MuscleMeat

problemen springtouw

strakke

Cool Novice
Waardering
0
ik doe bijna 3maanden thaibox en wil er heel goed in worden.

dus ben ik van plan serieus aan mijn conditie te werken en techniek heb al een bokszak gekocht en 2 zeer grote spiegel(voor de techniek)

ik wil ook gaan lopen maar nu met da slecht weer heb ik geen KARAKTER ,dus ik heb ook een springtouw gekocht en dacht dan da ik thuis wat springen met het springtouw dat ik toch wat conditie krijg!

MAAR NU is het probleem DA LUKT NI!! springen met springtouw!
het lukt gewoon niet bij mij, op de training doen er een paar man dat soms en da lijkt zeer gemakkelijk MAAR DA VALT DIK TEGEN!

heeft er iemand een techniek of tip zodat ik da kan leren.

Als het touwtje boven is moet je springen, je moet sowieso lekker ontspannen staan en niet je benen op slot te houden, je kan beter advies vragen aan je mede sporters en aan hun vragen hoe je dat het beste kan gaan doen, want je kan op verschillende manieren springen en verder is het een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

probeer rustig aan te doen/traag met touwspringnen .
zodat je het onder de knie krijgt , wanneer je moet springen .

ik ben ook rustig aan begonnen en nu kan ik het echt snel touwspringen .

Vraag het eens aan een buurmeisje van 8 ?

Niet het touw gooien maar uit je polsen draaien en kleine sprongentjes en mee veren op de maat.

en vooral veel oefenen!!!

Misschien moet je eerst even proberen om zonder touw te dribbelen(gewoon losjes springen en vooral ontspannen blijven) zodat je dus een ontspannen houding hebt en erna pak je pas een touwtje erbij.

Neem een hard springtouw (hard plastic) en ga springen op je blote voeten. Na een of twee keer je tenen te hebben geraakt vind je zo de motivatie om beter je best te doen...

Touwtje springen is heel simpel: Gewoon rustig aan beginnen en heel vaak doen. Ik kon er vroeger ook nooit veel van, maar na mijn vakantie in Thailand (waar de warming up 30 minuten touwtje springen met een aangepaste tuinslang was) ging het opeens stukken beter door het vele oefenen...

spring om de beurt, dus met "stop".

ja niet helemaal door je knieen net zoals sommigen doen.
gewoon rustig beginnen en kleine bewegingen met je armen maken.
de meesten die het niet kunnen springen ook nog een halve meter de lucht in
maar dat hoeft ook niet natuurlijk.

Anders ga je lekker springen zonder touw.. kan het ook niet misgaan.

ja niet helemaal door je knieen net zoals sommigen doen.
gewoon rustig beginnen en kleine bewegingen met je armen maken.
de meesten die het niet kunnen springen ook nog een halve meter de lucht in
maar dat hoeft ook niet natuurlijk.

ik draai met mn polsen en spring laag bij de grond, eigenlijk zodat ik maar net over het touw kom

gewoon heel veel oefenen , dan gaat t vanzelf lukken

Héél veel oelenen en het komt wel in orde.:cool:

• Topic Starter Topic Starter
ik heb nu een springtouw van touw, het zou dan mss beter gaan met 1 van plastic.

springen zonder touw lukt zeer goed alleen met een springtouw lukt dan niet meer.

ik zal maar eens goed veel oefenen want spring ook een halve meter in de lucht

merci he mensen

ik heb nu een springtouw van touw, het zou dan mss beter gaan met 1 van plastic.

springen zonder touw lukt zeer goed alleen met een springtouw lukt dan niet meer.

ik zal maar eens goed veel oefenen want spring ook een halve meter in de lucht

merci he mensen

where the mind goes, the body will follow...

Touw is imo te licht, plastic is zwaarder waardoor je 'makkelijker' een mooi rondje kan maken, en idd een stuk plastic op je teen geeft je iets om over na te denken.
Succes

Een mooi spreekwoord hiervoor is " oefening baart kunst "

Trouwens je hebt me met dit topic er doen aan herinneren dat ik hier thuis ook nog zo'n springtouw liggen heb, ga ik dus ook terug mee herbeginnen.

4 setjes van 100reps , zal weer wat oefening vragen maarja.

Terug
Naar boven