XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

1000075139.jpg

1000075227.jpg

Lekker!
Ik pak elke dag havermout met whey en een lepel cacaopoeder. Ook lekker.
Oh dat is ook lekker inderdaad! Heb ik hier ook nog staan, ga ik weer een keertje doen :)
Kun je ook baked oats mee maken dan heb je een soort brownies

• Like
Waarderingen: K82
Oh dat is ook lekker inderdaad! Heb ik hier ook nog staan, ga ik weer een keertje doen :)
Kun je ook baked oats mee maken dan heb je een soort brownies
Ja klopt. Fijn dat er best mee gedaan kan worden.

Wat smaak betreft is pistache de baas trouwens. Hazelnoot koekie ook eigenlijk, één keer gehad in de gym maar oh oh wat lekker.

Ja klopt. Fijn dat er best mee gedaan kan worden.

Wat smaak betreft is pistache de baas trouwens. Hazelnoot koekie ook eigenlijk, één keer gehad in de gym maar oh oh wat lekker.
Klinkt ook mega lekker! Ben helaas gebonden aan chocolade of vanille smaak qua whey :( Zou zo graag die andere smaken willen proberen hahaha.
Kan alleen de isolate zero van XXL goed hebben omdat daar geen lactose, gluten en soja in zit en die heeft niet zoveel smaakjes helaas. Maar met cacaopoeder, citroenrasp/sap en fruit kom je een heel eind :D

• Bicep
  • Like
Brownies??!! 😁 Heb je daar een recept van dat je wilt delen? 😊
Zeker!😁
D170B497-EC6F-475D-BA83-AA86A999D46F.jpeg

A756A7D8-D9C4-49AA-8FF0-4D8E41C55690.jpeg

Het is trouwens gluten- en lactosevrij te maken aangezien ik daar zelf intolerant voor ben dus ik zal de alternatieven er even bij zetten!
Maar anders kun je gewoon producten met gluten en lactose gebruiken.

Proteïne brownies

Benodigdheden:
- 100g (glutenvrije)havermout
- 35g (glutenvrij)bakmeel
- 60g (lactosevrije) whey in chocoladesmaak
- 2 eieren
- 120g (lactosevrije) kwark (deze is wel cruciaal heb ik ondervonden anders wordt het heel droog)
- 35g pure chocola (85-100%)
- 1 espresso (even laten afkoelen)
- 50-100ml (amandel)melk
- 25g cacaopoeder
- bakpoeder
- zout
- zoetstof

1. Havermout fijn maken in een blender
2. Doe daar de eieren, melk, espresso, kwark, cacaopoeder, whey, bakpoeder, bakmeel, beetje zout en zoetstof bij en blend het nog een keer
3. Giet alles in een ovenschaal (niet te groot dan worden het hele dunne brownies)
4. Hak de chocola in stukjes en roer 25g hievan dat door het beslag en doe 10g bovenop het beslag
5. Zet het 20 min in de oven op 180 graden.

Check het eventjes na 20 min door er een satéprikker oid in te prikken, het moet niet te droog zijn maar ook niet nat meer.

Voedingswaarden per stuk (als je het geheel in 4en zou opdelen)
280 kcal | 23g koolhydraten | 11g vet | 26g eiwit

Je kunt het in een afgesloten bakje bewaren in de koelkast! In de vriezer kan vast ook wel.
En nootjes er in toevoegen is denk ik ook heel lekker, dan zit er dus alleen wat meer vet in de macro's. Uiteraard ook als je normale melk gebruikt ipv amandelmelk enz. :)

Laatst bewerkt:
Zeker!😁

Het is trouwens gluten- en lactosevrij te maken aangezien ik daar zelf intolerant voor ben dus ik zal de alternatieven er even bij zetten!

Proteïne brownies

Benodigdheden:
- 2 eieren
- 120g (lactosevrije) kwark (deze is wel cruciaal heb ik ondervonden anders wordt het heel droog)
- 50-100ml (amandel)melk
- 25g cacaopoeder
- bakpoeder
- zout
- zoetstof

2. Doe daar de eieren, melk, espresso, kwark, cacaopoeder, whey, bakpoeder, bakmeel, beetje zout en zoetstof bij en blend het nog een keer
3. Giet alles in een ovenschaal (niet te groot dan worden het hele dunne brownies)
4. Hak de chocola in stukjes en roer 25g hievan dat door het beslag en doe 10g bovenop het beslag

Check het eventjes na 20 min door er een satéprikker oid in te prikken, het moet niet te droog zijn maar ook niet nat meer.

Je kunt het in een afgesloten bakje bewaren in de koelkast! In de vriezer kan vast ook wel.
En nootjes er in toevoegen is denk ik ook heel lekker, dan zit er dus alleen wat meer vet in de macro's. Uiteraard ook als je normale melk gebruikt ipv amandelmelk enz. :)
Ziet er echt heel lekker uit! Maakt de whey het niet kauwgom achtig? Bij mij krijgt het altijd een gekke structuur als ik het warm maak. Maar dikke kans dst ik iets verkeerd doe 😅

Ziet er echt heel lekker uit! Maakt de whey het niet kauwgom achtig? Bij mij krijgt het altijd een gekke structuur als ik het warm maak. Maar dikke kans dst ik iets verkeerd doe 😅
Oh nee dat is niet mijn ervaring! Misschien als je het niet goed genoeg mengt ofzo? Als ik het door de havermout doe maak ik het altijd de dag ervoor & dan opwarmen in de magnetron en tussendoor even doorroeren. Met het bakken zit het ook door de rest heen gemengd, zeker als je het in een blender doet. Ik heb dat in elk geval nog nooit gehad!

Zeker!😁

Proteïne brownies

Benodigdheden:
- 2 eieren
- 50-100ml (amandel)melk
- 25g cacaopoeder
- bakpoeder
- zout
- zoetstof

Super, ziet er heerlijk uit!
Bedankt voor het delen 😊
Ga ze binnenkort ook proberen te maken!

Nu late lunch:
20241128_151630.jpg

Iets met enthousiasme.... 🫣🤭
Heb het recept van @Alisa geprobeerd:
20241128_172458.jpg

Uiteindelijk iets te lang gebakken, maar zeer geslaagd!
Ongeveer 10 stukjes van gesneden, dan 118kcal en 10 gram eiwitten per stuk.
20241128_174826.jpg

De kids vinden mijn normale brownies net iets lekkerder, dus meer voor mij! 🥳

Terug
Naar boven