MuscleMeat

Problemen met optrekken

:roflol: ik outchin wsl iedereen in dit topic :roflol:

Dat komt puur omdat je je curl-PR in je sig hebt staan ;)

Ik deadlift meer dan jij, wil toch ook niet zeggen dat jij geen goed deadliftadvies zou kunnen geven? Kracht is niet evenredig aan kennis, dat is een beetje mn punt ;) T progressieve van jou aanpak vind ik trouwens wel wat hebben, mag ook wel eens gezegd worden.

Lol lekker boeiend hoe vaak je je kan optrekken.

Ik deadlift meer dan jij, wil toch ook niet zeggen dat jij geen goed deadliftadvies zou kunnen geven? Kracht is niet evenredig aan kennis, dat is een beetje mn punt ;) T progressieve van jou aanpak vind ik trouwens wel wat hebben, mag ook wel eens gezegd worden.

Idd, wil niets zeggen. Ik deadlift en squat vlak achter elkaar ;) + mijn gestalte is niet in het voordeel van mijn DL. Maar idd wat je kan wil niets zeggen, daar heb je 100% gelijk in! Het is wel zo dat iedereen zegt "ik heb het zo gedaan", en dat is dan wel een valabel argument? Van waar je komt, hoe je het hebt bereikt en de progressie die je hebt gemaakt en blijft maken zegt wel iets. Maar dat kan niemand hier aan elkaar bewijzen, natuurlijk. Je merkt toch al in mijn simplistische uitleg op dat het een progressieve aanpak is (en ook gepriodiseerde aanpak) en progressief + geperiodiseerd is altijd een winner voor eender welke oefening of spiergroep.

Ik ook ;)

Verder +1 Verzandt een beetje in een discussie tussen ons twee nu ;)

Chin up is niet alleen lats er komen meer spieren bij kijken en een ketting is zo sterk als ze,n zwakste schakel :p Je kunt dus eerst eens kijken waar je op failed, onderarmen, schouders enz. Dan het desbetreffende aanpakken door deze te trainen op kracht.

Veel chinnen zal je ook wel gaan helpen, mits volume en intensiteit goed op elkaar afgesteld zijn. Maar je kunt er ook de spiergroei van andere spieren mee gaan belemmeren, als je deze door veel chinnen te weinig rust geeft

• Topic Starter Topic Starter
Heb je niet zo'n ding in je sportschool met contragewicht:

http://www.youtube.com/watch?v=tM7bE9CyDZA

Succes gegarandeerd!

Dit hebben we ja , maar ik vind dat dit onnatuurlijk aanvoelt en dit doet vaak ook pijn aan mijn rug. Ik ga het toestel nog eens een kans geven want op m'n oude gym was er ook zoiets en dat ging lekker :).

Voor de rest dank ik jullie allemaal al voor het advies , ik zal dit zeker eens uitproberen en zien wat voor mij het beste werkt.

---------- Post toegevoegd Fri 20 Apr 2012 om 16:44 ----------

gewoon blijven doen duurt even :)

Dat doe ik :). Desondanks het 'falen' blijf ik doorgaan tot het me lukt!

---------- Post toegevoegd Fri 20 Apr 2012 om 16:45 ----------

Lol lekker boeiend hoe vaak je je kan optrekken.

Wel voor school moet het 10 maal lukken , chin-up of gewoon pull-up.
En voor de rest vind ik op internet vaak terug dat optrekken een goede oefening is voor een brede rug.

---------- Post toegevoegd Fri 20 Apr 2012 om 16:46 ----------

Heb je thuis iets waar je aan op kan trekken? Moet je eens een maand lang iedere dag één setje optrekken tot je max, dan zul je snel meer reps halen. (srs)

Nee helaas niet , ik kan het wel kopen maar dat kost wel vrij veel. Ik ga echter wel 4 a 5 maal per week naar de sportschool en ben aan het denken om elke keer toch een paar keer op te trekken , als warm-up bijvoorbeeld.

Lat pulldowns.. kan je 75% van je eigen gewicht, dan promoveer je tot (wide grip) pullups ;) kwestie van oefenen. Niet veel mensen kunnen dit in 't begin.

Dit probleem heb ik nou ook. Ik hang al een tijdje op de 9/10 reps.

Ik doe altijd wide grip pullups, en dan aan het begin van mijn rug-training. Ik doe altijd iedere set tot ik niet meer omhoog kom. Lat pulldowns doe ik ook altijd widegrip, maar toch gaat het nietecht vooruit. Moet ik nu gewoon geduld hebben ofzo?

Nee je moet nooit tot failure trainen heel erg fout.
Als je 9 reps haalt dan moet je om te beginnen maar aan 4x7 of 5x7 of denken en vanuit daar progressie maken.

ik ben ook niet lang begonnen met chins en pull ups

ik kon eerst maar 2 reps outside grip chin ups
elke week heb ik dus chins toegevoegd bij men back routine
het duurde wel een paarmaanden maar nu kan ik 10 reps
het is gwn een kwestie van doorzetten ik adviseer ook na een paar setjes chins
ook ff pulldownes tedoen. :)

Nee je moet nooit tot failure trainen heel erg fout.
Als je 9 reps haalt dan moet je om te beginnen maar aan 4x7 of 5x7 of denken en vanuit daar progressie maken.

Weet niet of ik dat überhaupt red, maar zal 't proberen woensdag! Anders wordt het 3/4x5reps. Heeft het ermee te maken dat als je tot fail gaat meer voor spiermassa gaat ofzo?

Ik kon er in het begin maar 2x2 ofzo. Toen een hele tijd vastgezeten op 3x8 ofzo. Heb nu een keer 10x3 gedaan, toen 10x4, toen 10x5, vorige week 10x3 +5 kg. Heb het idee dat het wel werkt.

Scooby :roflol:

Terug
Naar boven