AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!) (6 bezoekers)

Hoe bak jij je steak?


  • Totaal stemmers
    39

Bezoekers in dit topic

  • Ik eet ook nog steeds light sauzen en kruiden met zout, maar we gaan geen zout manipulatie doen. Wel water manipulatie.
    Wij gaan ook geen extreme dingen doen wat betreft zout / watermanipulatie. Waarom iets veranderen als het er al goed uitziet? Water wordt de laatste dag wat gereduceerd en zout wordt constant gehouden bij iedere maaltijd ipv in overvloed sauzen overal opknallen zoals nu het geval haha.
     
    Helaas...Heb t een paar dagen geprobeerd... buikpijn en kramp blijft en het lag er net zo snel weer uit :( ik zet nog een paar dagen door.. en dan zoeken naar weer wat anders..

    Aan de andere kant.. smaak was wel lekker... dus heb tijdens het eten (wegslurpen) ervan wel even kort kunnen genieten. :o

    Jammer dat dit niet goed is bevallen. Nog even proberen en dan weer wat anders proberen? Blijven proberen maatje! Moed niet opgeven! Uiteindelijk zal je toch wel eens een combinatie vinden die wél aanslaat! Ik duim mee! :thumbs:

    Laatst bewerkt: een moment geleden
     
    Zoutinname zo hoog mogelijk houden, zodat ik nog steeds een goeie pomp tijdens het trainen heb, ook niet te vergeten dat ik op elke maaltijd himalaya zout gooi. .
    Nooit bij stil gestaan dat zoutinname bijdraagt aan pomp tijdens het trainen. Enig idee tot welke hoeveelheid zout je meer pomp ervaart?
     
    Enjoy! :D Cheatday of houd je je nu nog steeds aan je 1860 kcal? :P
    Geloof me .... Dat wil je niet :p
    Laat ik aan BB_ over.

    Het andere resultaat van dit eten wil je al helemaal niet weten... Geloof niet dat mijn lijf dit wil accepteren :(
    Ik heb op een gegeven moment echt alles gepureerd. Het zag er inderdaad net zo uit als het ook je lijf uitkomt :roflol:, maar gelukkig was de smaak best prima. :P
    Sowieso een stuk beter dan babyvoeding, alleen het verpesten van de structuur heeft helaas ook invloed op de smaak. Soepen en smoothies blijven toch de beste dingen om te pureren of semi-vloeibare stamppotten e.d. met aardappelpuree en goulash-achtige dingen (vlees met jachtsaus e.d. ook wel).
    Vroeg ik me ook af.. gezien je in je prep zit... mosterd is wel een low kcal iets.. maar bevat toch al gauw een 100-150 kcal per 100 gram en vaak veel zout...

    overigens.. echte Colman's mustard kan je niet zomaar even een lepel van over je eten kiepen. Dan sta je echt in de fik :roflol:
    Wedden van wel? Ik heb nog eens gratis gegeten in ee sushi-restaurant, toen mijn maten zeiden de rekening te betalen als ik een eetlepel wasabi puur zou eten.
    Als je dit eenmaal gewend bent:
    chili_seeds_carolina_reaper.jpg

    :D
    Nou moet ik wel zeggen dat mosterd en wasabi op een andere manier pittig zijn dan hete pepers.
     
    Nooit bij stil gestaan dat zoutinname bijdraagt aan pomp tijdens het trainen. Enig idee tot welke hoeveelheid zout je meer pomp ervaart?
    Ik lees hoeveelheden van 1 t/m 3 gram wat mensen gebruiken. 3 lijkt me wel wat veel, maar met een kopje cup-a-soup zit je al zo boven de gram, om nog maar niet over een pizza te spreken (pizza PWO lijkt mij overigens niet ideaal). Ik neem wel vaak een bouillonnetje of soepje voor mijn training, of een eitje met zout of rijstwafel met vleesbeleg.
     
