XXL Nutrition

PrinceVegetta's random though of the day regarding strength sports

maar bij jou is de mp niet zo echt belangrijk, gezien dat je veel meer jerked toch? je ziet ook vaak oly lifters die nooit nadruk leggen op banken maar super veel kunnen banken, bijv koklayev met 230 bank, dus is er een relatie tussen een jerk en een bank?

Oly lifters doen bijna nooit Bench Press dus er onstaat een vrij grote verschil tussen de Jerk/Bench. (er is een filmpje waarvan Chigishev een 220 Bench doet bij een C&J van 245 (wel op competitie) ongeveer)

Wat betreft MP, ze zijn enigsinds belangrijk voor oly lifters maar dat moet wel met speed en geen strongman grinder MP zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=X8BRaqxAmOM

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben smal (triceps) altijd sterker geweest op de bank dan met een brede greep. Met pinky's op de ringen was ik op mijn sterkst, toen mijn mp nog beduidend lager was.

Sinds ik mijn schouderkracht aanzienlijk heb verbeterd is mijn wijde greep op de bank, wijsvinger op de ringen net zo sterk geworden als mijn overige grepen.

Mijn conclusie: MP zorgt voor een overdracht naar bankdrukken bij een brede greep, bij een medium grip heb je er meer aan om je triceps te versterken.

PS: Als ik MP train doe ik dit wel met een brede greep en elbows redelijk out, ik probeer dus bij mp mijn triceps zo veel mogelijk te vermijden.

Zo, als ik dit nu ook nog in een grafiek verwerk lijk ik nog slim ook !

goed uitgelegd, i see your point,

wat is breed op mp voor jou? ik deed vroeger half duim vam glad, en nu vol duim van glad, en mn mp is beter geworden, waar zou dat aan liggen, extra tricep recruitment, beter mechanica qua schouder usage? zie je ook een verschil als je pp beter wordt? wordt je bench dan ook beter?

Oly lifters doen bijna nooit Bench Press dus er onstaat een vrij grote verschil tussen de Jerk/Bench. (er is een filmpje waarvan Chigishev een 220 Bench doet bij een C&J van 245 (wel op competitie) ongeveer)

Wat betreft MP, ze zijn enigsinds belangrijk voor oly lifters maar dat moet wel met speed en geen strongman grinder MP zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=X8BRaqxAmOM

Ik ken echt geen oly lifter die een zwakke bench heeft, al traint ie die nooit, denk dat het te maken heeft met explosive power and tricep/lockout kracht.

true that, maar even so, the sterke tricep van een sterke bencher moet wel zorgen voor een grote mp of niet?

Als we kijken naar een wijde bench dan is dat grotendeels borstkracht maar het doet ook wat met je triceps inderdaad, maar denk dat de verschil vrij huge zal blijven. (zeker in de zwaardere klasses waar er monster benches zijn en de menselijke kracht gewoon niet verder kan gaan tot een bepaalde punt wat betreft je schouders)

Als we kijken naar een wijde bench dan is dat grotendeels borstkracht maar het doet ook wat met je triceps inderdaad, maar denk dat de verschil vrij huge zal blijven. (zeker in de zwaardere klasses waar er monster benches zijn en de menselijke kracht gewoon niet verder kan gaan tot een bepaalde punt wat betreft je schouders)

maar goed, bench monsters zijn in het algemeen shirted benchers, maar als je kijkt naar hoonstra of poundstone, die hebben echt sicke mp's en bench, maar beide benchen niet echt zo breed

Dus het zou in principe niet slim zijn om echt breed te banken tenzij je aan pwoerlifting doet? smaller is beter overal strength development? maar neit CGBP, maar gwn pinky op ring normale stang

goed uitgelegd, i see your point,

wat is breed op mp voor jou? ik deed vroeger half duim vam glad, en nu vol duim van glad, en mn mp is beter geworden, waar zou dat aan liggen, extra tricep recruitment, beter mechanica qua schouder usage? zie je ook een verschil als je pp beter wordt? wordt je bench dan ook beter?

Ik doe MP ook met wijsvingers op de ringen dus behoorlijk breed. Jij hanteert op jouw manier een vrij smalle/medium grip waardoor je mp voornamelijk vooruit gaat door versterking van je triceps, Hierdoor zal je close grip bench worden verbeterd door jouw MP.

Ik heb geen idee wat PP doet, ik neem aan een sterke lockout maar ik kan niet PP doen want de jerk krijg ik niet afgeleerd xD

Ik doe MP ook met wijsvingers op de ringen dus behoorlijk breed. Jij hanteert op jouw manier een vrij smalle/medium grip waardoor je mp voornamelijk vooruit gaat door versterking van je triceps, Hierdoor zal je close grip bench worden verbeterd door jouw MP.

