AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

2rm458n.jpg

Whey soft-ijs aan het maken, over 30 min het resultaat. Ben benieuwd:meal:

Photo 27-02-14 19 41 14.jpg

Credits gaan naar kimmona

Ingrediënten: 150gr havermout, 130gr banaan (1banaan), 2 ei, kaneel/koekkruiden op smaak, 3tl bakpoeder en 50ml water. Voor de topping: 50gr pinda's, 50gr pindakaas, 10gr cacao.
Hoe te maken: Blend de havermout tot havermeel. Haal dit eruit en blend te banaan, voeg de ei, kruiden, bakpoeder toe. En erna de havermoutmeel.
Bespray/vet in een brownievorm bakblik. Schep het mengsel erin (is vrij dik). Strooi de pinda's erover. Smelt de pindakaas in een bakje in de magnetron en doe dit erop. Meng 10gr cacao met een beetje kokend water zodat het vloeibaar is en je het er ook op kan doen.
Bak voor 20 minuten op 180 graden.
- Voor meer eiwitten kan je whey toevoegen (geen caseïne) en zal je ook wat meer water moeten gebruiken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 20:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:03 ----------

Iemand idee waar Jell-o te koop is in Nederland, of iets soortgelijks?

Of wat een goede vervanger zou kunnen zijn?

even de vraag nog op deze pagina stellen.

http://www.derooijgroothandel.nl/images/image/Jelly_aardbeien_HI.jpg

is dat niet hetzelfde ?

het is gewoon een op smaak gemaakt "natje" gebonden met voldoende gelatine...

http://en.wikipedia.org/wiki/Jell-O

Dat Jello spul hebben ze gewoon bij de toko :) Bij de mijne dan... Maar je kan ook gewoon agar agar poeder halen! Is zelfde alleen smaak en suikerloos. Das trouwens gelatine alleen dan op poederbasis met tig meer kracht dus minder nodig en op plantaardige basis (zeewier) handig voor vegetariërs. Zoetstof en smaak kan je altijd zelf nog toevoegen toch?

Gelatine ontbindt trouwens bij invriezen, agar agar niet :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Jell-O

Ik maak zelf iets dat er ongeveer wel op lijkt.

Gewoon gelatine 5 min laten weken in koud water, ondertussen wat water koken.
Éénmaal water gekookt doe ik er een dosis van low carb vital drink bij ( http://www.bodyenfitshop.nl/andere-producten/diverse/best-body-nutrition/low-carb-vital-drink/ ) voor de smaak.

Gelatine erbij doen, in potjes verdelen en laten opstijven in koelkast.
Op 5min is alles klaar en je moet gewoon paar uur laten opstijven, en je kan ook nog je smaken kiezen.

weightgainshake:
es5co3.jpg

ontbijt:
2utkflx.jpg

latte macchiato:
95vl2o.jpg

groenteshake:
13z7rja.jpg

Wat is dat nou weer voor vaag handvat op je kopje :p

OT: ziet er lekker uit, welke groentes heb je gebruikt?
haha het is een literpul (van de oude studentenfeesten ;))

Er zat 150 gram boerenkool, 1 avocado en 1 granny smith in

Die weightgainshake was lekkerder haha

Hier nog wat gerechten van vandaag:
332uhzc.jpg

salade met gorgonzola en peer

en tapas:
2iupczk.jpg

net deze gescoord bij plaatselijke toko. Ben benieuwd! Meer mensen hier die in kokosolie bakken en meningen ?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De foto is niet van mijzelf maar van de site waar ik het recept vandaan heb.. De foto doet niet eens recht aan hoe het koekje in het echt smaakt. Dit eet ik nu dus standaard iedere dag, braaf één koekje, vergt aardig wat discipline aangezien ik heel de batch in één keer op zou kunnen snarfen :').

Recept:
2 rijpe bananen, 2 cups oats, 1/4 cup ongezoete cacaopoeder, 1/4 cup pindakaas, 1/4 cup ongezoete appelmoes, 1 theelepel vanille extract.

1. In de blender tot een gladde massa maken: de bananen, pindakaas, appelmoes en vanille.
2. In een kom de oats en cacaopoeder mengen.
3. Het mengsel uit de blender bij de oats en cacaopoeder schenken, dit goed mengen en voor 20 minuten in de koelkast laten staan.
4. Van het beslag koekjes kneden (ik haal er 12 uit) en op een bakplaat met bakpapier leggen. 10-12 minuten in een voorverwarmde oven van 175 graden.
Daarna nog een tijdje laten rusten zodat ze wat steviger worden. Ik bewaar ze afgesloten in een doosje in de koelkast, na 6 dagen waren ze in ieder geval nog goed. Vult goed, en erg lekker, nogmaals, ik moet moeite doen niet alles in één keer naar binnen te nommen.

Voedingswaarden per koekje v/k/e:
125 kcal, 4.4/17.6/4

Chocolate Cookies.jpg

Ik bak veel in kokosolie.
Alhoewel de meesten zeggen dat ze het niet naar kokos vinden smaken, is mijn mening anders.
Bij een eitje bijvoorbeeld vind ik het niet lekker, bij veel andere ingrediënten juist wel.
Zeker bij echt bakken als zaken de oven in gaan.
(ik heb die van b&f trouwens)

Ik maak zelf iets dat er ongeveer wel op lijkt.

Gewoon gelatine 5 min laten weken in koud water, ondertussen wat water koken.
Éénmaal water gekookt doe ik er een dosis van low carb vital drink bij ( http://www.bodyenfitshop.nl/andere-producten/diverse/best-body-nutrition/low-carb-vital-drink/ ) voor de smaak.

Gelatine erbij doen, in potjes verdelen en laten opstijven in koelkast.
Op 5min is alles klaar en je moet gewoon paar uur laten opstijven, en je kan ook nog je smaken kiezen.

Heb er ook wel eens mee gespeeld. Gelatine met bijv. water en bcaa met een smaakje of melk met fruit door de blender en dan gelatine. Je kan van alles opstijven. Gewoon in een tupperware bak en dan blokjes van snijden. De tuinen heeft sinds kort ook gelatine poeder zag ik, moet nog proberen.

die gebruik ik ook.. 3.25 bij de turkse slager hier :)

Terug
Naar boven