Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

• Like
Waarderingen: K82
Je hebt gelijk. Over smaak valt niet te twisten. Maar mij niet gezien. Ik zie echt totaal geen meerwaarde in het consumeren van rauwe eieren.

Waarom zou iemand dit doen?
Wij hadden vroeger ganzen , gaatje in de schaal prikken en leeg zuigen .vroeger werd geclaimd dat er gezondheidsvoordelen aan zaten

Er zit nog een dik vel onder de schil pikkie, pas als ie lek is gooi ik het weg !
Doe wat je niet laten kan pik.

A total of 17 bacterial isolates belonging to 13 genera were identified from the samples. Bacillus licheniformis and Micrococcus spp were only isolated from the shells while Bacillus subtilis, Enterobacter, Proteus mirabilis, Pseudomonas aeruginosa, Salmonella enteritidis, Salmonella typhii, Serratia spp., Shigella spp, Staphylococcus epidermidis and Streptococcus feacalis were isolated from cracked eggs alone. Aeromonas, Alcaligenes Escherichia coli, Pseudomonas fluorescens and Staphylococcus aureus were found on both eggs and the shells of samples examined. No organisms were isolated from cakes baked with both cracked and un-cracked egg samples.
Based on the findings in this study, the use of cracked eggs for baking purposes alone is recommended.

'Goed voor de weerstand'
:o

Ok, dit is een onderzoek uit Nigeria. Dus we weten dat @Schwarzeneggertje inmiddels imuun is voor al deze bacteriën.

Kzoel ff een betere.

al meer dan 35j, en leef nog steeds en ben amper ziek. Maar het is onderhand wel duidelijk dat jij een ander mening hebt
Is ook maar een kans van pakweg 1 op 3000 dat je überhaupt salmonella binnenkrijgt en een kans van 1 op 5000 dat je ziek wordt

Eeeeehhh, koken kost tijd....

Eieren breken, naar binnen gieten en doorslikken duurt minder lang dan wanneer ik ze in water moet koken....Ik hoef daarbij dan ook niet meer de tijd in de gaten te houden dus na het drinken kan ik gewoon weer door...

Maar ik ben nog steeds iemand die ze kookt hoor, ik ben nog niet op het hardcore niveau van @Bullshark........komt nog wel. :D

Is ook maar een kans van pakweg 1 op 3000 dat je überhaupt salmonella binnenkrijgt en een kans van 1 op 5000 dat je ziek wordt
Het is niet goed voor zwakke mensen met slechte afweer. oa ouderen en kleine kinderen vallen hieronder.

Rijst, vis, wortel en doperwt......zonder ei. Wel met ketchup
IMG_20240124_121948.jpg

Ik had het over hardcore, zonder kaneel of wat @K82 erbij wou mengen voor de smaak. heeft niks te maken of je alleen hardcore bent wanneer je rauwe eieren eet
Ik had het niet over jou ;). Was in algemene zin bedoeld. Dat men vaak rauwe eieren eet want 'hardcore'.

al meer dan 35j, en leef nog steeds en ben amper ziek. Maar het is onderhand wel duidelijk dat jij een andere mening hebt
Gelukkig en de kans op slechte eieren is hier ook gelukkig zeer laag. En ik ben wel de laatste die jou zal vertellen wat je wel en niet moet eten. Jouw lichaam, jouw leven.

Maar gebarste eieren rauw opeten is een gezondheidsrisico wat je simpel kan verminderen door alleen ongebarste rauwe eieren te eten.

T was goed bedoeld ;).

In Afrika nooit last gehad van zoiets. Bij terugkeer in NL wel meteen voedselvergiftiging door broodje shoarma.
Verbaast me niks .Kheb in een döner shop gewerkt.

Als je shoarma of döner eet, eet niet van een oude kleine rol. Aan het eind van de dag rollen ze em in folie en gaat ie de cooling in. Dag erna warmen ze em weer op. Nadat ie dus de dag ervoor al de hele dag opgewarmd is..

Wil je döner halen en zie je een klein miezerig rolletje aan het spit hangen, sla em over. Waarschijnlijk is ie al minimaal 2 dagen oud.

Het meurt ontzettend als je em weer uit de koeling haalt, maar als je het vuur aanzet ruik je het niet meer.

Verbaast me niks .Kheb in een döner shop gewerkt.

Als je shoarma of döner eet, eet niet van een oude kleine rol. Aan het eind van de dag rollen ze em in folie en gaat ie de cooling in. Dag erna warmen ze em weer op. Nadat ie dus de dag ervoor al de hele dag opgewarmd is..

Wil je döner halen en zie je een klein miezerig rolletje aan het spit hangen, sla em over. Waarschijnlijk is ie al minimaal 2 dagen oud.

Het meurt ontzettend als je em weer uit de koeling haalt, maar als je het vuur aanzet ruik je het niet meer.
Volgens mij hadden we heel recent exact dezelfde conversatie...

Terug
Naar boven