XXL Nutrition

Problemen met groei van de benen

Day1- Legs:

Quads

Leg Extensions 3x12, 12, 10

Squats 5x10,8, 6, 4, 20

Leg press 5x10, 8, 6, 4, 20

Hams

Lunges on smith machine 3x10, 10, 10

Seated leg curls 6 x 20, 18, 15, 12, 10, 8

Stiff Leg Deadlift 4 x 6, 6, 6, 6

Day 3- Legs:

Quads

Front Squats 3x10,10,10,

Leg press 3x20, 20, 20,

Smith machine Squats 3x10, 10, 10

Hams

Sitted leg curls 4x12,12,12,12

Superset with

Sitted leg extensions 4x12,12,12,12

Triset Quads

Leg Extension 5x 12, 12, 12, 12, 12

Leg Press 5x15, 15, 15, 15, 15

Standing lunges with dumbbell’s 5 x 10,10,10,10,10

Superset Hams

Sitted Leg Curl 4 x 12

Stiff Leg DeadLift 4 x 10

Aub.

Day1- Legs:

Quads

Leg Extensions 3x12, 12, 10

Squats 5x10,8, 6, 4, 20

Leg press 5x10, 8, 6, 4, 20

Hams

Lunges on smith machine 3x10, 10, 10

Seated leg curls 6 x 20, 18, 15, 12, 10, 8

Stiff Leg Deadlift 4 x 6, 6, 6, 6

Day 3- Legs:

Quads

Front Squats 3x10,10,10,

Leg press 3x20, 20, 20,

Smith machine Squats 3x10, 10, 10

Hams

Sitted leg curls 4x12,12,12,12

Superset with

Sitted leg extensions 4x12,12,12,12

Triset Quads

Leg Extension 5x 12, 12, 12, 12, 12

Leg Press 5x15, 15, 15, 15, 15

Standing lunges with dumbbell’s 5 x 10,10,10,10,10

Superset Hams

Sitted Leg Curl 4 x 12

Stiff Leg DeadLift 4 x 10

Aub.

Da's teveel. Ik vraag mij trouwens af waarom leg extensions gedaan wordt. Niets dat beter is om je knieën kapot te maken.

leg extensions zijn juist super voor je knieen....

Dat je om de 2 uur eet wil niet gelijk zeggen dat je "genoeg" binnen krijgt.
Wat je kunt doen is een fatsoenlijk schema maken en vergelijk dan maar eens of je met jouw huidige eetpatroon genoeg binnenkrijgt. Ik zou in ieder geval willen weten of ik in de buurt van mijn behoeft zou komen!

Je benen zijn een grote spiergroep. Zware oefeningen, zoals squatten, met een zwaar gewicht en lage rep range zijn vaak de sleutel tot het laten groeien van de benen. Met voldoende rust en eten, dat wel.

veel varieeren met rep range dropsets squaten/leg press diep uitstappen met lunges.

Ik merk dat mijn benen daar goed op groeien, kan je eens pics van je benen plaatsen?

veel varieeren met rep range dropsets squaten/leg press diep uitstappen met lunges.

Ik merk dat mijn benen daar goed op groeien, kan je eens pics van je benen plaatsen?

dropsets squaten? dat heb ik 1x gedaan enorm lang geleden volgens mij breng ik nog liever een olympische halter bij me anus overdwars naar binnen.

ik heb al moeite met een normale stang denk. misschien dat meso het voor elkaar krijgt met wen smithmachine.

Beste Oso,

Ik begrijp dat ik voor allen een inspiratie ben, mijn immense doorzettingsvermogen, discipline, bereidheid de medemens te helpen enzovoorts.

Doch wenselijk me niet bij elk topic te betrekken omdat je me gewoon graag spreekt in zoveel mogelijk topics tegelijk.

stront !

en smithmachine .....easy

beste oso,

ik begrijp dat ik voor allen een inspiratie ben, mijn immense doorzettingsvermogen, discipline, bereidheid de medemens te helpen enzovoorts.

Doch wenselijk me niet bij elk topic te betrekken omdat je me gewoon graag spreekt in zoveel mogelijk topics tegelijk.

stront !

en smithmachine .....easy

+1

leg extensions zijn juist super voor je knieen....
Dat denken de meesten maar dat is nog niet lang geleden door één van de beste orthopedisten van de Leuvense universiteit weerlegt geweest. Hij vond dat dit zelfs moest verboden worden in fitnesszalen omdat dit op lange termijn knieën verwoest die hij dan als patient kreeg.

Dat denken de meesten maar dat is nog niet lang geleden door één van de beste orthopedisten van de Leuvense universiteit weerlegt geweest. Hij vond dat dit zelfs moest verboden worden in fitnesszalen omdat dit op lange termijn knieën verwoest die hij dan als patient kreeg.
geldt dit voor gooi en smijtwerk? of ook voor gecontroleerde bewegingen?

In elke reprange? Ik vind het zelf wel een fijne oefening om 15+ reps mee te maken.
Ik heb hem de eerste 4 jaar dat ik trainde elke week geloof ik gedaan.

Ik ben van nature echt gebouwd als een wandelende Tak voordat ik de sportschool in liep was ik 195cm en een hele 69 echte kilo's schoon aan de haak

dat is inmiddels al goed veranderd weeg nu 85 kg en mijn bovenlichaam zie ik duidelijke progressie alleen in de benen niet...
ik ben wel sterker geworden maar zie geen echte vooruitgang in massa op de benen

nu is mijn vraag op welke manier kan ik het beste me benen trainen om snel massa te pakken

miss iemand tips voor een benen schema ofzo...

zorg je wel dat je gewichten omhoog gaan? of doe je nu bijvoorbeeld nog steeds hetzelfde gewicht als 2 maanden geleden? daar kan het ook fout gaan.

Hulde! Gebaseerd op eigen ervaring zou ik tzelfde zeggen. Onlangs weer eens geprobeerd, maar is echt funest voor je knieen. Bij mij komen ze er niet meer in.
Rare onnatuurlijke beweging ook.

Hulde! Gebaseerd op eigen ervaring zou ik tzelfde zeggen. Onlangs weer eens geprobeerd, maar is echt funest voor je knieen. Bij mij komen ze er niet meer in.
Rare onnatuurlijke beweging ook.

heel geforceerd inderdaad, volgens mij kan je beter one legged doen als je ze echt graag wil doen. alleen duurt een set dan wel 2x zo lang en daar zou ik persoonlijk geen zin in hebben. dus dan maar gewoon schrappen.

Terug
Naar boven