XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

E voila

Inactivation Temperature:
Generally, bromelain activity is significantly reduced at temperatures above 60°C (140°F). For example, some studies show complete inactivation of bromelain in pineapple crown leaf at 70°C (158°F) and in fruit pulp at 80°C (176°F).

Het zit ook in ananas in blik, alleen minder. Dus meer eten ervan.
Minder als in 99.9% minder maar er zit nog wel 0.1% in dus dan zit het er idd wel in ja.

Het verhittingsproces vernietigd gewoon de meerderheid, dat er sporen achterblijven zou wel kunnen maar dit is zo weinig dat het effect “waarom” men het eet nvt meer is.

20250605_171327.jpg

Bijlagen

Minder als in 99.9% minder maar er zit nog wel 0.1% in dus dan zit het er idd wel in ja.

Het verhittingsproces vernietigd gewoon de meerderheid, dat er sporen achterblijven zou wel kunnen maar dit is zo weinig dat het effect “waarom” men het eet nvt meer is.
Enig idee of het hart van een ananas ook nog extra bijzonder is? Er gaan verhalen de ronde dat het de weeën zou opwekken.... ik heb het overigens nooit geprobeerd.

Enig idee of het hart van een ananas ook nog extra bijzonder is? Er gaan verhalen de ronde dat het de weeën zou opwekken.... ik heb het overigens nooit geprobeerd.
Ik heb me een ongeluk gegeten aan het hart van ananas omdat daar inderdaad het meest bromelaïne in zou zitten en dat zou volgens volksverhaaltjes weeën kunnen opwekken en helpen bij verweken baarmoedermond. Kind kwam alsnog pas na de 42 weken, kon ziekenhuis bijna niet meer uitstellen

Dit zou ik niet weten, maar als je er maar hard genoeg in gelooft zou dit wel eens placebo werken 😜

Bijlagen

• ce78d62b-1462-473a-961a-76b7913b7613.jpeg
    ce78d62b-1462-473a-961a-76b7913b7613.jpeg
    258,7 KB · Weergaven: 25
  • IMG_3436.jpeg
    IMG_3436.jpeg
    620,8 KB · Weergaven: 25
  • IMG_3438.jpeg
    IMG_3438.jpeg
    425,3 KB · Weergaven: 26
Terug
Naar boven