Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Lekker man, echt ziet er heerlijk uit man....geniet er van en niet meer van die foto's sturen, mijn beeldscherm is enorm en ik krijg er nu echt instant trek door.

Man man man wat ziet dat er fijn uit zeg.
Haha, ik geniet altijd van deze berichten van jou. Zou je tijdens de cut dit topic niet gewoon even op 'Negeren' moeten zetten. Dit is een beetje zoals de alcoholist die in een café gaat zitten :D

• Haha
Waarderingen: K82
Okee en waar smaakt het ongeveer naar?Kefir ken ik wel, dan de ‘melk’ soort
Ik heb hem sinds gisteravond, duurt ongeveer een week voordat de eerste batch klaar is.
Melkkefir ken ik dan weer niet, waterkefir wel. Het laagje kombucha wat ik heb meegekregen (de starter) ruikt een beetje naar waterkefir. Ikzelf vond waterkefir een beetje naar ginger ale smaken ik vermoed dat dit een beetje hetzelfde smaakt maar weet het niet zeker...

Overigens moet je het na ongeveer een week in flessen gieten voor een 2e fermentatie (dus zonder die pannenkoek, daar kan je weer een nieuwe batch van maken). In die flessen kan je ook wat fruit doen zodat het de smaak van die vruchten een beetje overneemt geloof ik

Haha, ik geniet altijd van deze berichten van jou. Zou je tijdens de cut dit topic niet gewoon even op 'Negeren' moeten zetten. Dit is een beetje zoals de alcoholist die in een café gaat zitten :D
Ja weet je, dat is een optie waar ik ook al over nagedacht heb, maar ik moet gewoon niet zo janken.

Zo'n topic als dit negeren gaat me te ver, ik plaats daarnaast zelf ook nog wel eens een sperzieboon met kipfilet dus nee, negeren wordt hem niet.

Maar ik snap je punt.
Tijdens een cut, die al even aan de gang is, komen die prachtige afbeeldingen soms echt keihard binnen.

Gelukkig hebben we @Kloontje met haar Kombucha dus nu heb ik even geen trek meer. Thanks Kloon, love you!

Haha ik ga gewoon door met posten, als
Ik weer thuis ben is het elke dag hetzelfde… kip rijst en groente🤦🏻🤦🏻
Maar ik moet eerlijk zijn, ik mis mijn ‘gezonde’ eten echt wel. Gisteren was ik een pizza aan het wegdrukken en kon er gewoon niet van genieten omdat het ‘fout’ aanvoelde🤦🏻 hebben meer hier last van op vakantie? Ik neem wel netjes mijn eiwitten mee
Vroeger meer, was ik ook meer 'zenuwachtig' voor de gevolgen. Nu heb ik er alleen last van als ik het echt te gek maak. Als de helft van mijn maaltijden nog redelijk oké is, dan kan ik prima van de ongezonde maaltijden en tussendoortjes genieten. Inderdaad blijf ik ook zorgen dat ik mijn eiwitten wel binnenkrijg.

Ik weet ondertussen dat er in een dag of 14, met een klein beetje verstand gebruiken, echt niet heel veel gebeurt.

"maar ik moet gewoon niet zo janken"
Haha, ja oké, zo lang je dat inderdaad volhoudt, prima.
Als het er bij mij voor zou zorgen dat ik de halve ochtend over pannenkoeken zit te dromen, zou ik mezelf er niet mee pesten.

Straks bij nog lagere vetpercentages zal dat 'janken' nog wel een paar graadjes erger worden :yes:

Ik heb hem sinds gisteravond, duurt ongeveer een week voordat de eerste batch klaar is.
Melkkefir ken ik dan weer niet, waterkefir wel. Het laagje kombucha wat ik heb meegekregen (de starter) ruikt een beetje naar waterkefir. Ikzelf vond waterkefir een beetje naar ginger ale smaken ik vermoed dat dit een beetje hetzelfde smaakt maar weet het niet zeker...

Overigens moet je het na ongeveer een week in flessen gieten voor een 2e fermentatie (dus zonder die pannenkoek, daar kan je weer een nieuwe batch van maken). In die flessen kan je ook wat fruit doen zodat het de smaak van die vruchten een beetje overneemt geloof ik
Ooh dat is een flink process dus, als het zo lang duurt zit je dan niet met derving tijdens het proces?
Vroeger meer, was ik ook meer 'zenuwachtig' voor de gevolgen. Nu heb ik er alleen last van als ik het echt te gek maak. Als de helft van mijn maaltijden nog redelijk oké is, dan kan ik prima van de ongezonde maaltijden en tussendoortjes genieten. Inderdaad blijf ik ook zorgen dat ik mijn eiwitten wel binnenkrijg.

Ik weet ondertussen dat er in een dag of 14, met een klein beetje verstand gebruiken, echt niet heel veel gebeurt.
Ja precies wat jij zegt heb ik dus momenteel🤗 ik ga dan ook lekker over op spagetthi en pasta hier. De pizza’s hou ik wel even voor gezien. Wel erg veel hier lopen dus de schade valt denk ik wel mee bij terugkomst🙈 thnx voor je antwoord

Heb dat paar keer gehad en is onwijs gezond toch? Wel bijzondere smaak aan :)

Graag gedaan schat! Volg me voor meer tips 😚
Laat je broodkruimels achter zodat ik je kan volgen?

Van die kruimels die je krijgt als je zo'n kerst of paasstol aan het eten bent, zo eentje met amandelspijs er in, die kruimels?

Of kruimels van heerlijk geroosterd brood waar je daarna een dun laagje boter op doet en lekker veel jong belegen kaas, dus een geroosterde boterham met koude plakken kaas ( echt beter dan een tosti)

Ok ik ga weer even verder.

Heb dat paar keer gehad en is onwijs gezond toch? Wel bijzondere smaak aan :)
Bedoel je dat je wel eens kombucha hebt gehad? Of 1 van die kefir soorten?
Heb je het ook zelf gebrouwen of dat niet?

Ze zeggen idd dat het vol probiotische eigenschappen zit en gezond is... we gaan het meemaken 😃

Ze zeggen idd dat het vol probiotische eigenschappen zit en gezond is... we gaan het meemaken 😃
Zal in elke geval beter zijn dan al die ijzen die je naar binnen schuift.

(als je nu de hele dag/week het nummer in je koppie hebt...
Graag gedaan :D )

• Wow
Waarderingen: K82
....tussen reuzen...en kastelen!!

(verdomme!)

Mijn moeder maakte die wel eens en dacht dat het iets van een week of twee in zo'n bak lag. Het groeide dan mega groot en kon je er iets mee haha

Als de kans zich voordoet zal ik het zeker een keer uitproberen🤗
I'll keep it in my mind!
Als d'r een keer een meet is en het leeft nog neem ik wat voor je mee 😀
Overigens kan je regelmatig ook op MP al dan niet tegen een kleine vergoeding zo'n pannekoek scoren

Mijn moeder maakte die wel eens en dacht dat het iets van een week of twee in zo'n bak lag. Het groeide dan mega groot en kon je er iets mee haha
Haha ja, ik heb een 5l weckpot besteld en idd, je moet het dan een week of 2 weken laten staan en als het goed is groeien er dan nieuwe lagen scoby op/onder die bestaande...

Veel minder bewerkelijk dan waterkefir, dat moest ik elke dag 'verversen'.

• Love
Waarderingen: GruX
Terug
Naar boven