MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Je zal het italianen niet zien eten. ;) Lange pasta... rode saus....

Overigens... verse ravioli van zeevruchten met daaroverheen warme salie boter... Heerlijk met een wijntje onder een parasol in Cefalu op Sicilie... Hngg... zomer vakantie herrineringen. :o

Wat versta jij onder rode saus? En onder bolognese?

Thanks @Bert! Leuk dat je dit wil delen! Zal dit zeker zelf ook eens uittesten. Heb trouwens zelf ook graag dergelijke eenpansgerechten. 100g pasta quinoa of rijst met voldoende kip of vlees erbij en dan een berg groenten en kruiden erbovenop. Heerlijk! :D
Het kan ook eenvoudiger hoor.
Doordeweeks doe ik vaak simpelweg 250 gram kipfilet (of biefstukpuntjes) in de wok, een zak voorgesneden roerbakgroenten (400 gram) en eventueel nog wat groenten die ik lekker vind (champignons, knoflook, pepertje, ui/paprika) en kook ik 100 gram pasta (of rijst). Ik mik er dan kruiden doorheen, afhankelijk van waar ik zin in heb en wat bij de groentenmix past, bijvoorbeeld:
- Italiaanse twist: oregano, basilicum, tijm, rozemarijn, knoflookpoeder, piment;
- Aziatisch: bijvoorbeeld kurkuma, komijn, koriander, gember, laos, fenegriek, maar kan ook met bijvoorbeeld anijs of kaneel.
Verder meestal iets van paprika, piment, peper, knoflook, cayenne peper en/of kurkuma. Doorgaans gedroogde kruiden; ik heb twee rekken vol aan de muur hangen, keus genoeg. Die Johnny Boer-kruiden zijn ook ideaal of andere kruidenmixen (waar geen zout in zit). Vaak doe ik wat XXL Light Sauce en/of ketjap of tabasco/sambal o.i.d. erdoorheen. Zo heb je een prima snelle maaltijd met goeie macro's en veel smaak en variatie. drool:

Simpel kan soms zo lekker zijn.. drool:

Pompoen, courgette, champignons , paprika en KIP :eating:

20190217_175722.jpg

IMG_20190217_124038.jpg

4 eieren..wokgroenten ..spinazie...broccolie...boerenkool...en tomaat..."AAN TAFEL" !!
@Bert
Bereiding
-eieren mixen met een scheetje melk ...wordt ie lekker luchtig
-met de eieren een klein bodempje maken...niet alles uitgieten
-groeten erbij doen
-tomaat erbij
-laatste beetje eieremengsel uitgieten
-10-15 met gesloten deksel op klein van een grote gaspit
-daarna omkieperen en de 2 e kant afbakken 5'
-----------------------------------------------------------------------------
variant
hetzelfde mengsel met wokgroenten....tonijn..makreel in pikante tom. saus.....chilisaus
Bereiding is hetzelfde, wel een mengsel maken van de groeten en makreel en tonijn

Rustig eten!!! :D

• Like
Waarderingen: BB_
Wat versta jij onder rode saus? En onder bolognese?
De klassieke bolognese uit Bolonga, Noord-Italië, is geen tomatensaus met spaghetti maar een vleesragu met brede pastaslierten. Maar in ieder geval wordt het eigenlijk niet met spaghetti geserveerd maar met platte pasta zoals tagliatelle, pappardella of fettucini.

De bolognese zoals het hier bekend staat (dus tomatensaus met gehakt) is dus eigenlijk iets anders dan wat de Italianen eronder verstaan. Rode pastasaus en spaghetti zal je ze niet zien combineren. En snijden van je spaghetti is echt een no go in Italie.

De meesten hebben het hier over de in NL bekende bolognese (spaghetti met tomaten/gehaktsaus). Dus dacht dat je die bedoelde. Maar als je de originele Bolognese uit Bologna bedoelde. Mijn excuus dan.. :o

@Bert
Bereiding
-eieren mixen met een scheetje melk ...wordt ie lekker luchtig
-met de eieren een klein bodempje maken...niet alles uitgieten
-groeten erbij doen
-tomaat erbij
-laatste beetje eieremengsel uitgieten
-10-15 met gesloten deksel op klein van een grote gaspit
-daarna omkieperen en de 2 e kant afbakken 5'
-----------------------------------------------------------------------------
variant
hetzelfde mengsel met wokgroenten....tonijn..makreel in pikante tom. saus.....chilisaus
Bereiding is hetzelfde, wel een mengsel maken van de groeten en makreel en tonijn

Rustig eten!!! :D
Mmm, klinkt goed, lekker en simpel. Ik neem aan dat je ook nog wel wat kruiden toevoegt?

• Like
Waarderingen: BB_
Echte pasta recepten zwemmen ook totaal niet in saus... Das ook weer een typisch "verhollandst" iets.
Rode pastasaus (bolognese) bijvoorbeeld hoort bij korte pasta zoals spirelli, penne etc.. en niet bij spaghetti.
Bovendien is pasta in Italie meestal een voorgerecht.... en niet zoals hier een hoofdgerecht.
Dus ach... een recept hier is ook vaak veel ingewikkelder als een recept daar. ;)

Ook zo lekker is pasta a la norma. Korte pasta (veelal penne) met een saus van Aubergine, tomaten, basilicum, knoflook en een goede lekkere olijfolie.
Dat is dan een voorgerecht... en op Sicilie dan als hoofdgerecht daarna een goede moot gegrilde zwaardvis :D drool:

Klassieke Italiaanse recepten zijn unbeatable!
Degelijke ragu, carbonara en vele andere...

Laatst bewerkt:
Dan kom ik nu ook nog even de Italianen boos maken. Een vegetarische pasta carbonara (met saus uit een pakje jawel), en broccoli.

IMG_20190217_145202_986.jpg

Nog wat gebakken ook. De kersentaart/cake van vorige week op repeat, receptje verdubbeld (24 cm taartvorm).

2019-02-17 02.50.59 1.jpg

En wat pindakaaskoekjes om de collega's vet te mesten :D

2019-02-17 04.28.48 1.jpg

Pre bed maaltijdje:

200gr ei-eiwit
75gr spinazie
75gr champignons
1 spiegeleitje
5gr olijfolie
Klein beetje spiracha

Nog een zielig maaltijdje in de namiddag:
4 rijstwafels