MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Low pizza days zijn verlaagd. Vandaag een low pizza day zonder pizza dus.
IMG_20221027_180507.jpg

9BC143E2-2779-4E56-9F01-C92835F150B1.jpeg

100gr koolvis
100gr romeinse sla
200gr aardappel
125gr italiaanse roermix
50gr augurk
35gr zero ketchup
30gr salsa

Voor het eerst koolvis gegeten, is nog best wel lekker, maar heb uiteraard wel liever kip. Voor nu gewoon verder met kip en ruhlstuckjes maar wellicht later als ik meer moet verlagen dan koolvis eten voor de volume

wellicht later als ik meer moet verlagen dan koolvis eten voor de volume
Vind t eigenlijk niet zoveel uitmaken.
100 gr koolvis = 80 kcal
100 gr kip =105 kcal
Als je toch maar 100 gr eet is het maar 25 kcal verschil. En zelf vind ik kip meer/langer verzadigend dan koolvis.
Oké... 100 gr groente extra vult wel. Maar als niet pro zal dit niet echt heel veel opleveren denk ik... tenzij je al een extreem laag onderhoud hebt of heel diep cut.

# gewoon effe een eigen mening... sorry :o
Maar ziet er goed uit :)

100 gr koolvis = 80 kcal
100 gr kip =105 kcal
Als je toch maar 100 gr eet is het maar 25 kcal verschil. En zelf vind ik kip meer/langer verzadigend dan koolvis.
Oké... 100 gr groente extra vult wel. Maar als niet pro zal dit niet echt heel veel opleveren denk ik... tenzij je al een extreem laag onderhoud hebt of heel diep cut.

Toch weer 200gr extra ijsbergsla. Met 1800kcal betekent die 25kcal niet weinig :P

100 gr koolvis = 80 kcal
100 gr kip =105 kcal

100 gram koolvis is 67 kcal en 100 gram kipfilet 110 kcal. Dat is toch een behoorlijk verschil.

100 gram koolvis is 67 kcal en 100 gram kipfilet 110 kcal. Dat is toch een behoorlijk verschil.
Dit is sowieso een vergelijking van niks. Het verschil zit ook deels in water. Dat watervolume doet niks qua verzadiging, als dat na het koken niet al anders is.

Het verschil is gewoon klein vergeleken met een beetje meer of minder groente. Zolang je geen ifbb pro bent hoef je echt niet dit soort micromanagement te doen. Eten wat je lekker vind en je beter voelen is ook belangrijk.

Dit is sowieso een vergelijking van niks. Het verschil zit ook deels in water. Dat watervolume doet niks qua verzadiging, als dat na het koken niet al anders is.

Het verschil is gewoon klein vergeleken met een beetje meer of minder groente. Zolang je geen ifbb pro bent hoef je echt niet dit soort micromanagement te doen. Eten wat je lekker vind en je beter voelen is ook belangrijk.
Tuurlijk, en als @jhonfromtokyo aangeeft liever koolvis te eten omdat dit meer volume bevat is dat helemaal prima toch.

Wat is het? Lijkt op iets van butter chicken.

Een aanrader trouwens:
Deze garlic naan (of soortgelijke) ligt bij vrijwel elke Indische supermarkt in de diepvries:
1666995035028.jpg

Ze zijn serieus goed. Ff laten ontdooien en dan 2 mins in de oven op 180 graden.
Bij sommige Indische bezorgrestaurants die niet zelf naan maken verkopen ze ook deze.

Vrijwel alle diepvries naan is goed. Alle geconserveerde naan die bij kamertemperatuur wordt bewaard, zoals die in de supermarkt, zijn niet te rammen.

Van een weekje geleden
20221022_105740.jpg

1kg yellowfin tonijn.

20221023_163912.jpg

Personeelseten van afgelopen zondag. Veel was op dus was ff improviseren wat ik voor iedereen ging maken.

Het werd een couscoussalade met ui,olijf,cherry tomaatjes, wat gegrilde groenten, een kilo hip hung (runder biefstuk) medium rare en wat gebrokkelde feta. Couscous aangemaakt met olijfolie, witte wijn azijn, balsamico azijn, zout, peper en fijn gesneden peterselie.

*Lijkt misschien niet veel maar het is een professionele grote ovenslede. Khad een kilo rauwe couscous gegaard lol.

Laatst bewerkt:
Ja eens. Zolang hij maar niet het gevoel heeft dingen te moeten laten, omdat hij kip eigenlijk veel lekkerder vind.
Tjah extra volume is het zeker waard voor het kwijtraken van een beetje smaak. Ik voeg sws ook ketchup en salsa toe dus proef grotendeels tomaat.

Terug
Naar boven