    Ik lees hoeveelheden van 1 t/m 3 gram wat mensen gebruiken. 3 lijkt me wel wat veel, maar met een kopje cup-a-soup zit je al zo boven de gram, om nog maar niet over een pizza te spreken (pizza PWO lijkt mij overigens niet ideaal). Ik neem wel vaak een bouillonnetje of soepje voor mijn training, of een eitje met zout of rijstwafel met vleesbeleg.
    Dat gaat dus om 1 tot 3 gram vóór de training?
     
    Dat gaat dus om 1 tot 3 gram vóór de training?
    Ik moet even een wetenschappelijke onderbouwing zoeken welke hoeveelheden worden aangeraden, die 1-3 gram was puur wat ik hier en daar hoor dus niet direct een advies of goed te beargumenteren. De vraag is ook of je het over natrium of zout (natriumchloride) hebt, volgens mij zit hier ook nog een verschil tussen (1 gram zout komt overeen met 0,4 gram natrium (in het Engels 'sodium')). M.n. in de prep wordt er veel met zoutinname 'gespeeld'.
    In sommige PWO's zit ook zout (sodium).
    Ik zie nu in 1 zakje cup-a-soup: 1,5 gram zout. :roflol:
    In een Maggi Opkikker: 1,24 gram.
    Geadviseerd wordt niet meer dan 6 gram per dag zout binnen te krijgen (je lichaam heeft overigens minder nodig), maar de mening over veel zout en zout bij sporters verschillen nog al. Veel zout zal inderdaad niet goed zijn voor je nieren, maar ik denk dat sommige mensen ook wel te spastisch doen.
     
    Probeer al een tijd text toe te voegen aan mijn afbeelding maar ik kom er niet uit.

    Kortom : 80 gram rijst (cayenne peper/kurkuma) - 20 gram kokosolie - 150 gram zalm - 200 gram pangafilet - 500 gram broccoli/bloemkool/wortels + XXL Hot samurai saus = 1117 calorieen
     
    Lekkere maaltijd, maar het ziet er weer eens echt niet uit. :roflol:
    AH Roerbakgroente Italiaans cavolo nero
    Champignons
    Paprika
    Knoflook
    Pepertje
    Aardappelpuree met oude kaas en sambal badjak extra heet drool:
    Wat Italiaanse kruiden en wat peper, komijn, koriander, knoflook, ui, paprika, citroensap (rare combi :P).
    Beetje XXL Light Sauce Pizza.
    Even voor de foto de kipschitzel met kaas-/kalkoenfiletvulling er bovenop gelegd. Deze ga ik met mosterd verorberen.

    Gewoon alles in een goeie pan roerkbakken.
    IMG_20190219_200845.jpg

    IMG_20190219_200853.jpg
    Ik zeg het op voorhand, de combi is raar, het ziet er niet uit en ik verkracht waarschijnlijk van alles, maar I don't care, I love it. :meal:
     
    Lekkere maaltijd, maar het ziet er weer eens echt niet uit. :roflol:
    AH Roerbakgroente Italiaans cavolo nero
    Champignons
    Paprika
    Knoflook
    Pepertje
    Aardappelpuree met oude kaas en sambal badjak extra heet drool:
    Wat Italiaanse kruiden en wat peper, komijn, koriander, knoflook, ui, paprika, citroensap (rare combi :P).
    Beetje XXL Light Sauce Pizza.
    Even voor de foto de kipschitzel met kaas-/kalkoenfiletvulling er bovenop gelegd. Deze ga ik met mosterd verorberen.

    Gewoon alles in een goeie pan roerkbakken.
    Ik zeg het op voorhand, de combi is raar, het ziet er niet uit en ik verkracht waarschijnlijk van alles, maar I don't care, I love it. :meal:
    Ziet er perfect uit; niks op aan te merken! En mocht iemand anders van mening verschillen, who cares?
     
    Laatst bewerkt:
    Back
    Naar boven