XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!) (2 bezoekers)

Hoe bak jij je steak?

• Totaal stemmers
    54

Bezoekers in dit topic

• Die coquille met yuzukusho mogen ze meteen een heel bord van brengen, goede combi en mooie presentatie! Dit is bij de Molen toch?
    Ja dat coquille gerechtje was echt heel erg nice gedaan. Ook wel geinig dat ze de zijkanten rondom hebben gegrild/gebakken, en em daarna in plakjes hebben gesneden (i.p.v. boven- en onderkant bakken/grillen zoals je normaliter ziet).
    De coquille was heel zacht rn sappig qua structuur, en door de marinade ook fris met een zeer lichte kick. Hartig en hoog op smaak bouillonetje erbij en zeer leuk opgemaakt door met de garnituren 2 bloemetjes te maken die uit meerdere lagen bestaan.
    20240209_190039.jpg

Precisiewerkje.

Gaaf gerecht.
    Dit is bij de Molen toch?
    Yes. Hebben vroegah een ster gehad maar inmiddels al jaren niet meer. Willen ze ook niet meer aldus de sommelier. Eigenlijk is dit restaurant qua niveau momenteel het hoogste wat je krijgt voordat je naar een sterrenzaak gaat. Zeer culinair voor nog een 'schappelijke' prijs dus. Bediening is er ook top.

Zeker een aanrader.

Ja dat coquille gerechtje was echt heel erg nice gedaan. Ook wel geinig dat ze de zijkanten rondom hebben gegrild/gebakken, en em daarna in plakjes hebben gesneden (i.p.v. boven- en onderkant bakken/grillen zoals je normaliter ziet).
    De coquille was heel zacht rn sappig qua structuur, en door de marinade ook fris met een zeer lichte kick. Hartig en hoog op smaak bouillonetje erbij en zeer leuk opgemaakt door met de garnituren 2 bloemetjes te maken die uit meerdere lagen bestaan.

Hebben vroegah een ster gehad maar inmiddels al jaren niet meer. Willen ze ook niet meer aldus de sommelier. Eigenlijk is dit restaurant qua niveau momenteel het hoogste wat je krijgt voordat je naar een sterrenzaak gaat. Zeer culinair voor nog een 'schappelijke' prijs dus. Bediening is er ook top.
    Zeker een aanrader.
    Ik heb er dus best wel lang naast gezeten op kantoor en vroeg me altijd af wat het was :o Inmiddels kom ik niet meer in Amstelveen, maar zeker nog eentje op het lijstje wat ik een keer wil proberen.

Turouise ben je trouwens bekend met de app 'The Fork'?

Daar kan je dus punten (yums) sparen door te reserveren (ongeacht wat je uitgeeft) en die punten kan je vervolgens inwisselen voor korting op de rekening (bij deelnemende restaurants).

Bij 2000 punten krijg je €50 korting (op deelnemende restaurants).

Zo hadden we dus vandaag €50 op de rekening. Was uiteindelijk €175 ex fooi kwijt, ipv dus €225.

Je krijgt met die app normaal 100 punten(yums) per reservering. Vrijwel elke maand krijg je een actiecode waardoor je 1000 yums krijgt voor een reservering. Daarnaast hebben ze om de zoveel tijd een actie dat je 2x yums krijgt voor een reservering.

Wat wij dan dus vaak doen, we maken een reservering met 2x yums plus de 1000 yums code en krijgen daardoor meteen 2000 yums. Dan reserveren we ergens voor lunch, besteden misschien €30 euro en krijgen dan dus 2000 punten. Doen we vervolgens ook met mijn vriendins account.

Hoppa, 4000 punten. Dat is 2x €50 korting.

Oja, laatsts, veel restaurants hebben vaak 30% korting op de rekening (ex drankjes).

Vanaf volgende week hebben ze een restaurantweek waarbij je 50% korting op de rekening (ex drankjes) krijgt. En je spaart daarnaast ook weer yums.

