Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Dinner!
IMG_20190329_205606.jpg

Lekker bert!! Wat zien we hier precies en hoe lang doe je hiermee? Neem aan dat je hier het hele weekend van eet? Xd
Indische rijsttafel afgehaald. Is inderdaad wel voor 2 dagen. Overigens had ik voor deze meal vandaag nog 2500 kcal te gaan en een cheat verdiend; afgelopen weken clean gegeten en gisteren heb ik wegens drukte enz. beneden onderhoud gebleven. Overigens moet ik mijn kcal ophogen, want ik kom nog niet aan, dus kon wel wat hebben nu. :D

Smakelijk!

Bert, hoe vaak eet jij een cheatmeal?
Gemiddeld maximaal 1 x per maand ofzo. Afgelopen jaren nog minder; voorheen eigenlijk bijna nooit behalve als ik 1 week per jaar op vakantie was. Overigens noem ik het nu wel cheatmeal, maar ik compenseer het de rest van de dag ruimschoots, waardoor ik aan het eind v/d dag meestal nog lager zit dan wanneer ik alles netjes track en clean eet. Dit jaar was de DBB-meet 3 weken geleden de eerste echte cheatmeal die ik dit jaar heb op. Ik heb er echt moeite mee niet stiekem in mijn hoofd toch de kcal te schatten en ben gauw bang aan te komen. Laatste tijd kan ik het ietsjes beter loslaten, m.n. omdat ik op de weegschaal toch zie dat af en toe een cheat geen impact heeft op mijn BW.

Gemiddeld maximaal 1 x per maand ofzo. Afgelopen jaren nog minder; voorheen eigenlijk bijna nooit behalve als ik 1 week per jaar op vakantie was. Overigens noem ik het nu wel cheatmeal, maar ik compenseer het de rest van de dag ruimschoots, waardoor ik aan het eind v/d dag meestal nog lager zit dan wanneer ik alles netjes track en clean eet. Dit jaar was de DBB-meet 3 weken geleden de eerste echte cheatmeal die ik dit jaar heb op. Ik heb er echt moeite mee niet stiekem in mijn hoofd toch de kcal te schatten en ben gauw bang aan te komen. Laatste tijd kan ik het ietsjes beter loslaten, m.n. omdat ik op de weegschaal toch zie dat af en toe een cheat geen impact heeft op mijn BW.

Dat uitsparen is zeer herkenbaar.:)

Best wel aardig wat karakter zo lijkt me.

Een buitensporige cheatmeal kan inderdaad een paar dagen inspanning teniet doen.
Maar jou zal dit niet gauw overkomen.
Leuk te lezen, dat de schrik wat verminderd is.

Wat een mentale impact deze sport toch heeft.

Dat uitsparen is zeer herkenbaar.:)

Best wel aardig wat karakter zo lijkt me.

Een buitensporige cheatmeal kan inderdaad een paar dagen inspanning teniet doen.
Maar jou zal dit niet gauw overkomen.
Leuk te lezen, dat de schrik wat verminderd is.

Wat een mentale impact deze sport toch heeft.
Haha, ja. De dingen die ik hier post lijken misschien vaak op een cheatmeal, maar als ik zelf kook (nu dus niet) bevat het meestal 800 gran groente en hooguit wat 20+-kaas of XXL light saus. Gebak, patat, snacks en chips heb ik denk ik al 5 jaar niet meer op; vind ik ook zonde van de kcals. Nu had ik bijv. de Babi Pangang laten vervangen door tjap tjoy. :P

Haha, ja. De dingen die ik hier post lijken misschien vaak op een cheatmeal, maar als ik zelf kook (nu dus niet) bevat het meestal 800 gran groente en hooguit wat 20+-kaas of XXL light saus. Gebak, patat, snacks en chips heb ik denk ik al 5 jaar niet meer op; vind ik ook zonde van de kcals. Nu had ik bijv. de Babi Pangang laten vervangen door tjap tjoy. :P

Heerlijk man, kon je die zooi maar afhalen inclusief een voedingswaarde lijst erbij xD, in amerika staat overal de voedingswaarde vermeld. Ben benieuwd of dit in NL ooit gaat gebeuren...

Haha, ja. De dingen die ik hier post lijken misschien vaak op een cheatmeal, maar als ik zelf kook (nu dus niet) bevat het meestal 800 gram groente en hooguit wat 20+-kaas of XXL light saus. Gebak, patat, snacks en chips heb ik denk ik al 5 jaar niet meer op; vind ik ook zonde van de kcals. Nu had ik bijv. de Babi Pangang laten vervangen door tjap tjoy. :P

Laat dat nu net een grote hulp tot uithouding van een dieet zijn.
Diversiteit op je bord.
En als het er lekker uit kan zien een surplus.
Maar vooral de smaak moet goed zijn!
M.i. Lijken je maaltijden lekker en gezond.

5 jaar:eek: WoW.

Stoofschoteltje met:
300 gram kipfilet
130 gram volkoren spelt
800 gram groenten
175 ml tajinesaus abrikoos-amandel
15 gram amandelen
Diverse kruiden (kurkuma, koriander, kaneel, komijn, gember, citroengras, knoflookpoeder, cayennepeper, fenegriek, peper etc.)
Harissa
Citroenrasp
Beetje water en tomaten toegevoegd omdat het anders wat droog was.
Voor het serveren nog wat kokosrasp eroverheen gedaan. In totaal 1400 kcal (incl. olijfolie om in te bakken, weet niet of ik het op krijg, maar moet vandaag nog > 2000 kcal naar binnen werken om aan mijn onderhoud te komen :P).
IMG_20190330_213957.jpg

IMG_20190330_215545.jpg

Terug
Naar boven