MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Peiling Peiling Hoe bak jij je steak?

• Totaal stemmers
    169
Ziet er heerlijk uit!

Welke aardappel partjes gebruik je hiervoor? Ook van MM of andere?

Aardappel partjes van MM zijn helaas op hier. Heb nu deze gebruikt. Zijn echt heerlijk uit de airfryer.

15519866820012455367572527154759.jpg

Nice,wat heb je gemaakt?
Is dat kokosrasp op die onderste foto?
Nice,wat heb je gemaakt?
Is dat kokosrasp op die onderste foto?
Ja, het lijkt weinig kokosrasp, maar het meeste had ik tijdens het koken er al doorheen geroerd.

Kipdijfilet in kokosmelk, groene currypasta, rijst, tonijn in olijfolie, Thaise wokgroenten, wat extra groenten (rode ui, paprika), twee knoflookteentjes, madame jeanette (hete peper), diverse kruiden (citroengras, gember, kurkuma, chillies (of is het chilies? :P), laos, komijn, koriander, cayennepeper, knoflook- en uienpoeder), beetje ketjap en sambal badjak extra heet, limoensap, kokosrasp. Ca. 1250 kcal. Overdag laag gebleven in kcal.

Ja, het lijkt weinig kokosrasp, maar het meeste had ik tijdens het koken er al doorheen geroerd.

Kipdijfilet in kokosmelk, groene currypasta, rijst, tonijn in olijfolie, Thaise wokgroenten, wat extra groenten (rode ui, paprika), twee knoflookteentjes, madame jeanette (hete peper), diverse kruiden (citroengras, gember, kurkuma, chillies (of is het chilies? :P), laos, komijn, koriander, cayennepeper, knoflook- en uienpoeder), beetje ketjap en sambal badjak extra heet, limoensap, kokosrasp. Ca. 1250 kcal. Overdag laag gebleven in kcal.
Nice klinkt goed!

• Like
Waarderingen: BB_
Valt wel mee toch qua vet? Kheb hier 22 g volgens MyFitnessPal.

Screenshot_20190307-155750_MyFitnessPal.jpg
Die kipdrumsticks van jou zien er echt uit om te versmaden. drool:
Het valt inderdaad wel mee qua vetten; daarnaast heb je je vetten ook gewoon nodig. :)
Ik heb maandenlang alleen maar magere kipfilet, witvis en af en toe biefstuk gegeten. Nu eet ik regelmatig vetter vlees/vis (geen varken overigens); uiteindelijk heb je je vetten toch nodig en of je dit nou uit je vlees haalt, of uit noten/eieren/pindakaas/olijfolie etc. is iets minder belangrijk; daarmee zeg ik overigens niet dat je geen noten en eieren meer moet eten. (Op de verhouding verzadigd / (meervoudig) onverzadigd letten en transvetten vermijden heeft overigens wel meerwaarde.)

Nice, deze ook:
https://www.ah.nl/producten/product...se-aardappelpartjes-met-schil#voedingswaarden
Je kunt ook eenvoudigweg naturelpartjes kopen (met nog minder kcal) en hier zelf naar je eigen smaak kruiden over mikken. Kost je ook amper tijd en zo kun je eindeloos variëren. Indiaas, Thais, Provençaals, piri piri etc. Beetje XXL Light Sauce erover.

Nice, deze ook:
https://www.ah.nl/producten/product...se-aardappelpartjes-met-schil#voedingswaarden
Je kunt ook eenvoudigweg naturelpartjes kopen (met nog minder kcal) en hier zelf naar je eigen smaak kruiden over mikken. Kost je ook amper tijd en zo kun je eindeloos variëren. Indiaas, Thais, Provençaals, piri piri etc. Beetje XXL Light Sauce erover.
Die hebben ze bij lidl ook. Net wat goedkoper :o
Ook in provencaalse kriel.
De naturel in schil hebben ze ook en die bevatten bij lidl maar 60 kcal per 100 gram :eek:

Kun jij niet eens wat van je maaltijden recepten delen? Ik ben echt dol op thais / chinese keuken maar zeer onbekend met het zelf prepereren ervan. Meestal afhaal in mijn geval. Misschien een top 3 delen? Je maaltijden zien er iig heerlijk uit man!

