MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Toevallig ben ik een Turk, alleen had ik nooit de nette of ruime keuken gehad in de studentenkrotten om echt Turks te gaan koken. Dus nu all out de Turkse keuken leren met m'n moeder aan de lijn voor de beste tips en tricks. :D
Perfect man, patlican kebab uit de oven, gebakken in een tepsi...heerlijk. Mijn vader is Turks, mijn vrouw haar vader ook, dus allebei Half Turks half Nederlands.
Zij kookt zooooo lekker, is niet normaal. Alleen nu vanwege cut-leven wordt er niet zo veel meer gegeten :roflol:

Wat ik nu echt mis is börek en gewoon de simpele köfte met linzensoep en pide.......nu ik het er over heb heeft mijn maag ook weer eens meegelezen en wordt het tijd voor mijn 500gr kwark en 100gr rode druiven.

Eet smakelijk man!

7500 😂

Ik eet het nog relatief gezien “makkelijk” weg. Naast dat het tijd kost en je soms nog wat eet zweet krijgt is het onmogelijk.
Lekker he die fooddips daarna. Als ik een ontbijt wegtikte met oa 150gr havermout en totaal 1000kcals om 0600 smorgens kon ik zo weer op bed gaan liggen. Oogjes werden zwaar😂

Je raakt idd vermoeid door het gevreet en je voelt je sloom. Ben scherper op een cut en over het algemeen voel ik me dan ook fitter.

1724419588122.jpeg

Rijst, gewokte kippies, en een zacht, zoet prutje van wortel, ui en ketjap manis.

Perfect man, patlican kebab uit de oven, gebakken in een tepsi...heerlijk. Mijn vader is Turks, mijn vrouw haar vader ook, dus allebei Half Turks half Nederlands.
Zij kookt zooooo lekker, is niet normaal. Alleen nu vanwege cut-leven wordt er niet zo veel meer gegeten :roflol:

Wat ik nu echt mis is börek en gewoon de simpele köfte met linzensoep en pide.......nu ik het er over heb heeft mijn maag ook weer eens meegelezen en wordt het tijd voor mijn 500gr kwark en 100gr rode druiven.

Eet smakelijk man!
Heerlijk! Als je opgegroeid bent met Turks eten dan kun je niet meer zonder nee. :D Ik heb nu ook heel bewust gekozen voor deze gerechten, gezien ik ook gewoon nog aan het cutten ben... Linzensoep maakte ik al wel vaak, daar heb je weinig voor nodig. Extra bonus zijn de hoge eiwitten en vezels in linzen. Vaak als we iets vegetarisch eten met weinig eiwitten doen we iets van linzensoep vooraf, om toch wat eiwitten aan te tikken.

Als bulking season begint vraag ik haar recepten voor lahmacun, börek, baklava, gözleme, pide etc, en alle andere gerechten waar ze yufka voor gebruikt. Dat zijn idd niet cut-vriendelijke gerechten. :roflol:

En dit is voor mij vaak het ontbijt: banaantje (en soms paar plakken ontbijtkoek zero%) vooraf, dan scrambled eggs met spinazie en 30+ kaas, op geroosterde boterhammetjes :)

1724419990997.jpeg
1724420021663.jpeg

Heerlijk! Als je opgegroeid bent met Turks eten dan kun je niet meer zonder nee. :D Ik heb nu ook heel bewust gekozen voor deze gerechten, gezien ik ook gewoon nog aan het cutten ben... Linzensoep maakte ik al wel vaak, daar heb je weinig voor nodig. Extra bonus zijn de hoge eiwitten en vezels in linzen. Vaak als we iets vegetarisch eten met weinig eiwitten doen we iets van linzensoep vooraf, om toch wat eiwitten aan te tikken.

Als bulking season begint vraag ik haar recepten voor lahmacun, börek, baklava, gözleme, pide etc, en alle andere gerechten waar ze yufka voor gebruikt. Dat zijn idd niet cut-vriendelijke gerechten. :roflol:
Man man ik krijg er weer trek van....

Uit welke streek komen jullie vandaan dan?
Bij ons is het Izmir, mijn vrouw Gazi Antep (ooit zei iemand bij de Turkse Bakker dat Antep gezien wordt als "de keuken van Turkije")

Man man ik krijg er weer trek van....

Uit welke streek komen jullie vandaan dan?
Bij ons is het Izmir, mijn vrouw Gazi Antep (ooit zei iemand bij de Turkse Bakker dat Antep gezien wordt als "de keuken van Turkije")
Ah Gaziantep, doet me altijd denken aan pistachenoten. Verder ken ik er niet zo veel van. :p Ken wel een chef uit die buurt die ook erg goed kan koken. Gros van m'n familie komt uit Giresun, dus als een echte zwarte zee Turk gaan we zaterdag aan de hamsi.

Fit Meal pulled chicken met cury van XXL bij de Jumbo weg. Het is best lekker en redelijk wat boontjes en broccoli.
1000003495.jpg

Groot deel van Oost Turkije ben ik geweest.
Zwarte zee,... de route Samsun naar Trabzon is zo mooi. Dan via Sümela naar Erzurum en Kars. Van, Șanliurfa, Gaziantep, Adana, Aksaray, Konya....
En t eten echt zoooo lekker. Linzensoep smaakte overal anders. Altijd vooraf.
En zelf gek op ayran😊 zalig als t warm is. 😁

Ik kom wel een keer mee eten 😇😃

Groot deel van Oost Turkije ben ik geweest.
Zwarte zee,... de route Samsun naar Trabzon is zo mooi. Dan via Sümela naar Erzurum en Kars. Van, Șanliurfa, Gaziantep, Adana, Aksaray, Konya....
En t eten echt zoooo lekker. Linzensoep smaakte overal anders. Altijd vooraf.
En zelf gek op ayran😊 zalig als t warm is. 😁

Ik kom wel een keer mee eten 😇😃
Klinkt goed allemaal! :D Voel je welkom!

Terug
Naar boven