Ik heb geen idee wat PP doet, ik neem aan een sterke lockout maar ik kan niet PP doen want de jerk krijg ik niet afgeleerd xD

dat is echt een mega breede MP haha, ik voel juist te tegen over gestelde, mn schouder kracht is nu groter,maar tricep niet echt, gezien dat mn mp sterk is gegroeid en mn bench not so much. maar mn close grip is net zo sterk als pinky op ringen bench, mss lack ik gwn pec strength( its true)

maar goed, bench monsters zijn in het algemeen shirted benchers, maar als je kijkt naar hoonstra of poundstone, die hebben echt sicke mp's en bench, maar beide benchen niet echt zo breed

Dus het zou in principe niet slim zijn om echt breed te banken tenzij je aan pwoerlifting doet? smaller is beter overal strength development? maar neit CGBP, maar gwn pinky op ring normale stang

Nee smaller doen ze omdat schouders/triceps belangrijker zijn en om de grootste risico bij het Benchen (pectear) zoveel mogelijk te vermijden. Op zich ook logisch want wat heb je aan epic pecs als strongman?

Edit: Hoornstra heeft volgens mij een sicke CGBP en doet daarom denk ik ook een niet al te brede BP, net zoals wat ik heb -> weak pecs in vergelijking met schouders/triceps.

Laatst bewerkt:
Ik hanteer idd een brede greep, maar ik ben van mening dat MP een schouder oefening moet blijven en geen triceps oefening. Dat wil overigens niet zeggen dat het andere niet goed is, maar mijn triceps krijgen al genoeg te verduren.

haha mp wijsvinger op de ringen, dat is echt insane breed
ik pak hem 1 vinger van het gladde af (een vinger in de dikte)

Ik hanteer idd een brede greep, maar ik ben van mening dat MP een schouder oefening moet blijven en geen triceps oefening. Dat wil overigens niet zeggen dat het andere niet goed is, maar mijn triceps krijgen al genoeg te verduren.

Dan doe je BB ROM en is het alleen schouderwerk. :D

Max ik denk dat het verschil goed is te zien tussen jou en Jeff Qua breedte op mp...

Ik weet niet of jeff dan smaller sterker is dan breed... ik geloof dat jeff vooral smal benchd en smal pressed toch..?

Ik heb de voorkeur op medium grip niet te smal en niet te breed..

Pak ik goed me triceps en me schouders.. :cool:

Dan doe je BB ROM en is het alleen schouderwerk. :D
Exactly, en dat is ook wat ik wil.

Max ik denk dat het verschil goed is te zien tussen jou en Jeff Qua breedte op mp...

Ik weet niet of jeff dan smaller sterker is dan breed... ik geloof dat jeff vooral smal benchd en smal pressed toch..?

Ik heb de voorkeur op medium grip niet te smal en niet te breed..

Pak ik goed me triceps en me schouders.. :cool:

Jeff is smaller zeker sterker dan breed, hij doet namelijk niks breed, Dat zijn MP zo sterk is zie je terug aan de groei op zijn smalle bank.

-> weak pecs in vergelijking met schouders/triceps.

Zou je daarom niet juist een brede grip moeten hanteren? Zwakke spiergroepen moeten imo juist bij worden getrokken en dus niet je sterkere groepen nog sterker maken.

Hierdoor verminder je ook de kans op blessures.

Nee smaller doen ze omdat schouders/triceps belangrijker zijn en om de grootste risico bij het Benchen (pectear) zoveel mogelijk te vermijden. Op zich ook logisch want wat heb je aan epic pecs als strongman?

Edit: Hoornstra heeft volgens mij een sicke CGBP en doet daarom denk ik ook een niet al te brede BP, net zoals wat ik heb -> weak pecs in vergelijking met schouders/triceps.

Opzich hoeven ze niet epic te zijn het is alleen makkelijk om de log op te leggen, vooral ifsa logs zoals we op de sterkste junior hadden

Zou je daarom niet juist een brede grip moeten hanteren? Zwakke spiergroepen moeten imo juist bij worden getrokken en dus niet je sterkere groepen nog sterker maken.

Hierdoor verminder je ook de kans op blessures.

Het wordt dan ook wel gedaan, daar niet van. Alleen is het meestal de CGBP waar de meeste strongman voor gaan omdat dat juist minder blessuregevoelig is en wel massa/kracht bouwt.

Opzich hoeven ze niet epic te zijn het is alleen makkelijk om de log op te leggen, vooral ifsa logs zoals we op de sterkste junior hadden

Zie hierboven.

Nee, niet per se. Sowieso als je als RAW lifter wijder pakt verminder je je ROM en betrek je meer spieren bij je lift. Ikzelf pak zeer smal en voel daardoor nooit echt veel spanning in me pecs en vandaar dat ze voor geen meter groeien. :p (zodra ik zeer wijd pak voelt het zwaar klote omdat ik dus weinig kracht heb in me pecs om de barbell omhoog te drukken, me sticky point is niet voor niks de borst gedeelte)

Terug
Naar boven