beter en uitgebreider uitgelegd.

Als je geen logje wilt openen, kan helpen om over een wat langere perioden terug te kijken, kan je zowel over je voeding als trainingschema een vraag stellen op de juiste plek op het forum. Uiteraard na het lezen van de stickies, al wordt daar bij vrouwen minder moeilijk over gedaan.

Succes!

• Like
@Lies geen vierdaagse maar een marathon :D

Onzin gooi het niet op leeftijd ik kan ze van in de 70 die nog enorm vooruitgaan.
Aan je uiterlijk te zien ben je geen oude afgeleefde huismoeder met 80 kg teveel gewicht.
Maak aub een topic en geef daar zoveel mogelijk data dan ga ik dat voor je analyseren en met een plan komen.

• Like
Het is natuurlijk ook genetisch bepaald en vraag me af waar de max ligt.
Ben een echte Nederlandse met van nature eerder een verlengde onderrug dan een kontje :roflol: :roflol:

Dat kontje valt wel goed te maken als je daar gericht op traint maar ik weet nu natuurlijk niet wat je eet en hoe je traint.
Je hebt sowieso geen verkeerde basis en er moet zeker wel heel wat mogelijk zijn.

• Like
Pre bed meal:

100gr bonen
100gr champignons
400gr broccoli rijst
150gr biefstuk
2 hele eieren + 2 eiwit
Bos uit

100ml xxl saus terriyaki / die hete rode

V 16 / K 11 / E 75
Kcal 515