XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Je kan ook antibiotica en hormoon vrij vlees kopen in Nederland. Vaccinatievrij is dan weer moeilijker.
Dat claimen ze wel ja maar ik geloof niet dat dat werkelijk zo is.

Ik merk wel dat ik tegenwoordig verlost ben van chronische ontstekingen en de medicatie voor dermatomyositis ben kunnen stoppen en daar doe ik het uiteindelijk voor.

Dat claimen ze wel ja maar ik geloof niet dat dat werkelijk zo is.

Ik merk wel dat ik tegenwoordig verlost ben van chronische ontstekingen en de medicatie voor dermatomyositis ben kunnen stoppen en daar doe ik het uiteindelijk voor.
en voor de rest, geen overmatige bloating, winderigheid e.d.? en hoeveel junk/high fodmap foods zaten er voor deze diet change in je dieet?
ik merk zelf bij supermarkt vlees en de meeste (groene) groentes dat m'n ibs op een gegeven moment gaat opspelen, als ik alleen dit vlees eet niet.

en voor de rest, geen overmatige bloating, winderigheid e.d.? en hoeveel junk/high fodmap foods zaten er voor deze diet change in je dieet?
ik merk zelf bij supermarkt vlees en de meeste (groene) groentes dat m'n ibs op een gegeven moment gaat opspelen, als ik alleen dit vlees eet niet.
Allemaal geen last van, zelfs minder dan voorheen.
Junk was sowieso de laatste jaren al minder en nu gaat er in het weekend ook al wel eens een junk meal in (mijn vrouw eet nog standaard dieet).

Kokosolie! Kan je nog vaak verversen ook (filteren).
Ook goed te gebruiken als skincare product (rauw, cold presed). Maar dat is dan ook een van de weinige olieen die amper/niet oxideert bij hoge temperaturen. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die frituren in kokosolie.

Ik eet gewoon wat ik lekker vind en zin in heb, behalve snoep.

Fruit zit trouwens bomvol aminozuren die meteen beschikbaar zijn, 'jouw' eiwitten moeten nog eerst afgebroken worden tot aminozuren.
Omdat de fact checker blijkbaar nog steeds uitstaat.

Gemini zei:
Wat interessant! Het klopt dat fruit, net als andere plantaardige en dierlijke voedingsmiddelen, aminozuren bevat. Deze aminozuren zijn de bouwstenen van eiwitten.
Er is echter wel een belangrijk verschil. De hoeveelheid aminozuren in fruit is relatief klein in vergelijking met eiwitrijke producten zoals vlees, vis, zuivel, peulvruchten en noten. Fruit levert vooral koolhydraten, vitamines, mineralen en vezels.
Eiwitten uit bijvoorbeeld vlees of peulvruchten moeten inderdaad door ons lichaam worden afgebroken tot losse aminozuren voordat ze kunnen worden gebruikt om nieuwe eiwitten te maken. Dit proces, de eiwitsynthese, is essentieel voor het herstel en de opbouw van spieren en weefsels. Het idee dat "jouw" eiwitten (waarmee je waarschijnlijk dierlijke eiwitten bedoelt) eerst afgebroken moeten worden is correct. Echter, dit geldt voor alle eiwitten, of ze nu van dierlijke of plantaardige oorsprong zijn. Uiteindelijk gebruikt je lichaam die losse aminozuren om te bouwen wat het nodig heeft.

Terug
Naar boven