MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Peiling Peiling Hoe bak jij je steak?

• Totaal stemmers
    169
Ben er ooit eens mee begonnen en het is zo lekker dat ik het echt vaak maak (ook lekker met scampi's...ofja welke andere vulling ook :D)

Heb het gehakt eerst in de pan gebakken samen met de wokgroenten.

Bak met lauw water, handdoek in lauw water (moet wat vochtig zijn). Rijstpapier even onder zodat het zacht kan worden, op de handdoek gelegd, de currypasta erop en dan wat gehakt met groenten.
Zo er 6 (das veel, weet ik :D) dichtgevouwen.

Pan op het vuur en even langs beide kanten gebakken, wel voorzichtig want als het terug droogt dan is het nogal plakkerig dat rijstpapier. Als je er dus in de pan 1 wil omdraaien, zie dan dat je dit traag/voorzichtig doet of je scheurt ze open (ook dit is te zien op mijn foto :D)

Klinkt jammie! Ga het een keer proberen :) we hebben al een jaar van die vellen in de koelkast liggen haha

Heb een paar dagen alleen beschikking over een combi-magnetron. Moet zeggen dat mijn maaltje van gisteren 10x zo lekker smaakte als uit de pan, ben alleen wel 40 minuten lang constant bezig geweest... :D

image.jpeg

Klinkt jammie! Ga het een keer proberen :) we hebben al een jaar van die vellen in de koelkast liggen haha
Je kan ze ook gebruiken om wraps van te maken (zelf nog niet gedaan, maar wel al bij de thai gegeten en ook dat was lekker!)
mare_shrimp_rice_paper_rolls_with_vietnamese_dipping_sauce_h.jpg

Je kan ze ook gebruiken om wraps van te maken (zelf nog niet gedaan, maar wel al bij de thai gegeten en ook dat was lekker!)
mare_shrimp_rice_paper_rolls_with_vietnamese_dipping_sauce_h.jpg

Ziet er ook jammie uit, denk ik erg lekker om hapjes van te maken als het weer lekkerder wordt en je mensen over de vloer krijgt :)

Springrolls dus. Wist niet dat je dat ook op jouw manier kon doen.
Is gewoon de engelse benaming voor loempia: In the Netherlands, Belgium and France, it is spelled loempia which is the old Indonesian spelling for lumpia and has also become the generic name for "spring roll" in Dutch and French.

Weet ook niet meer hoe, maar had wat liggen opzoeken en was erop uit gekomen dat je ze gewoon kon bakken. Relatief weinig werk maar wel zeer lekker. Koud en niet gebakken heb ik ze nog niet gemaakt.

Is gewoon de engelse benaming voor loempia: In the Netherlands, Belgium and France, it is spelled loempia which is the old Indonesian spelling for lumpia and has also become the generic name for "spring roll" in Dutch and French.

Weet ook niet meer hoe, maar had wat liggen opzoeken en was erop uit gekomen dat je ze gewoon kon bakken. Relatief weinig werk maar wel zeer lekker. Koud en niet gebakken heb ik ze nog niet gemaakt.

:roflol:

In mijn woordenboek waren springrolls rijstevellen die ik vol gooi met groentes voor vriendin. Loempia een lekker vet ding met vanalles..

Maar de loempia die wij kennen worden toch niet gemaakt van rijstevellen? :scratch:

Maar de loempia die wij kennen worden toch niet gemaakt van rijstevellen? :scratch:
Als ik de recepten mag geloven zit het verschil vooral in de bereiding (frituren voor loempia, bakken of koud voor het dim sum achtige) zoals hier gebruiken ze gewoon rijstpapier maar is het wel gefrituurd: http://www.koken.be/recept/loempias_met_rijstpapier

Hier strijken ze het in met ei voor het te frituren: http://www.libelle-lekker.be/recepten/eten/4069/gefrituurde-loempias

Weer wat geleerd :)

Kan voortaan dus zeggen waarom zou ik een ongefrituurde loempia vreten :D

2ni4ob4.jpg

Dit moet ik even posten, wat fucking lekker !

Heb dit gemaakt op zondag als lunch

650 kcal
62gr eiwit
60gr koolhydraten
Alleen bijna geen vetten, misschien niet handig?
Eet nu dagelijks als en verbaas mij eigenlijk iedere dag hoe dit maar 650kcal kan zijn?
Zit trouwens iedere dag nog een gekookt eitje bij.
Qua kruiden heb ik 3 verschillende zakjes gebruikt: tacso's, burrrito's en fajita's

Lekker misschien maar gezond is anders, elk zakje is goed voor 8 gram zout, lekker 24 gram zout in één maaltijd :o

De t*ring! Het proefde niet eens zo zout. Dit weekend zelf maar mijn kip kruiden, goeie tip.
Maar 24 gram zout is volgens mij niet waar, het zakje zelf woog 30 gram.

De t*ring! Het proefde niet eens zo zout. Dit weekend zelf maar mijn kip kruiden, goeie tip.
Maar 24 gram zout is volgens mij niet waar, het zakje zelf woog 30 gram.
ja is in totaal, zakje fajita's weegt 40 gram en zit ong 8 gram zout in uit mijn hoofd, dus stel je gebruikt drie zakjes zoals je zegt

2ni4ob4.jpg

Dit moet ik even posten, wat fucking lekker !

Heb dit gemaakt op zondag als lunch

650 kcal
62gr eiwit
60gr koolhydraten
Alleen bijna geen vetten, misschien niet handig?
Eet nu dagelijks als en verbaas mij eigenlijk iedere dag hoe dit maar 650kcal kan zijn?
Zit trouwens iedere dag nog een gekookt eitje bij.
Qua kruiden heb ik 3 verschillende zakjes gebruikt: tacso's, burrrito's en fajita's

Ziet er heerlijk uit! Kippetjes met groentjes?

En hoeveel zout het nou precies is 10, 15, 20 gram maakt niet uit. Veel is het sowieso :p gebruik zelf nooit van die kant-en-klare kruidenmixen. Je kan ook kijken naar de ingrediënten die op die pakjes fajita/burrito/taco-kruiden staan en ze thuis zelf door je kip mikken. Maar dan zonder het zout en het andere wat je evt minder lekker vindt :)

Ja dat laatste ga ik zeker doen.

1100 gram kip
1200 gram mexicaanse groente
250 gram rijst

Dit weekend weer eens variëren

Kruidenmixen zijn over het algemeen niet super ivm zout idd. Als je goed kunt koken kun je heel lekker zelf je mixen maken met max. 1 gr. zat en heel veel smaak. Ingredienten zoals knoflook, lente-ui, sjalotjes, babymais, sperziebonen gecombineerd met wat kip ingewreven met een simpele kruidenmix met cayennepeper en zonder zout, gebakken in kokosolie is een voorbeeld van 1 van mn maaltijden. Scholvis met dille en klein beetje zout icm kort opgebakken peultjes en wat rijst, noem maar op

Terug
Naar boven