MuscleMeat

Powerblades trainingslog

Oei, oei, 90 kg seated military, sterk blade! Gaat zo door:thumb:

• Topic Starter Topic Starter
BenchEzel zei:
En wat heb je gehaald met shirt 160kg? of meer?

Lees verder en huiver :eek: :

Bench:
Opwarmen met:
10x60
8x110
4x130

Eerst een Inzer rage maat 52 aangedaan, deze zit iets te ruim, maar ff voor het gevoel een paar singles met 140 en 1x160.
Kon gemakkelijk beneden komen, maar had al 5-10cm boven de borst helemaal niets meer aan dit shirt.

Toen kwam iemand die nog een Titan fury maat 50 in de auto had liggen, die hijzelf maar een keer had gebruikt.
Dit shirt gaf veel meer spanning.

Bij de eerste rep duwde ik niet genoeg richting buik en nam de stang met 160kg een ferme duik in de richting van mijn gebit :D
Ik ben mijn spotters zeer dankbaar voor de redding ;)
Ik kreeg van een dame in ons team het advies mijn kin richting borst te trekken en de richting waarin ik zo keek uit te drukken.
En dat werkte, de groove te pakken en na 3 pogingen waarbij ik steeds dieper liet zakken drukte ik een nette beurt met 160kg.
Toen 170 kg erop.
Ik laat hem zakken, geef een ferme zwiep (ging best nog easy omhoog) en toen liet mijn rechter been het afweten.
De spanning ineens weg, mijn linkervoet schiet omhoog in een poging de balans te bewaren, maar ik duik zo bijna aan de rechterkant naast de bank.
Wederom thnx, spotters.

Maar ik heb de groove van het shirt gevoeld, kwam goed tot op de borst en als ik de arch met shirt ook onder de knie krijg dan zit het wel goed.
Dan geloof ik in een wedstrijdbeurt van 180kg.

Ik kan het shirt overnemen van die ander, het is nog nagenoeg nieuw, dus omdat me het ook wel bevalt (zit goed en geeft veel spanning) doe ik dat wss ook.

Daarna nog wat triceps:
Skullcrushers:
3x8x50

DB side raises:
3x8x18

En 90 crunches voor buik gedaan.

Hoow altijd leuk om te horen, dus dat shirted benchen bevalt wel goed,, heb jij geluk met je spotters zeg!! het zou je maar gebeuren, dat der eentje niet goed oplet. veel plezier en succes met je toekomstige Titan Fury :D

leuk om te lezen van dat shirt. Kan je em alleen aantrekken dat ding, of is dat niet mogelijk?

Bij gebruik van een shirt moet je dus feitelijk de stang richting de buik duwen?

Leuke bench zo, maar ik vind met shirt toch maar wat vals spelen. Puur natuur blijft het beste. :rolleyes:

Binnenkort willen we hier 200 zien staan ;)

gave trainingen kerel, je gaat idd goed vooruit!

proficiat met je PR's van afgelopen tijden, en veel suc6 met shirt-bench!

;)

Je moet idd dan richting buik duwen, het shirt dirigeert eigenlijk je baan, het shirt zelf wil het gewicht richting je gezicht trekken, en als je zelf richting je buik duwt is de resultante van de 2 krachten dat het gewicht recht omhoog gaat.
Valsspelen is het idd wel, want die 170 kwamen eigenlijk nog zo gemakkelijk van mijn borst af, die had ik gewoon moeten hebben als mijn arch goed was geweest.
Ik zal daarom evenveel waarde blijven hechten aan RAW pr's welke ik in de gym druk.

Om het shirt aan te krijgen heb je hulp van 1 of 2 man nodig, dat is echt een geworstel.
Je kunt zelf niet meer met je handen goed bij je lichaam komen als je het aanhebt.
Probleem is ook als het shirt, en vooral de mouwen, niet precies goed zitten met de naden op de juiste plek dan verwond je jezelf er echt mee, het gaat dan zeer onaangenaam insnijden.
Zelfs als het goed zit is het normaal dat je wat blauwe striemen en schaafplekken oploopt, dat is iets tegen te gaan met talkpoeder in en rond je oksels.

Ati, Punani, 18fitie, chunky en klusmier, je moet wat karampunten onder andere.............

Powerblade zei:
Je moet idd dan richting buik duwen, het shirt dirigeert eigenlijk je baan, het shirt zelf wil het gewicht richting je gezicht trekken, en als je zelf richting je buik duwt is de resultante van de 2 krachten dat het gewicht recht omhoog gaat.
Valsspelen is het idd wel, want die 170 kwamen eigenlijk nog zo gemakkelijk van mijn borst af, die had ik gewoon moeten hebben als mijn arch goed was geweest.
Ik zal daarom evenveel waarde blijven hechten aan RAW pr's welke ik in de gym druk.

Om het shirt aan te krijgen heb je hulp van 1 of 2 man nodig, dat is echt een geworstel.
Je kunt zelf niet meer met je handen goed bij je lichaam komen als je het aanhebt.
Probleem is ook als het shirt, en vooral de mouwen, niet precies goed zitten met de naden op de juiste plek dan verwond je jezelf er echt mee, het gaat dan zeer onaangenaam insnijden.
Zelfs als het goed zit is het normaal dat je wat blauwe striemen en schaafplekken oploopt, dat is iets tegen te gaan met talkpoeder in en rond je oksels.

Ati, Punani, 18fitie, chunky en klusmier, je moet wat karampunten onder andere.............

same here bro....

thnx

Powerblade zei:

:P en hem niet verkeerd om doen he:evilred:

Maar dat was de schuld van Ton.
Ik had wel bijna mijn schouders uit de kom liggen omdat hij door bleef rukken totdat dat ding over mijn hoofd zat, Walther had me vanachter beet, ja en dan heb je niet veel meer te willen :D

Erg gaaf om te lezen over dat shirt-benchen! Leuke ervaring!

Veel suc6 ermee en miss dat we binnenkort die 200 kg van jouw hier zien! ;)

200!? Powerblade gaat voor de 250 zou ik zeggen! Doelen moeten wel een beetje ambitieus blijven he :D

Gaat lekker zo te zien :thumbs:.
Heb je trouwens ook al boards e.d.?

Powerblade gaat Monsterstrength inhalen! :banana:

Not a chance ... gisteren paar beurten gedaan tot 230 die ik net niet kon touchen :D

Wat is je raw max nu MS, of train je helemaal nooit meer raw.

Mooie ervaringen Powerblade! leuk dat je het deelt met ons :) (inc. de 'tegenslagen')

Terug
Naar boven