MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Peiling Peiling Hoe bak jij je steak?

• Totaal stemmers
    169
Ik moet nog 40 eieren opmaken :o
Dus weer een variant op de tortilla; ik noem ze puffies :D

Nodig:
- 5 eieren ( je kunt evt 2 dooiers weglaten als je macro's wil terugdringen )
- 300 gr bladerdeeg ( in de cut vervangen door filodeeg of light bladerdeeg , in belgie bij carrefour )
- 50 gr spekreepjes ( of magere variant van iets zouts/gerookt )
- 100 gr feta of cottage cheese
- oregano
- verse peterselie, fijngehakt
- optioneel, garneren met oude cheddar, toevoegen gedroogde tomaat
- een longdrinkglas
- muffinbakjes papier

Steek rondjes uit het bladerdeeg. Kluts de eieren, roer de rest erdoorheen, verkruimel de feta of schep de cottage cheese er door ( als je cottage cheese gebruikt, dan zoveel mogelijk vocht eruit laten lopen )
Doe de vulling op de rondjes bladerdeeg.
20 min in de oven op 180/190 graden

Ze blazen vanzelf op tot een soort bolletjes. Zowel koud als warm lekker.

* schep ze niet te vol; gewoon een flinke theelepel/afgestreken eetlepel per bakje. Anders rijst de bladerdeeg niet.

Ik haalde 20 stuks uit de hoeveelheden hierboven.

20ra2wi.jpg

De andere eieren gaan in een sabayon met gemarineerde balsamico aardbeien, maar dat is een grote calorie-trol dus die post ik maar niet.

veel te veel werk. wil je verkering?

Sanne bedankt voor je recept! had verwacht dat de bodem beetje smakeloos zou zijn, maar smaakt prima :)
Valt ook goed in de famillie, heb recept al aan me zus moeten geven die ook gezond bezig is en sporten.
Ook prima voor me oma die suikerziekte heeft en dus niet teveel suikers binnen wil krijgen.

2zp5ich.jpg

Sanne bedankt voor je recept! had verwacht dat de bodem beetje smakeloos zou zijn, maar smaakt prima :)

Valt ook goed in de famillie, heb recept al aan me zus moeten geven die ook gezond bezig is en sporten.

Ook prima voor me oma die suikerziekte heeft en dus niet teveel suikers binnen wil krijgen.

2zp5ich.jpg

Wat voor lekkers is dat?

Wat leuk om te horen! Fijn dat de bodem toch wel in de smaak valt! Eet smakelijk. :)

---------- Toegevoegd om 18:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:19 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Recept en review op www.sanneskitchen.com

Da's een mooie voor in de cut! Goed bezig ^_^

Werd de jouwe niet mooi oranje van de zoete aardappel? Of heb je de witte aardappel gebruikt?

Ja ik heb niet die echt oranje zijn van binnen, waar haal je die. Ik vind alleen deze bij de Jumbo:

Rode-zoete-aardappel4.jpg

Dit:

bolognesesaus-300x300.jpg

Mmmm, heerlijk.

Recept van de saus staat overigens op mijn site (zie sig)

Ja ik heb niet die echt oranje zijn van binnen, waar haal je die. Ik vind alleen deze bij de Jumbo:

Rode-zoete-aardappel4.jpg

Bij de Lidl zijn ze vaak goedkoop, daar haal ik ze altijd! Die zijn echt oranje van binnen, lekker om aardappelpuree van te maken of gevulde aardappel. :)

Zijn die beter qua voedingswaardes, of alleen smaak? Ik vind deze in ieder geval "Delicious<3"

De oranje zijn iets zoeter en zien er ook wel mooier uit vind ik.
De witte vind ik meer aardappeliger, dus die gebruik ik voor frieten of gepofte aardappel.
Voedingswaarde verschilt qua betacaroteen volgens mij; daar zit die oranje vol mee.

Bij de Lidl zijn ze vaak goedkoop, daar haal ik ze altijd! Die zijn echt oranje van binnen, lekker om aardappelpuree van te maken of gevulde aardappel. :)

Hier in de Lidl in Belgie zijn ze veel te groot. Overal lees je dat je de kleintjes 150 a 280gr /stuk moet hebben voor de beste smaak

Bij ons in de lidl in NL zijn ze ook super groot 500-1000gr per stuk. Die ik nu neem 150-300gr per stuk.
Had hetzelfde gehoord

---------- Toegevoegd om 18:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:06 ----------

Bij ons in de lidl in NL zijn ze ook super groot 500-1000gr per stuk. Die ik nu neem 150-300gr per stuk.
Had hetzelfde gehoord

Italiaanse kipschotel

20140630_181548.jpg

Haal ze ook altijd bij Lidl. Je hebt verschillende maten maar ik snij ze altijd gewoon op gewicht.
Niks mis met de smaak. Elke dag kijk ik uit naar die maaltijd

Inderdaad, ik heb het even opgezocht voor de liefhebbers wat het verschil is in nutrients.

Sweet potato, 1/2 cup (100 grams), baked with skin:

90 calories, 0 grams fat, 20 grams carbohydrate, 3.3 grams fibre, 2 grams protein, 475 milligrams potassium, 20 milligrams vitamin C, 0.28 milligrams vitamin B6, 11.5 milligrams beta-carotene.

Yam, 1/2 cup (100 grams), baked with skin:

116 calories, 0 grams fat, 27 grams carbohydrate, 4 grams fibre, 1.5 grams protein, 670 mg potassium, 12 milligrams vitamin C, 0.23 milligrams vitamin B6, .07 milligrams beta-carotene.

er zijn 3 soorten zoete aardappels, al is de yam officieel een heel andere knol. In Amerika noemen ze het yam, maar bedoelen ze ook gewoon bataat. Super verwarrend is dat.

Verschil herken je zo: de yam is een knol die meer wortelig is qua snijden. Smaakt ook niet zo zoet als zoete aardappel.
Smaakt wat mij betreft naar cassave.
De schil heeft ook veel pluis en is keihard. Ook yams heb je in alle kleuren, dus aan de binnenkant zie je het niet.

De rest zijn zoete aardappels ofwel bataat.

Dus nee, wat je hierboven ziet is een bataat.

---------- Toegevoegd om 21:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:34 ----------

Inderdaad, ik heb het even opgezocht voor de liefhebbers wat het verschil is in nutrients.

Sweet potato, 1/2 cup (100 grams), baked with skin:

90 calories, 0 grams fat, 20 grams carbohydrate, 3.3 grams fibre, 2 grams protein, 475 milligrams potassium, 20 milligrams vitamin C, 0.28 milligrams vitamin B6, 11.5 milligrams beta-carotene.

Yam, 1/2 cup (100 grams), baked with skin:

116 calories, 0 grams fat, 27 grams carbohydrate, 4 grams fibre, 1.5 grams protein, 670 mg potassium, 12 milligrams vitamin C, 0.23 milligrams vitamin B6, .07 milligrams beta-carotene.

Niks inderdaad, je hebt daar gewoon een bataat.

Een yam ziet er zo uit:

MS_1960.jpg

---------- Toegevoegd om 21:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------

Nog een yam:

Terug
Naar boven