TheFork is de shit.
    Screenshot_20240209_192916_Gmail.jpg

Screenshot_20240209_193012_TheFork.jpg

Bekijk bijlage 615368
    Precisiewerkje.

Gaaf gerecht.

Yes. Hebben vroegah een ster gehad maar inmiddels al jaren niet meer. Willen ze ook niet meer aldus de sommelier. Eigenlijk is dit restaurant qua niveau momenteel het hoogste wat je krijgt voordat je naar een sterrenzaak gaat. Zeer culinair voor nog een 'schappelijke' prijs dus. Bediening is er ook top.

Zeker een aanrader.
    Is dat een bloem op je bord? Kan je toch niet eten baba

Turouise ben je trouwens bekend met de app 'The Fork'?

Daar kan je dus punten (yums) sparen door te reserveren (ongeacht wat je uitgeeft) en die punten kan je vervolgens inwisselen voor korting op de rekening (bij deelnemende restaurants).

Bij 2000 punten krijg je €50 korting (op deelnemende restaurants).

Zo hadden we dus vandaag €50 op de rekening. Was uiteindelijk €175 ex fooi kwijt, ipv dus €225.

Je krijgt met die app normaal 100 punten(yums) per reservering. Vrijwel elke maand krijg je een actiecode waardoor je 1000 yums krijgt voor een reservering. Daarnaast hebben ze om de zoveel tijd een actie dat je 2x yums krijgt voor een reservering.

Wat wij dan dus vaak doen, we maken een reservering met 2x yums plus de 1000 yums code en krijgen daardoor meteen 2000 yums. Dan reserveren we ergens voor lunch, besteden misschien €30 euro en krijgen dan dus 2000 punten. Doen we vervolgens ook met mijn vriendins account.

Hoppa, 4000 punten. Dat is 2x €50 korting.
    Voorheen Iens volgens mij, ken het principe inderdaad maar ben veel te lui via de platformen te boeken. Voornaamste reden (net zoals met Thuisbezorgd en UberEats) is dat de restaurants vaak comissie afdragen aan het platform en dat kan soms flink oplopen. Ik geef die 50 euro dan liever direct aan de restaurant eigenaar dan dat het weer in zo'n systeem gaat zitten.

Plus, als ik er nu 'actief' mee ga beginnen heb ik er dit jaar niks meer aan :o Met twee weken ben ik weg dus beetje ongunstige manier van investeren, haha.

Voorheen Iens volgens mij
    Klopt

Voornaamste reden (net zoals met Thuisbezorgd en UberEats) is dat de restaurants vaak comissie afdragen aan het platform en dat kan soms flink oplopen. Ik geef die 50 euro dan liever direct aan de restaurant eigenaar dan dat het weer in zo'n systeem gaat zitten.
    Ja dacht ik dus ook. Maar kheb laatst uitgevogeld hoe het precies zit door de voorwaardes voor zakelijke TheFork klanten eens door te spitten. Was een flink bestandje.

Waar komt het op neer: Restaurants kunnen een abbonement afsluiten bij The Fork (Basis, Premium, etc).
    Daarnaast kunnen restaurants meedoen aan het loyaliteitsprogramma, waardoor ze dus 'yums acceptant' worden. Wat betekend dat je dus bij dat restaurant je yums in kan wisselen.

Dat is echter een keuze van het restaurant zelf en is dus helemaal niet verplicht. De meeste restaurants op The Fork zijn geen yums acceptant.

De korting op de rekening wordt voor 50% vergoed door TheFork zelf. Dus van de €50 korting op de rekening die ik vandaag kreeg, wordt €25 door TheFork vergoed aan restaurant De Jonge Dikkert. Het kost ze dus 'slechts' €25, maar ik heb €225 euro uitgeven, waarvan ze dus 'slechts' €25 zelf moeten inleveren aan korting.

Het 30% of 50% korting op de rekening concept volgt hetzelfde principe.

Dus tja, ze doen er zelf aan mee. Waarom? Hun lunches lopen ruk en op deze manier dekken ze iig wat kosten. Dit is beter dan niet komen.

