MuscleMeat

Problemen met optrekken

Zoveel mogelijk reps maken elke dag zo vaak mogelijk per dag zonder tot failure te gaan.

Weet niet of ik dat überhaupt red, maar zal 't proberen woensdag! Anders wordt het 3/4x5reps. Heeft het ermee te maken dat als je tot fail gaat meer voor spiermassa gaat ofzo?

Als je telkens tot fail trained dan ga je op een gegeven moment je eigen progressie in de weg lopen waardoor je "vast" kom te zitten, en geloof mij maar want ik heb hier zelf ervaring mee.

Wat mij in het begin goed heeft geholpen is een pyramide set. Begin bij 1, daarna 2, 3, 4, enzovoort. Nadat je niet meer kunt ga je weer afbouwen in dezelfde stappen als waarin je hebt opgebouwd. Is gewoon een suggestie, it worked for me!

Als je telkens tot fail trained dan ga je op een gegeven moment je eigen progressie in de weg lopen waardoor je "vast" kom te zitten, en geloof mij maar want ik heb hier zelf ervaring mee.

inderdaad.

Trainen tot failure kan niet systematisch, tenzij in het kader van een laag volume trainingsplan of in het toewerken naar een piek. En dat geldt ook voor chin ups.

Laatst bewerkt:
Ik zit met een lastig probleem , ik kan mezelf namelijk amper optrekken. Na 4 a 5 reps zit ik al op mijn maximum. Ik train m'n rug echter wel goed , maar het optrekken vlot maar niet. Elke keer dat ik rug train , blijf ik mezelf optrekken maar ik maak geen progressie.

Kan iemand mij wat advies geven over hoe ik hier vooruitgang op kan boeken?
Bekijk dit artikel eens
Er staan erg veel tips in en het onderwerp chin up wordt afgebroken tot verschillende onderdelen die je kunt trainen om de zwakste schakel in het geheel aan te pakken. Ik hoop dat je er wat aan hebt...

Maar wat is precies het idee erachter, dat je meer setjes maakt met een lager aantal reps. Vind het wel interessant om dan ook te weten waarom dat beter werkt, geloof je heus wel hoor ga 't ook proberen.

het is geen idee het is gewoon krachttraining hoor.

Doe ze aan het begin van je rugtraining. Ik ben er een aantal maanden geleden mee begonnen en ik ben van 3 reps naar 20 reps gegaan. Geen speciale tactiek eigenlijk. De grip met je handpalmen naar elkaar toe vind ik wel het fijnste. Deze doe ik nu met 15kg extra gewicht 10+ reps.

Van daaruit ga ik nu de pullups met wijde grip uitbouwen. Kan ik nu net een keertje of 12 de eerste set.

Voor mijn gevoel doe ik niet veel anders dan bij andere oefeningen, maar dan net een iets hogere reprange.

Dit klinkt mss raar maar als ik bij mijn eerste rep opspring aan de baar kan ik er een 3a4 meer ? wat is de reden hier achter dat kan normaal toch niet zo veel verschil maken of maakt het dat wel ? ;s

Terug
Naar boven