AndroidHealthClinic

Proteïne: voor of na het trainen

Erki

Novice
Waardering
0
Na het lezen van Eiwitten FAQ ben ik ieder geval wijzer geworden hoeveel eiwit ik in moet/kan nemen, en waarmee. Maar nu zit ik nog met de vraag: wanneer? Voor of na het trainen. De meningen hiervoer zijn verdeeld. De een zweert erbij om het voor het trainen in te nemen, i.c.m. snelle KH, de ander juist ná het trainen. Correct me if I'm wrong.

Wat raden jullie aan?

Ik vrees dat de meningen terug gaan verdeeld zijn hierop kerel.
Zelf eet ik een uur(gekookte maaltijd) voor ik ga trainen, na workout mn PWO shake en uur later nog wat KH-eiwitten via voeding.

beide. zorg ervoor dat je minimaal 6x per dag een maaltijd consumeert die bestaat uit eiwitten, koolhydraten en wat vetten :)

Same for me. Voor de training de avondmaaltijd na de training gelijk een pwo-shake met whey, creatine en druivensuiker.

Als je kan best voor en na, als je moet kiezen voor de training...

Inderdaad allebei.

Op basis van de huidige kennis lijkt het effect op spiergroei bij inname voor de training veel groter. Daarom kun je beter zorgen dat je tijdens de training al een behoorlijke hoeveelheid aminozuren in je bloed hebt.

Daarom kun je beter zorgen dat je tijdens de training al een behoorlijke hoeveelheid aminozuren in je bloed hebt.

Heb je die amino's niet in je bloed als je n goed uur voor je gaat trainen , lekkere warme maaltijd binnenhebt (met ofwel biefstuk,kip,zalm) ? Ja, mss minder snel en dan.

Niets meer toe te voegen aan big'r en m@rcel

Vóór de training neem ik whey samen met MCT-olie.
Ná de training neem ik whey samen met dextrose.

Ik pak vóór een lekkere bar en na een heerlijke shake :lick:

Veel hangt gewoon af van de moment wanneer je juist naar de gym gaat, als je overdag gaat werken, en s'avonds eerst thuis kookt en eet, de gym maar open blijft tot 21u30,is het moeilijk om zowel voor als na de workout whey te drinken, zo vind ik het in elk geval, ik kies dan voor een complete warme maaltijd een uur voor de training ipv whey!

hoezo? je kunt als je om 6 uur eet gelijk na het eten een shake nemen toch?
En een uur later trainen.

hoezo? je kunt als je om 6 uur eet gelijk na het eten een shake nemen toch?
En een uur later trainen.

Traint niet lekker met zo'n volle maag. Energie moet je hebben, maar geen volle maag. Vertering staat toch stil tijdens het trainen en indien niet dan zit er een lading bloed bij je maag die eigenlijk bij je spieren moet zitten.

Ik zou het ook niet doen.

Met welk doel doe je dat? Meer is niet altijd beter hoor. Je lichaam zal zo'n grote lading eerder afstoten dan compleet (niet letterlijk, want het wordt nooit compleet opgenomen) opnemen.

Dus stel; je eet als avondmaaltijd zilvervliesrijst,kippefilet,groentjes(brocolli), jij zou dat nog wegdrinken met een wheyshake? Jij liever dan ik!

jah soms moet het.. je neemt toch normaal ook een schaal vla yoghurt of kwark naar je warme eten?
Ik sla dat over en mik er gelijk een shake in.. 200 ML melk met een schep whey uur voor de training.
Meestal doe ik dat dan half uur na het eten en een uur na de shake ga ik trainen.
Dus dat is 1,5 u naar de warme maaltijd, maar als je wat krap qua tijd zit kan het gewoon niet anders dan gelijk na je warme maaltijd een shake te nemen.
Kun je toch ook wat minder warm eten nemen bijv?
En dan na trainen gelijk een goede pan carbs zonder vet.

Onmiddelijk na mn training eet ik een maaltijd (soms warm, eitjes, kippewit enz..) dan wacht ik ff (kan 15min zijn, soms 30min) en drink mn 48gr wheyshake weg..

Terug
Naar boven