XXL Nutrition

Problemen met groei van de benen

Ik heb de eerste 4 jaar eigenlijk alleen maar squats, leg ext en leg curl gedaan. Alles 4x10 en daar gingen ze goed op.
Later alleen nog 5 a 8 rep squats en veel hamstring oefeningen op 10 reps.
Momenteel al heel lang niet echt meer hoger dan 1 a 3 reps op squats gemaakt.

Hulde! Gebaseerd op eigen ervaring zou ik tzelfde zeggen. Onlangs weer eens geprobeerd, maar is echt funest voor je knieen. Bij mij komen ze er niet meer in.
Rare onnatuurlijke beweging ook.

Ik vind leg extensions met dumbbells anders toppie.

• Topic Starter Topic Starter
ik doe momenteel 2x pw me benen trainen en ook al heb ik de laatse 2 weken niet 1 x meer fatsoenlijk kunnen traplopen etc. begin ik nu wel te merken dat er meer vorm in komt

het diepere squaten is nog wat moeilijk met meer gewicht maar voel wel dat het werkt....

Ik train 1x PW m'n benen, doe normale beennafstand squatten, doe breed en small op de legpress, leg extensions. Af en toe iets anders erbij als k nog energie heb. Moet ze minder intensief pakken. Ze lopen heel ver voor op mn bovenlichaam.

Voor hams pak ik leg curl liggend en zittend en als afsluiter stiff deadlifting met licht gewicht.

Voor kuiten pak ik de legpress, k pak ze small en dan iets wat breder.

Allemaal 3-4 sets. Met 8-15 herhalingen.

voor iedereen is dat toch verschillend.bij een groeit onderlichaam harder dan het boven lichaam.:D

voor iedereen is dat toch verschillend.bij een groeit onderlichaam harder dan het boven lichaam.:D

True, de eigenaar van m'n gym zegt dat k wedstrijden moet gaan doe met m'n poten. Miss volgend jaar of het jaar erop de flexcup. Eerst m'n UB goed laten groeien.

Miss is dit wat, mijn schema is als volgt

Eerst goed rekken strekken

-lunges 5 sets constant met hetzelfde gewicht (bijv. 22 kg in elke hand) 6-8reps
-Squats 5 sets van 6 reps alleen eerste set op 75% de andere vier doe ik max gewicht en zo'n 6 reps
-leg extensions 5 sets van 6-8 reps ook weer maximale en zelfde gewicht
-leg curls 5 sets van 6-8 reps maximale gewicht en hetzelfde constante gewicht
-staand of zittend kuitheffen 8 sets van zo'n 15-20 reps

Ikzelf vind het fijn om vrijwel gelijk (tweede set) maximaal aan de gang te gaan met m'n gewichten omdat ik het zonde vind om maar op te blijven bouwen naar 1 uiteindelijke maximale laatste set.

Ik doe als massa oefening alleen squat omdat legpress naar mijn idee overrated (je kan mijns inziens nooit een diepe hoek maken met deze oefening) is en ik bij dit schema helemaal los kan in zo'n 45 minuten.

Succes!!

je bent ook 1,95, dan lijkt het al sneller dat je weinig massa heb op je benen
Maar vooral de grote compounds doen en benen 2x per week pakken, voor de rest goed eten

Lunges werkt nog altijd het best vind ik om massa in de benen te krijgen.
Je kan ook proberen van reeksen van bijvoorbeeld 5x5 kikkersprongen voluit te doen,
dit helpt ook heel erg.
Maar lunges(met ongeveer de helft of wat meer dan helft van squat gewicht) werkt toch nog altijd het beste voor mij, lekker afzien :)

zoals al veel gezegd hier, is puur persoonlijk en je moet zelf wat experimenteren denk ik. Velen zeggen tegen mij dat ik weinig doe voor benen, maar ze groeien echt als kool terwijl de rest achterblijft :')

Barbell Squat 4x8
Lying leg curl 4x8
Leg press 3x12
Seated calf extension & standing calf raise machine superset 3x12

En dan is het gedaan, dan ben ik leeg :p

Afwisselen in rep range, ene keer (12-25) en andere workout (8-12) . Bijvoorbeeld.
Squat Squat Squat.

Terug
Naar boven