XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Zeker! Wat extra kruiden, pepertje en ketjap erdoor maken het helemaal af (of wat light saus, om het minder droog en smeuïger te maken). Je kunt ook prima een gezonde Indiase curry maken. Hoe kom je trouwens aan 1450 kcals? Die kalkoen en groenten zijn samen maar 400 kcal; ik weet niet hoe veel rijst je eet?
Extra groenten toegevoegd, ruim olie gebruikt tijdens het wokken en 150 gram rijst (onbekookte gewogen).

Extra groenten toegevoegd, ruim olie gebruikt tijdens het wokken en 150 gram rijst (onbekookte gewogen).
Dan nog:
200 gram kalkoenfilet = 220 kcal
150 gram rijst = 530 kcal
1 kg groente = 300 kcal (weet niet hoe veel groente je eet, ik dacht dat ik al extreem was)
20 ml olie = 180 kcal
Totaal: 1230 kcal (en dan heb ik veel groente gerekend).
Of je moet nog meer olie hebben gebruikt. Maakt trouwens ook niet uit, maar ik denk dat je erg ruim heb gerekend (of heb je sausjes toegevoegd?).

Vraagje aan de peeps die van euroma johhny boer kruiden gooien door hun maaltijden, doe je dat tijdens het wokken of erna? En voeg je dan extra water toe of..?

Vraagje aan de peeps die van euroma johhny boer kruiden gooien door hun maaltijden, doe je dat tijdens het wokken of erna? En voeg je dan extra water toe of..?
Ik mik kruiden in het algemeen tijdens het wokken door het eten. Vaak doe ik er wel iets van vocht door. Water kan, maar ketjap, tomaat, light saus o.i.d. ook. Ik houd niet van dat droge eten, dus doe vaak ook wat water erdoor, maar dat is geen must.

Dan nog:
200 gram kalkoenfilet = 220 kcal
150 gram rijst = 530 kcal
1 kg groente = 300 kcal (weet niet hoe veel groente je eet, ik dacht dat ik al extreem was)
20 ml olie = 180 kcal
Totaal: 1230 kcal (en dan heb ik veel groente gerekend).
Of je moet nog meer olie hebben gebruikt. Maakt trouwens ook niet uit, maar ik denk dat je erg ruim heb gerekend (of heb je sausjes toegevoegd?).
Drie eetlepels olie á 15ml per stuk. 1200 gram groente totaal. Maar waarom maak jij je zo druk om mijn macro's? Ik kan na jaren ervaring aardig overweg met kcals tellen. :D

• Like
Waarderingen: BB_
.

IMG_20190225_225813.jpg

150 gram kipfilet
200 gram pompoen
150 gram sperziebonen

246 kcals
39 gr eiwit
11 gr koolhydraten
4 gr vet

IMG_20190226_102034_854.jpg