XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

IMG_0873.jpeg
Eitjes!!

Herkenbaar..... :clap:

Ik vraag me al een tijdje af of het verstandig is om eieren rauw te drinken. En dan kaneel en honing er aan toe te voegen, beetje voor de smaak.

Alleen in verband met salmonella lijkt het me niet verstandig, dus daarom is koken ook noodzakelijk (of bakken).
Kan prima hoor, dronk regelmatig mn eieren + eiwit rauw
Iedereen met dat salmonella gezeik heeft nog niet opgezocht wat de kans is in Nederland dat je dat ook daadwerkelijk krijgt

• Like
Waarderingen: K82
Verbaast me niks .Kheb in een döner shop gewerkt.

Als je shoarma of döner eet, eet niet van een oude kleine rol. Aan het eind van de dag rollen ze em in folie en gaat ie de cooling in. Dag erna warmen ze em weer op. Nadat ie dus de dag ervoor al de hele dag opgewarmd is..

Wil je döner halen en zie je een klein miezerig rolletje aan het spit hangen, sla em over. Waarschijnlijk is ie al minimaal 2 dagen oud.

Het meurt ontzettend als je em weer uit de koeling haalt, maar als je het vuur aanzet ruik je het niet meer.
Dat was dan geen echte shoarmazaak want dat mag helemaal niet.

Kan prima hoor, dronk regelmatig mn eieren + eiwit rauw
Iedereen met dat salmonella gezeik heeft nog niet opgezocht wat de kans is in Nederland dat je dat ook daadwerkelijk krijgt

Ik geloof dat het eiwit uit rauwe eieren een stuk minder goed wordt opgenomen door het lichaam dan wanneer de eieren zijn gekookt of gebakken.

Dus m.a.w. MINDER GAINS BRUH

Ik geloof dat het eiwit uit rauwe eieren een stuk minder goed wordt opgenomen door het lichaam dan wanneer de eieren zijn gekookt of gebakken.

Dus m.a.w. MINDER GAINS BRUH
Is weer een studie voor gedaan dat er geen verschil is tussen rauwe en gekookte eieren mbt tot muscle protein synthesis

KuK: Zalmcurry met kikkererwten, spinazie en puntpaprika
20240124_190204.jpg

Daarnaast staat het laatste restje coleslaw.

KuK: Lunch en ontbijt
20240124_083514.jpg

In plaats van de gebruikelijke bammetjes met vleeswaren een paar plakken zelf gebraden beenham met een simpele zelfgemaakte honing-mostersaus voor de lunch. Daarnaast vormt Franse magere kwark met 3 verschillende stuks fruit het ontbijt.

Het wordt tijd dat ik weer met de beter vullende Overnight Oats aan de gang ga, daar gaat ook whey in voor de eiwitten en er zit wat vet in de Yogurt Griekse Stijl.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven