XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Peiling Peiling Hoe bak jij je steak?

• Totaal stemmers
    169
IMG_1147.gif

Geinspireerd door een post hier eerder vandaag, kreeg ik weer eens zin in chocola. Was alweer lang geleden. Aangezien ik nu een week een keto dieet volg, heb ik daar natuurlijk extra op gelet. Dit heeft 20 gram koolhydraten. 90% pure gesmolten cacao met blauwe bosbessen en volle kwark. 👌

20240531_145829.jpg

Laatst bewerkt:
Whaha, ik weet waar je je eitjes hebt gehaald. Bij Lidl(DE) zijn 18 eieren 3,29. vaak ook maat L
(30 voor E5,48) Op de markt bij Wegdam zijn ook witte M, 30 voor 5,50
Nou, deze gewone komen van de Togo in Enschede (haal daar altijd 30st voor €5,99). De kwarteleitjes zijn van een vriend uit Nijverdal. Hij heeft zelf kippen en sinds kort kwartels zegt die.

De verpakking waarin het komt is puur toeval van welke winkel het is.

Mijn moeder haalt ook elke week 2 pakken a 10st bij de boer ergens.

Nou, deze gewone komen van de Togo in Enschede (haal daar altijd 30st voor €5,99). De kwarteleitjes zijn van een vriend uit Nijverdal. Hij heeft zelf kippen en sinds kort kwartels zegt die.

De verpakking waarin het komt is puur toeval van welke winkel het is.

Mijn moeder haalt ook elke week 2 pakken a 10st bij de boer ergens.
Wist ik wel. Ook de Turkse winkel op Boswinkel heeft deze verpakking(30st), ook op Roombeek. (zie het aan het rechthoekige blaadje)

Vraag me af hoeveel eiren worden hier gemiddeld gegeten per dag/week... misschien leuke poll?
Zelf doe ik 2 eieren per dag al zoizo smorgens 1 en savonds 1 bij shake whey, en zo per week bak ik nog is paar keer 2 eieren en/of merguez en wat groentjes.
2 a 3 eieren op een dag sobiezo dagelijks.

5 a 6 eitjes sporadisch.

Laatst bewerkt:
Stond op de verpakking dat het 190 gram kip was,bleek 181 vuile oplichters
Kwart kilo groentes en 220 gram aardappels.
20240531_171745.jpg
Dat heb heb je bijna altijd.
Het vlees/kip wordt gewogen nadat het bakje met het absorptie materiaal wordt getarreerd. Als je dan het vlees/kip naweegt is er (bijna) altijd wat vocht in het absorptie materiaal opgenomen.
Weegschalen worden ook vaak met krappe afwijkingsmarges afgesteld, maar eerder aan de ondergrens dan bovengrens.

Heb zelf bijvoorbeeld wel eens kwarkbakken gehad die veel voller waren en bij nawegen bleek er gewoon bijna 600 gr in te zitten ipv 500 gr. Komt bij lactosevrij wel vaker voor. Zijn veelal kleine runs waarbij machines vaker afgesteld worden. En zo lang t bakje niet overstroomt wordt er niet ingegrepen. Is ook vaak dat de operator zoiets heeft van stoppen afstellen en aanzetten kost meer moeite/tijd dan gewoon de kleine run afronden 🤣

Terug
Naar boven