AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Sta jij in de pan te kijken dan als je eieren kookt? Snap niet hoe het drinken van tijdsbesparend moet zijn.

Sta jij in de pan te kijken dan als je eieren kookt? Snap niet hoe het drinken van tijdsbesparend moet zijn.
Eeeeehhh, koken kost tijd....

Eieren breken, naar binnen gieten en doorslikken duurt minder lang dan wanneer ik ze in water moet koken....Ik hoef daarbij dan ook niet meer de tijd in de gaten te houden dus na het drinken kan ik gewoon weer door...

Maar ik ben nog steeds iemand die ze kookt hoor, ik ben nog niet op het hardcore niveau van @Bullshark........komt nog wel. :D

Ik vraag me al een tijdje af of het verstandig is om eieren rauw te drinken. En dan kaneel en honing er aan toe te voegen, beetje voor de smaak.

Alleen in verband met salmonella lijkt het me niet verstandig, dus daarom is koken ook noodzakelijk (of bakken). Niet dat elk ei salmonella bevat maar je weet maar nooit.

Waarom rauw drinken? Omdat het kan, tijd bespaart en soms heb ik van die dingen die ik me dan afvraag......
Het garen van eieren verhoogd de biologische waarde van de eiwitten.

• Like
Waarderingen: K82
Kan je net zo goed vloeibaar eiwit kopen. Kan je het meteen uit een pak drinken en hoef je het niet te breken want dat kost namelijk erg veel tijd... Als je jezelf hardcore noemt als je eieren vloeibaar drinkt heb je sowieso ergens een afslag gemist. Maar ieder zijn ding.

Kan je net zo goed vloeibaar eiwit kopen. Kan je het meteen uit een pak drinken en hoef je het niet te breken want dat kost namelijk erg veel tijd... Als je jezelf hardcore noemt als je eieren vloeibaar drinkt heb je sowieso ergens een afslag gemist. Maar ieder zijn ding.
Ik noem mijzelf niet hardcore.

Pakjes vloeibaar eiwit heb ik zien staan in de winkel maar eieren zijn in mijn ogen dan beter, zo'n pakje komt dan weer uit een fabriek en ik weet niet in hoeverre dit dan bewerkt is.

Ik vraag me al een tijdje af of het verstandig is om eieren rauw te drinken. En dan kaneel en honing er aan toe te voegen, beetje voor de smaak.

Alleen in verband met salmonella lijkt het me niet verstandig, dus daarom is koken ook noodzakelijk (of bakken). Niet dat elk ei salmonella bevat maar je weet maar nooit.

Waarom rauw drinken? Omdat het kan, tijd bespaart en soms heb ik van die dingen die ik me dan afvraag......

• Like
Conclusie: De snelheid van spiereiwitsynthese na inspanning, verschilt echter niet na inname van vijf rauwe eieren vergeleken met vijf gekookte eieren bij gezonde jonge mannen.

Ik raad verder niemand aan rauwe eieren te eten ipv gekookt of gebakken. Ik bak een ei of eet het rauw als er een barst in zit, dus niet meer gekookt kan worden.

Lijst biologische waarde van voeding:

Whey isolaat
140​
Whey concentraat
120​
Moedermelk
100​
Ei-wit
100​
Ei (heel)
94​
Kaas
84​
Kip
79​
Kalkoen
79​
Caseïne (melkeiwit)
77​
Soja
74​
Vis
70​
Mager vlees
69​
(Koe)melk
60​
Onbewerkte rijst
59​
Bruine rijst
57​
Witte rijst
56​
Pinda’s
55​
Doperwten
55​
Tarwe
49​
Sojabonen
47​
Bloem
41​
Maïs
36​
Bruine bonen
34​
Aardappels
34​

• Like

Eet je wel eens een zachtgekookt eitje?

De salmonellabacterie wordt gedood wanneer een product geheel (dus ook aan de binnenkant) tot 70 °C verhit wordt.
Of meerdere minuten op 65 graden, of nog veel meer minuten op 60 graden (pasteuriseren).

Eiwit stolt vanaf ong 63°C. Eigeel stolt vanaf ong 65-68°C.
Bij een zachtgekookt eitje heb je dus kans op overlevende salmonella bacteriën in het eigeel (en zelfs het eiwit).

Echter:
Ongeveer 1 op de 3000 eieren bevat salmonella.
Het percentage Nederlandse eieren dat Salmonella bevat is ongeveer 0,03%

En er zijn iets van 1000+ verschillende salmonella types, de 1 schadelijker dan de ander.

De kans dat je als gezond persoon ziek wordt is heel klein.

Eet je wel eens een zachtgekookt eitje?

Of meerdere minuten op 65 graden, of nog veel meer minuten op 60 graden (pasteuriseren).

Eiwit stolt vanaf ong 63°C. Eigeel stolt vanaf ong 65-68°C.
Bij een zachtgekookt eitje heb je dus kans op overlevende salmonella bacteriën in het eigeel (en zelfs het eiwit).

Echter:
Ongeveer 1 op de 3000 eieren bevat salmonella.

En er zijn iets van 1000+ verschillende salmonella types, de 1 schadelijker dan de ander.

De kans dat je als gezond persoon ziek wordt is heel klein.
Nee man, ik hou niet zo van zachtgekookte eieren, heb ze liever gewoon hard of gebakken.

Dat van rauwe eieren eten was iets dat ik me gewoon afvroeg, ik ga nu ook echt niet elke dag 4 rauwe eieren naar binnen klepperen.

Maar toch wel interessant zo'n onderwerp Eigenlijk.

Nou, lief zijn allemaal!

Je kunt gewoon zoveel lekkers met een ei dus zelf ook nog geweten waarom je een rauw ei zou drinken.

Ik bak een ei of eet het rauw als er een barst in zit, dus niet meer gekookt kan worden.
Eh.. eieren met een kapotte schil moet je weggooien. De schil beschermt tegen bacteriën. Wanneer deze kapot is dringen bacteriën dus het ei in en gaat deze rotten.

Het allerlaatste wat je dan moet doen is deze rauw eten man :roflol:.

Eh.. eieren met een kapotte schil moet je weggooien. De schil beschermt tegen bacteriën. Wanneer deze kapot is dringen bacteriën dus het ei in en gaat deze rotten.

Het allerlaatste wat je dan moet doen is deze rauw eten man :roflol:.
Geldt dit ook voor chocolade eieren????

Terug
Naar boven