- Waardering
- 28.776
- Lengte
- 1m57
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik kan iedereen het twitter/Instagram account: Italians Mad at Food aanraden.Italianen krijgen een hartverzakking van zulke uitspraken.![]()
Heb je een PB gestuurd, aangezien het recept wat onconventioneel is en er wel erg veel in zit en het ook wat onconventioneel is. Ik denk dat ik mijn pasta's eenvoudiger moet houden en nu veel te veel groenten (en saus) gebruik en te veel verschillende groenten en kruiden.Zo'n uitspraak vraagt gewoon om een recept
Dus bij deze, recipe please!![]()

Echte pasta recepten zwemmen ook totaal niet in saus... Das ook weer een typisch "verhollandst" iets.Heb je een PB gestuurd, aangezien het recept wat onconventioneel is en er wel erg veel in zit en het ook wat onconventioneel is. Ik denk dat ik mijn pasta's eenvoudiger moet houden en nu veel te veel groenten (en saus) gebruik en te veel verschillende groenten en kruiden.
Echte pastarecepten zijn ook minder uitgebreid; overdaad schaadt.![]()

Italianen krijgen een hartverzakking van zulke uitspraken.![]()
Zal even checken.Ik kan iedereen het twitter/Instagram account: Italians Mad at Food aanraden.

Zeker, hier in Nederland worden pasta's behoorlijk verkracht en pizza's al helemaal (niet alleen in NL, kijk naar de VSEchte pasta recepten zwemmen ook totaal niet in saus... Das ook weer een typisch "verhollandst" iets.
Rode pastasaus (bolognese) bijvoorbeeld hoort bij korte pasta zoals spirelli, penne etc.. en niet bij spaghetti.
Bovendien is pasta in Italie meestal een voorgerecht.... en niet zoals hier een hoofdgerecht.
Dus ach... een recept hier is ook vaak veel ingewikkelder als een recept daar.
Ook zo lekker is pasta a la norma. Korte pasta (veelal penne) met een saus van Aubergine, tomaten, basilicum, knoflook en een goede lekkere olijfolie.
Dat is dan een voorgerecht... en op Sicilie dan als hoofdgerecht daarna een goede moot gegrilde zwaardvis![]()
![]()
). Ik heb op Sicilië de beste Italiaanse gerechten gegeten, dat was echt goed. Ook veel vis. 
Ik snap de praktische overwegingen wel, lekker pasta en 1 pan met saus.Zal even checken.
De supermarkten liggen hier trouwens vol dingen waar Italianen een hartverzakking van krijgen, om nog maar niet te spreken over die Amerikaanse pizza's en fastfoodketens:
- Pizza BBQ Chicken;
- Pizza Shoarma;
- Pizza Hawaï.
Om nog maar niet spreken over hoe veel bolognesesauzen en -pasta's hier bereid worden. Laatst was trouwens pizza nog bij Keuringsdienst van Waarde.
Iemand moet overigens eten wat ie lekker vindt hoor, maar dan krijg ik te horen dat ik zalm verkracht als ik een lekkere zalmpasta eet.![]()
Haha, bedankt voor het compliment.Ik snap de praktische overwegingen wel, lekker pasta en 1 pan met saus.
Overigens moet ik zeggen dat jouw eten op de foto's er steeds beter uit ziet. Los van het feit of een nonna zich omdraait in d'r graf.
Thanks @Bert! Leuk dat je dit wil delen! Zal dit zeker zelf ook eens uittesten. Heb trouwens zelf ook graag dergelijke eenpansgerechten. 100g pasta quinoa of rijst met voldoende kip of vlees erbij en dan een berg groenten en kruiden erbovenop. Heerlijk!Heb je een PB gestuurd, aangezien het recept wat onconventioneel is en er wel erg veel in zit en het ook wat onconventioneel is. Ik denk dat ik mijn pasta's eenvoudiger moet houden en nu veel te veel groenten (en saus) gebruik en te veel verschillende groenten en kruiden.
Echte pastarecepten zijn ook minder uitgebreid; overdaad schaadt.![]()

Echte pasta recepten zwemmen ook totaal niet in saus... Das ook weer een typisch "verhollandst" iets.
Rode pastasaus (bolognese) bijvoorbeeld hoort bij korte pasta zoals spirelli, penne etc.. en niet bij spaghetti.
Bovendien is pasta in Italie meestal een voorgerecht.... en niet zoals hier een hoofdgerecht.
Dus ach... een recept hier is ook vaak veel ingewikkelder als een recept daar.
Ook zo lekker is pasta a la norma. Korte pasta (veelal penne) met een saus van Aubergine, tomaten, basilicum, knoflook en een goede lekkere olijfolie.
Dat is dan een voorgerecht... en op Sicilie dan als hoofdgerecht daarna een goede moot gegrilde zwaardvis![]()
![]()
Je zal het italianen niet zien eten.
Lange pasta... rode saus....