Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

20190130_204342.jpg

Je klinkt als een echte kruidenkenner / liefhebber :p.

Zijn er bepaalde merken die je aanraad of afraadt om te gebruiken? Als ik bijvoorbeeld de kaneelpoeder van Oke huismerk vergelijk met verstegen kaneel kies ik het huismerk .

Ik proef altijd echt veel verschil in merk als het om kruidens gaat.
Ik koop vrijwel al mijn kruiden van OBA. Ze hebben een kraam op de zwarte markt in Beverwijk maar hebben ook een webshop. De webshop heb ik echter nooit gebruikt.
De kruiden zijn velen malen goedkoper dan de supermarkt. De kleine bakjes zijn €1 tot €1,5 per stuk (meestal 50 tot 80 gram). Grote zakken ben je iets van €4 kwijt voor 300 tot 400 gram.
Pijnboompitten zijn er 4x zo goedkoop als in de supermarkt. Noten zijn er ook veel goedkoper.

Grappig feitje trouwens, de meeste van die goedkope kaneel is geen echte kaneel maar een soortgelijk specerij genaamd cassia.
Cassia_versus_Echte_Kaneel.jpg

Links is kaneel, rechts is cassia. Rechts zie je het vaakst. Deze wordt ook gewoon verkocht als kaneelstokjes in de supermarkt. Kaneel in poedervorm bevat vrijwel zeker cassia.

Dit is trouwens die leverancier (OBA):
https://kruidenbestellen.com/

Zoals je ziet kost het allemaal geen drol hier, vooral de bulk verpakkingen. kruiden die je vaak of veel van gebruikt, zoals bijv. paprikapoeder, kan je het beste in bulk kopen.

Ik koop vrijwel al mijn kruiden van OBA. Ze hebben een kraam op de zwarte markt in Beverwijk maar hebben ook een webshop. De webshop heb ik echter nooit gebruikt.
De kruiden zijn velen malen goedkoper dan de supermarkt. De kleine bakjes zijn €1 tot €1,5 per stuk (meestal 50 tot 80 gram). Grote zakken ben je iets van €4 kwijt voor 300 tot 400 gram.
Pijnboompitten zijn er 4x zo goedkoop als in de supermarkt. Noten zijn er ook veel goedkoper.

Grappig feitje trouwens, de meeste van die goedkope kaneel is geen echte kaneel maar een soortgelijk specerij genaamd cassia.

Links is kaneel, rechts is cassia. Rechts zie je het vaakst. Deze wordt ook gewoon verkocht als kaneelstokjes in de supermarkt. Kaneel in poedervorm bevat vrijwel zeker cassia.
Ik dacht eerst dat het frikandellen waren.

Leuk weetje!

Hey, ik ook. En dan nog 600 gram vlees/vis ,'p.
@Bert en @Kathlinoo, van die +_1.4kg fruit/groenten die jullei dagelijks ongeveer eten, hoeveel daarvan zijn groenten? Maw wat is de ratio tussen fruit en groenten bij jullie? Just curious... omdat ik van mezelf weet dat ik eigenlijk relatief gezien te veel fruit eet tov het aandeel groenten. Benieuwd hoe dit bij jullie is.

1 kg groente, 2-3 stuks fruit.

Zijn we weer! Vanalles wat meals gemaakt.

Laatste maaltijd voor bed:

70gr spinazie
200gr koolvis

Het volgende klein prakken voor de homemade guacamole
80gr avocado
20gr uien
50gr tomaat
Teentje knoflook
Theelepel sambal

En voila heerlijke maaltijd (smaakt lekkerder dan het uitziet of het komt omdat ik in prep zit).

Vervolgens ontbijt omelette alvast voor morgen gemaakt:

2 eieren
150gr ei-ewit
100gr tomaat
80gr champignons
35 gr ui
50gr spinazie
5gr olijfolie

Dan 2 low carb maaltijden voor op werk:
150gr kipfilet
200gr hollandse roerbakgroente
50gr komkommer

53187DBF-828D-4B88-80C4-B5CD818A782E.jpeg

89C145C6-9807-4953-A206-FDAB328C97A8.jpeg

150gr kipfilet 200gr hollandse roerbakgroente 50gr komkommer

Dit x2 neem ik aan?

@Bert en @Kathlinoo, van die +_1.4kg fruit/groenten die jullei dagelijks ongeveer eten, hoeveel daarvan zijn groenten? Maw wat is de ratio tussen fruit en groenten bij jullie? Just curious... omdat ik van mezelf weet dat ik eigenlijk relatief gezien te veel fruit eet tov het aandeel groenten. Benieuwd hoe dit bij jullie is.
900gr-1kg groenten en 400-500 fruit. In de zomer is het meer fruit, kom ik aan 1.7-1.9kg per dag in totaal.

Laatst bewerkt:
Zijn we weer! Vanalles wat meals gemaakt.

Laatste maaltijd voor bed:

70gr spinazie
200gr koolvis

Het volgende klein prakken voor de homemade guacamole
80gr avocado
20gr uien
50gr tomaat
Teentje knoflook
Theelepel sambal

En voila heerlijke maaltijd (smaakt lekkerder dan het uitziet of het komt omdat ik in prep zit).

Vervolgens ontbijt omelette alvast voor morgen gemaakt:

2 eieren
150gr ei-ewit
100gr tomaat
80gr champignons
35 gr ui
50gr spinazie
5gr olijfolie

Dan 2 low carb maaltijden voor op werk:
150gr kipfilet
200gr hollandse roerbakgroente
50gr komkommer

53187DBF-828D-4B88-80C4-B5CD818A782E.jpeg

89C145C6-9807-4953-A206-FDAB328C97A8.jpeg
ziet er goed uit. ik vind het altijd lastig om (lekkere) low carb maaltijden te maken. Dit is een goede inspiratie. thnx en eetsmakelijk :)

één greepfruit met een handje rozijnen en een dropje

ziet er goed uit. ik vind het altijd lastig om (lekkere) low carb maaltijden te maken. Dit is een goede inspiratie. thnx en eetsmakelijk :)
Ik zal regelmatig m'n voeding blijven posten zolang ik blijf preppen (nog 4,5 week) dus genoeg low carb inspriraties zullen nog komen ;)

Terug
Naar boven