marina1975
Never give up!
Super Mod
Elite Member
10 jaar lid
Voeding
10.000 likes
10.000 berichten
10 media-items
- Waardering
- 18.452
- Lengte
- 1m68
Ik vind het ook allemaal wel meevallen. Maar als mensen huiverig zijn voor wat meer kcal (vet) of het past niet in hun schema.. dan is het anders.Ik heb nog even zitten te dubben over de aardappeltjes discussie.... Die aardappeltjes die ik had gemaakt bevatten 140Kcal per 100 gram. Doordat ze in de airfryer gaan en ik er geen saus o.i.d bij eet is dat dus ook echt alles. Wanneer ik veel andere soorten aardappeltjes eet vind ik ze vaak niet zo lekker uit de airfryer dus gaan ze vaak in de koekenpan alwaar ze in een laagje olie krokant worden gebakken. Door die olie gaat het vetgehalte eigenlijk naar bijna dezelfde hoeveelheid als de voorgebakken aardappelpartjes en is het verschil eigenlijk niet eens zo groot. Gekookte aardappelen ben ik ook niet echt liefhebber van tenzij er lekkere jus bij zit, maar ja, ook dan gaat het vetgehalte lekker omhoog...
Ik heb trouwens ook zo'n 2.5Kg zak gehad van MM, maar die partjes vond ik echt niet lekker uit de airfryer. Ik liet ze dus vaak eerst ontdooien in een bakje, deed er dan een beetje olie bij en husselde dat met wat kruiden door elkaar alvorens het de airfryer in ging. Door het dunne laagje olie om de partjes bakken ze gewoon veel lekkerder krokant maar je krijgt dus wel wat meer vetstof binnen.
Nu is het wel zo dat ik de rest van de dag redelijk vetarm eet, meestal krijg ik overdag niet veel meer dan een slordige 40gram vet binnen, dus om aan de 60 á 70 gram per dag te komen is het voor mij niet zo heel erg als het avondeten een beetje extra bevat![]()
Als je een simpele zak ovenfriet haalt zit er ook iets van 125 kcal per 100 gram in.. Dus ja... valt ook allemaal wel mee vind ik dan. Eten moet ook lekker blijven dus... if it fits it fits!