Kun jij niet eens wat van je maaltijden recepten delen? Ik ben echt dol op thais / chinese keuken maar zeer onbekend met het zelf prepereren ervan. Meestal afhaal in mijn geval. Misschien een top 3 delen? Je maaltijden zien er iig heerlijk uit man!
Thanks. Een echt recept is niet nodig. Gewoon kip en groenten in de wok fl*kkeren. Meestal eerst de knoflook, pepertje, ui, dan kipfilet. Daarna de rest van de groenten (voorgesneden roerbakmix). Dan mik ik gewoon op gevoel kruiden erover en tot slot wat saus/kokosmelk/tomaat/ketjap geheel afhankelijk van wat ik kook. Separaat kook ik rijst of pasta en vaak doe ik dit op het einde door de wok, omdat ik dat gemakkelijk vind. Apart serveren kan ook. Ik voeg vaak nog wat water toe, omdat ik het niet zo droog wil hebben. XXL Light Sauce, wat tomatenpuree (of fijngesneden tomaten) of saus maakt het ook al smeuïger. Sommige sausjes zijn wat minder clean (die kant-en-klare woksauzen enzo), maar over het algemeen vallen de kcal wel mee. Tegenwoordig eet ik overdag gewoon minder, zodat ik genoeg kcal over heb voor mijn avondeten om wat saus, ketjap etc. toe te voegen (in geval van Italiaanse pasta is dat kaas). Daarnaast heb je tegenwoordig ook best veel sauzen met weinig kcal (en vetten) of kazen die wel meevallen.

Eigenlijk is het enige dat je moet weten welke groenten korte/langere tijd nodig hebben (bijv. ui, knoflook, pepertje eerst, daarna paprika en champignons maar kort), maar met die roerbakmixen gooi je vaak toch alles tegelijk in de pan.

Nog een toevoeging: ik houd mij niet altijd echt aan de kruiden die bij een bepaald gerecht of keuken horen. Als ik het lekker vind om er sambal badjak door te mikken of cayennepeper, koriander, gember of anijs, doe ik dat, ook al hoort dat misschien helemaal niet bij die keuken. Ik varieer gewoon met kruiden. De ene dag Italiaans, dan Thais, dan Ras-el-Hanout en dan piri piri. Ik heb gewoon twee kruidenrekken vol met potjes, maar sommige mixen zijn ook prima. Bijvoorbeeld die van Johnny Boer (neem mixen waar geen shitload aan zout doorheen zit, maar enkel echte kruiden in een goeie samenstelling; is wellicht wat duurder, maar mixen die goedkoop zijn, bevatten vaak ook goedkope kruiden (zoals megaveel zout)).

Nog een toevoeging: ik houd mij niet altijd echt aan de kruiden die bij een bepaald gerecht of keuken horen. Als ik het lekker vind om er sambal badjak door te mikken of cayennepeper, koriander, gember of anijs, doe ik dat, ook al hoort dat misschien helemaal niet bij die keuken. Ik varieer gewoon met kruiden. De ene dag Italiaans, dan Thais, dan Ras-el-Hanout en dan piri piri. Ik heb gewoon twee kruidenrekken vol met potjes, maar sommige mixen zijn ook prima. Bijvoorbeeld die van Johnny Boer (neem mixen waar geen shitload aan zout doorheen zit, maar enkel echte kruiden in een goeie samenstelling; is wellicht wat duurder, maar mixen die goedkoop zijn, bevatten vaak ook goedkope kruiden (zoals megaveel zout)).

Thx voor je uitleg! Ga het zeker uitproberen bert!

Thx voor je uitleg! Ga het zeker uitproberen bert!
Je kunt ook een woksausje of currypasta kopen en het recept dat hierop staat volgen (wel extra groenten en vlees toevoegen, want die recepten gaan niet van heel veel uit). Als je uiteindelijk ziet wat de ingrediënten zijn en welke kruiden hierin zitten, kun je dit eenvoudig zelf maken en dan nog cleaner ook. Als ik een echt recept had gehad, had ik dit wel gedeeld.

Nice, deze ook:
Die uit de koeling zijn allemaal prima ja.

Ik heb nog even zitten te dubben over de aardappeltjes discussie.... Die aardappeltjes die ik had gemaakt bevatten 140Kcal per 100 gram. Doordat ze in de airfryer gaan en ik er geen saus o.i.d bij eet is dat dus ook echt alles. Wanneer ik veel andere soorten aardappeltjes eet vind ik ze vaak niet zo lekker uit de airfryer dus gaan ze vaak in de koekenpan alwaar ze in een laagje olie krokant worden gebakken. Door die olie gaat het vetgehalte eigenlijk naar bijna dezelfde hoeveelheid als de voorgebakken aardappelpartjes en is het verschil eigenlijk niet eens zo groot. Gekookte aardappelen ben ik ook niet echt liefhebber van tenzij er lekkere jus bij zit, maar ja, ook dan gaat het vetgehalte lekker omhoog...

Ik heb trouwens ook zo'n 2.5Kg zak gehad van MM, maar die partjes vond ik echt niet lekker uit de airfryer. Ik liet ze dus vaak eerst ontdooien in een bakje, deed er dan een beetje olie bij en husselde dat met wat kruiden door elkaar alvorens het de airfryer in ging. Door het dunne laagje olie om de partjes bakken ze gewoon veel lekkerder krokant maar je krijgt dus wel wat meer vetstof binnen.

Nu is het wel zo dat ik de rest van de dag redelijk vetarm eet, meestal krijg ik overdag niet veel meer dan een slordige 40gram vet binnen, dus om aan de 60 á 70 gram per dag te komen is het voor mij niet zo heel erg als het avondeten een beetje extra bevat :p

Terug
Naar boven