En ik ben geen fan van referentiecodes enzo plaatsen hier. Nog nooit gedaan ook.

Echter kan ik hier iemand mogelijk 'blij' mee maken:
    Screenshot_20240209_193725_Chrome.jpg

Dat is meteen €50 korting voor iemand.

Als iemand interesse heeft kan ie me dm'en.
    Ik maak zelf genoeg punten dat ik het niet nodig heb en het ook niet is om te bietsen. Maar korting is nooit vervelend natuurlijk.

Gebakken Makreel, Gekookte Sperziebonen (met roomboter en nootmuskaat), Aardappelen uit de Oven met Mayo met Gepofte Knoflook en (k&k) Garnalen met kruidenboter
    20240209_201203.jpg

Aardappelen waren erg lekker, kleur komt deels van de paprikapoeder. Dit was gerookte uit zo'n blikje, denk dat je hier met standaard ook wel wegkomt. Er zat ook nog knoflookpoeder, zout, zwarte peper en gedroogde provinciaalse kruiden bij.

In het Sodom aan de Aemstel, een blik in de toekomst wat voor ellende de rest van de natie ook staat te wachten, schijnt men na Meatless Monday nu de brave belastingbetalende burger een Vegan Friday, gegarneerd met gefrituurde meelwormen (best lekker, nootachtige smaak) door de strot te willen duwen, maar zoals iedereen weet: Vrijdag Visdag!

U begrijpt wel dat dit vanaf volgende week vrijdag nog zwaarder weegt.

Laatst bewerkt:
    Gebakken Makreel, Gekookte Sperziebonen (met roomboter en nootmuskaat), Aardappelen uit de Oven met Mayo met Gepofte Knoflook en (k&k) Garnalen met kruidenboter
    Bekijk bijlage 615381
    Aardappelen waren erg lekker, kleur komt deels van de paprikapoeder. Dit was gerookte uit zo'n blikje, denk dat je hier met standaard ook wel wegkomt. Er zat ook nog knoflookpoeder, zout, zwarte peper en gedroogde provinciaalse kruiden bij.

In het Sodom aan de Aemstel, een blik in de toekomst wat voor ellende de rest van de natie ook staat te wachten, schijnt men na Meatless Monday nu de brave belastingbetalende burger een Vegan Friday, gegarneerd met gefrituurde meelwormen (best lekker, nootachtige smaak) door de strot te willen duwen, maar zoals iedereen weet: Vrijdag Visdag!

U begrijpt wel dat dit vanaf volgende week vrijdag nog zwaarder weegt.
    Nootmuskaat? Vieze slavendrijver ben je.

Bekijk bijlage 615187
    Nom nom nom op werk
    *van linksboven:
    Entrecote, ribeye, buikspek.

En lunch
    Bekijk bijlage 615188
    Lam madras, wat butter chicken en basmati rijst.

*mentat
    Als je mooie grote korrels wilt, koop dan golden sella basmati rijst. Dat is goeie goeie. Als je naar de meet komt neem ik wel een kilo'tje voor je mee.
    Zoals je ziet. Grote lange korrels. Plakken niet. Volgezogen met bouillon daarom zijn ze wat donkerder. Mmmm
    Damn, alles bij jou ziet er goed uit. Ben je professioneel bezig in de keuken?

Nootmuskaat? Vieze slavendrijver ben je.
    Waar de aardappelen vandaan komen heeft het Westen niets aangericht?

De beste keuken is de "koloniale keuken"!

• Like
    Waarderingen: BB_
    Waar de aardappelen vandaan komen heeft het Westen niets aangericht?

De beste keuken is de "koloniale keuken"!
    Was een grapje.

Was een grapje.
    Dat weet ik, ik wist ook waar je naar refereerde en trok die lijn even door naar Zuid-Amerika.

Dat van de "koloniale keuken" was ook niet in alle ernst, maar meer in de trant van "Equality cuisine tastes like shit!"

Laatst bewerkt:
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Back
    Naar boven