MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Peiling Peiling Hoe bak jij je steak?

• Totaal stemmers
    169
Ik heb nog even zitten te dubben over de aardappeltjes discussie.... Die aardappeltjes die ik had gemaakt bevatten 140Kcal per 100 gram. Doordat ze in de airfryer gaan en ik er geen saus o.i.d bij eet is dat dus ook echt alles. Wanneer ik veel andere soorten aardappeltjes eet vind ik ze vaak niet zo lekker uit de airfryer dus gaan ze vaak in de koekenpan alwaar ze in een laagje olie krokant worden gebakken. Door die olie gaat het vetgehalte eigenlijk naar bijna dezelfde hoeveelheid als de voorgebakken aardappelpartjes en is het verschil eigenlijk niet eens zo groot. Gekookte aardappelen ben ik ook niet echt liefhebber van tenzij er lekkere jus bij zit, maar ja, ook dan gaat het vetgehalte lekker omhoog...

Ik heb trouwens ook zo'n 2.5Kg zak gehad van MM, maar die partjes vond ik echt niet lekker uit de airfryer. Ik liet ze dus vaak eerst ontdooien in een bakje, deed er dan een beetje olie bij en husselde dat met wat kruiden door elkaar alvorens het de airfryer in ging. Door het dunne laagje olie om de partjes bakken ze gewoon veel lekkerder krokant maar je krijgt dus wel wat meer vetstof binnen.

Nu is het wel zo dat ik de rest van de dag redelijk vetarm eet, meestal krijg ik overdag niet veel meer dan een slordige 40gram vet binnen, dus om aan de 60 á 70 gram per dag te komen is het voor mij niet zo heel erg als het avondeten een beetje extra bevat :p
Ik vind het ook allemaal wel meevallen. Maar als mensen huiverig zijn voor wat meer kcal (vet) of het past niet in hun schema.. dan is het anders.
Als je een simpele zak ovenfriet haalt zit er ook iets van 125 kcal per 100 gram in.. Dus ja... valt ook allemaal wel mee vind ik dan. Eten moet ook lekker blijven dus... if it fits it fits! :D :thumb:

Optie is altijd nog om PAM spray te gebruiken om te bakken. Aardappels poffen in de oven is ook lekker. Eventueel met zure room (of als alternatief (Griekse) yoghurt of kwark) of een of andere vulling.

80gr oats
1 banaan
50gr bosbessen uit de vriezer
100ml melk + rest water
beetje kaneel en cacaopoeder
20190308_092026.jpg

IMG_20190308_181725.jpg

Pangasius filet...salade: Tonijn..2 eieren..tomaat..1/2 avocado..roerei...en n sneetje pindakaas voor de baas

200 gram rijstmix van MM, 200 gram kant en klare kipblokjes van MM, 400 gram roerbakgroenten. Begonnen met een scheutje olie in de wok, theelepel sambal, paprika poeder en nog wat kruiden aanfruiten en toen de wokgroenten bakken. De kipblokjes had ik al in water voorverwarmd dus die konden er zo bij toen de groenten voldoende waren gebakken. En als laatste de rijstmix er door. Ff alles verwarmen en op het laatst op de hoogste stand even flink aanbakken zodat je die lekkere goreng smaak krijgt....

Ik heb er van genoten. Is ongeveer 1/3 over gebleven dus daar ga ik morgen weer wat mee maken, beetje aankleden en je maakt er zo weer een mooi

IMG_20190308_171718.jpg

Moet m'n kookplaat ook schoonmaken zie ik:p

Er werd laatst om een recept gevraagd. Dit heb ik niet echt, maar hierbij de ingrediënten. De tweede foto omdat ik nog wat vergeten was. :P Ik heb vandaag te weinig vetten op, dus dat geklutste ei erdoorheen is niet mijn 'standaard', maar wel lekker. Een gebakken of gekookt eitje erbij kan natuurlijk ook. Die currypasta van de Lidl op de tweede foto heb ik afgelopen week pas ontdekt en gebruikte ik voorheen nooit. 50 gram van die currypasta is maar zo'n 50 kcal, dus prima :D. 20 ml ketjap is ook zo'n 50 kcal, dus dat zijn zeg maar de 'extra's' naast pasta/vlees/groenten/kruiden. In dit geval gebruik ik ook nog olijfolie; PAM-Spray kan ook indien je deze kcal wil vermijden (zolang je je vetten maar wel binnenkrijgt).
IMG_20190308_191333.jpg
IMG_20190308_203838.jpg
IMG_20190308_205929.jpg

Bord 1 van de 2:
IMG_20190308_210633.jpg

Er werd laatst om een recept gevraagd. Dit heb ik niet echt, maar hierbij de ingrediënten. De tweede foto omdat ik nog wat vergeten was. :P Ik heb vandaag te weinig vetten op, dus dat geklutste ei erdoorheen is niet mijn 'standaard', maar wel lekker. Een gebakken of gekookt eitje erbij kan natuurlijk ook. Die currypasta van de Lidl op de tweede foto heb ik afgelopen week pas ontdekt en gebruikte ik voorheen nooit. 50 gram van die currypasta is maar zo'n 50 kcal, dus prima :D. 20 ml ketjap is ook zo'n 50 kcal, dus dat zijn zeg maar de 'extra's' naast pasta/vlees/groenten/kruiden. In dit geval gebruik ik ook nog olijfolie;
Die hebben ze in 3 smaken. Rood, geel en groen. :D zijn idd goed!!

• Like
Waarderingen: BB_
Veggie overkill. Traybake van 900 gram spruitjes, 1500 gram hokkaido pompoen, 150 gram kipfilet (gepocheerd) en 100 gram 100% pindakaas met grote stukjes (610 kcal). En een beetje sweet chili saus. :)

20190308_214211.jpg

Veggie overkill. Traybake van 900 gram spruitjes, 1500 gram hokkaido pompoen, 150 gram kipfilet (gepocheerd) en 100 gram 100% pindakaas met grote stukjes (610 kcal). En een beetje sweet chili saus. :)

20190308_214211.jpg
Voor hoeveel mensen/meals is dit :o

Terug
Naar boven